Asus of MSI?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478878

Topicstarter
Ik zit momenteel op een Toshiba Satellite L40 van 5 jaar oud, dus het wordt wel eens tijd om een nieuwe laptop aan te schaffen (zeker omdat ik geen desktop heb). Ik heb al een hele tijd gezocht en kwam uit op een Acer: pricewatch: Acer Aspire V3-571G-53218G75Makk.
Helaas werd mij door vele mensen afgeraden om een Acer te kopen (sterker nog, door bijna niemand aangeraden), dus heb ik verder gezocht en nu twijfel ik nog tussen 2 laptops.

pricewatch: Asus A55 Series A55VD-SX030V
pricewatch: MSI CX70 0ND-014NL

Allebei voldoen ze aan mijn eisen en zitten ze in mijn budget (8gig RAM, rond de 700 - 750 euro max, fatsoenlijke videokaart). Alleen ik twijfel nog zwaar. De een raadt me de Asus aan (grotere + snellere harde schijf, betere processor), de ander de MSI (betere grafische kaart, betere resolutie, goedkoper).

Accu is niet heel erg van belang verder, ik zal 80% van de tijd gewoon in het stopcontact zitten. Die 20% zullen colleges zijn op school en dat overleven ze allebei wel met een volle accu. Verder zal ik hem vooral gaan gebruiken voor de studie (ik doe bedrijfseconomie, dus dat komt neer op verslagen schrijven en collegesheets bekijken), internetten, muziek luisteren en ook wel eens gamen. Ik ben echter geen hardcore gamer, dus ik hoef niet de allermodernste games op de hoogste instellingen te spelen, maar een keer een avondje goed gamen moet hij wel kunnen.
De grootte van de harde schijf is iets minder van belang. Ik heb nu 120gig, plus een externe van 250. Die 120 zit behoorlijk vol, maar die 250 nog lang niet, dus 500 zal zeker genoeg zijn.
Ten slotte wil ik hem ook een flinke tijd gaan gebruiken. Mijn huidige Toshiba gebruik ik al 5 jaar zonder problemen en ik wil een nieuwe laptop zeker ook zo lang gaan gebruiken.

Kortom, enig advies/argumenten welke van de 2 ik moet kiezen? Wellicht tóch de Acer? Help mij!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 478878 op 19-10-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Neem niet de A55. Die is erg overpriced vergeleken met pricewatch: Asus R500A-SX061V. Bovendien heb je geen zak aan de GT 610m. De enige reden waarom je die kaart zou aanbieden is het nvidia stickertje.

Een andere optie is de inspiron 15R SE. Het kost wat bochten. Maar aan het einde van de rit heb je die met i7, HD 7730m en 1080p scherm (een must have) voor € 668 als ik goed reken. Zie daarvoor Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. Edit: kan zijn dat de waardebon niet werkt. In dat geval ben je €50 duurder uit. Ik ben te lui om dat na te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 19-10-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zelf voor de MSI kiezen, maar dat heeft ook grotendeels te maken met het feit dat de afgelopen 5 MSI notebooks die ik heb gehad eigenlijk altijd prima werkten, en de service van MSI daarbij ook nog eens heel goed is.

De CX70 ga ik binnenkort zelf kopen voor m'n vader. Alleen het feit al dat dat ding 1600*900 doet ipv de shitty 1366*768 zou de reden zijn om die te kiezen. Zelf heb ik 1366*768 (omdat 11" niet echt hoger wil gaan), maar je mist wel heel veel ruimte (zeker als je niet teveel wilt scrollen). 1366*768 vind ik nog acceptabel te noemen tot 12" ofzo, maar op mijn 13" vond ik het al echt te laag, laat staan een 15" of 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Het is ook een 17". Er zijn voldoende 17" laptops in dat budget met 900p. Volgens mij is lenovo de enige die een 17.3" aanbied met een lagere resolutie (:X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478878

Topicstarter
Die Dell is inderdaad ook wel een optie. Eens even kijken of ik hem inderdaad voor die prijs kan krijgen, want hij staat vanaf 799 op hun site en de kortingsbon is 50 waard. Als ie dus 749 wordt, weet ik niet of ik hem die extra prijs waard vind t.o.v de MSI.

Ik vraag me ook af of een i7 écht een meerwaarde is voor mij met mijn eisen (ondanks dat ik toch aan de Asus dacht). De games die ik zal gaan spelen: héél veel Football Manager, GTA IV zal ik ook wel redelijk veel spelen (mijn oude laptop kon nog nét San Andreas aan, die heb ik redelijk grijs gespeeld :D ) en verder oldschool dingen als RCT, OpenTTD en dergelijke. Wellicht dat ik in de toekomst ook wat zwaardere dingen ga doen omdat het immers nu kan, maar van games als Battlefield en CoD hou ik eerlijk gezegd niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:26:
Het is ook een 17". Er zijn voldoende 17" laptops in dat budget met 900p. Volgens mij is lenovo de enige die een 17.3" aanbied met een lagere resolutie (:X)
Die Asus is 15". Maar 1366*768 op 15" wil je eigenlijk ook niet als je het ding serieus gebruikt.

@TS, of een i7 echt meerwaarde heeft hangt een beetje af van je gebruik, maar op een i5 kun je in principe ook prima vooruit. Ik denk dat benchmarks het wat duidelijker kunnen maken. Ik zou zelf iig voor een i5 gaan, omdat een i7 mij niet veel extra's te bieden heeft.
Pagina: 1