[Windows 7] Internet snelheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael69
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Hi all,

Ik zit al een hele lange tijd met een vreemd probleem en ben nu toch echt op zoek naar hulp.

De download snelheid van mijn computer komt niet boven de 10 Mbit/s uit. De computer is met een kabel van 5 meter aangesloten op de Cisco router die standaard door Ziggo is geleverd. Wanneer ik dezelfde kabel op mijn laptop met precies hetzelfde OS aansluit dan haal ik wel de 60 Mbit/s die ik zou moeten halen.

- Windows 7 Ultimate is helemaal up-to-date.
- Adapter snelheid staat op 1 GB, ik heb ook 100 MB full en half duplex geprobeerd zonder enig succes.
- Andere router/netwerk heeft hetzelfde probleem.
- Firmware moederbord helemaal up-to-date (Realtek 10/100/1000 PCI-E LAN Driver V7.23.623.2010 for Windows 32/64bit 7.)
- Windows 7 Ultimate helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder back-up terug te plaatsen.
- Nieuwe TP-Link TG-3269 Gigabit PCI Network Adapter erin geplaatst en drivers geïnstalleerd (http://www.tp-link.com/en...tails/?model=TG-3269#down --> V3)

Dit is de configuratie van mijn computer:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 640 Boxed€ 68,95€ 68,95
1Asus M4A88T-V EVO/USB3€ 116,50€ 116,50
1Western Digital Green WD20EARS, 2TB€ 169,99€ 169,99
1Nox Live 2€ 0,-€ 0,-
1TP-Link TG-3269€ 5,68€ 5,68
1OCZ Solid State Drive 3.5" Adaptor Bracket€ 7,12€ 7,12
1GeIL GV36GB1600C9TC€ 0,-€ 0,-
1OCZ StealthXStream 500W€ 58,98€ 58,98
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 42,-€ 42,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 469,22

Ik heb al op meerdere websites en forums gekeken maar nergens een oplossing gevonden. Mocht iemand een idee hebben wat ik nog kan proberen dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Groeten,

Rafael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hardware uitsluiten door met een ander OS je systeem op te starten, zoals een Linux Live CD en dan iets groots downloaden.

OS testen door de PC en laptop met elkaar te verbinden en onderling wat delen, kijken welke snelheid je haalt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
Lijkt inderdaad OS-gerelateerd aangezien het op je laptop wel goed gaat. Nu blijkt dat bij het Cisco-modem niet altijd wat te zeggen, aangezien ik soortgelijke problemen had. Via WiFi ging het allemaal nog wel, maar zodra ik een flinke download via bekabelde verbinding ging doen, zakte de snelheid af en toe enorm in elkaar. Modem vervangen voor een Ubee-modem, en sinds dien geen klachten meer gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:38
Jumbo Frames al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

kroegtijger schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:01:
Lijkt inderdaad OS-gerelateerd aangezien het op je laptop wel goed gaat. Nu blijkt dat bij het Cisco-modem niet altijd wat te zeggen, aangezien ik soortgelijke problemen had. Via WiFi ging het allemaal nog wel, maar zodra ik een flinke download via bekabelde verbinding ging doen, zakte de snelheid af en toe enorm in elkaar. Modem vervangen voor een Ubee-modem, en sinds dien geen klachten meer gehad.
Dat lijkt juist niet, want hij heeft het probleem op z'n PC, niet z'n laptop. Omdat hij geen ander OS heeft getest, weet je niet of je hardware gaar is, de router loopt te klooien naar je PC toe of dat je OS gaar is. Laat 'm eerst eens wat testen voordat je gaat wijzen naar iets.
Dat heeft geen zin op het internet. Weet je wel wat Jumbo Frames zijn en hoe het werkt?

Commandline FTW | Tweakt met mate