[FEAT] Uitgelicht sectie FP overbodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:39
Met de nieuwe Tweakers 7 site is er boven de nieuwsartikelen een 'Uitgelicht' sectie bijgekomen. Ook zijn er een 4-tal plaatjes te zien van de belangrijkste/interessantste (nieuws)artikelen op Tweakers.

De 'Uitgelicht' sectie is hierin dan ook overbodig. Heeft een nieuwsartikel aandacht nodig, dan staat deze in de plaatjesbalk bovenaan. Anders kan deze gewoon gevonden worden tussen de normale artikelen.

Het 'probleem' wordt nog eens verergerd door de nieuwe layout keuzes. Alles is groter met meer spacing ertussen. Hierdoor is het 'interessante' gedeelte van de frontpage, de (nieuwste) nieuwsartikelen, pas zichtwaar op 50% van de pagina. Zie ook de bijgesloten screenshot met 'prachtige' kleuren :+

Door de 'Uitgelicht' sectie weg te laten is er veel meer schermruimte beschikbaar voor de nieuwsartikelen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L9gEgN4x82xjX7VTIz3laOH2/thumb.png

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdejong
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-07 22:48
Wilde ik ook aanmelden, helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Ben ik het ook volledig mee eens, vroeger (carrousel rechts-boven aan) was veel efficiënter.

Dit geeft nogal wat afleiding.

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18
Klopt helemaal, zeker op een breedbeeldscherm kost dit gewoon teveel ruimte.
Kies of voor het een of voor het ander maar niet voor beide zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:03
De uitgelicht sectie bevat alleen nieuws. De plaatjesbalk bevat momenteel 1 verwijzing naar een .plan en 3 naar een review. Lijkt er dus op dat ze wel degelijk een andere functie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-07 11:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Er is nog wat discussie gaande over hoe de redactie Uitgelicht wil gebruiken en of de huidige implementatie voldoet aan hun wensen. Voor hun is het ook een nieuw element. Uiteraard horen we graag hoe de gebruikers erover denken. Zijn uitgelichte nieuwsberichten nuttig (al dan niet in een andere vorm met bijvoorbeeld een plaatje) of kunnen we het beter voorbehouden laten aan artikelen die uit de lijst zijn gevallen, behalve .plans van een dag oud die we nog wel onder de aandacht willen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als jullie dan toch aan 't nadenken zijn hoe je verder wilt... Gaat upcoming nieuws (voor de abo's / karma?) nog terugkomen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Femme schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:10:
Er is nog wat discussie gaande over hoe de redactie Uitgelicht wil gebruiken en of de huidige implementatie voldoet aan hun wensen. Voor hun is het ook een nieuw element. Uiteraard horen we graag hoe de gebruikers erover denken. Zijn uitgelichte nieuwsberichten nuttig (al dan niet in een andere vorm met bijvoorbeeld een plaatje) of kunnen we het beter voorbehouden laten aan artikelen die uit de lijst zijn gevallen, behalve .plans van een dag oud die we nog wel onder de aandacht willen brengen.
Wellicht is een gecombineerde carrousel dan een optie, zoals die er met T6 ook was voor de eigen reviews / artikelen? :)
BtM909 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 02:09:
Als jullie dan toch aan 't nadenken zijn hoe je verder wilt... Gaat upcoming nieuws (voor de abo's / karma?) nog terugkomen?
Ik hoop het!

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 20-10-2012 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 21:02
Ik zie liever dat 'Uitgelicht' wordt behandeld in één van de vier plaatjes bovenaan. Dat is duidelijker en daarnaast is het dan ook echt uitgelicht.

Ook ik mis overigens de 'Upcoming nieuws' sectie best wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn voorkeuren:
1. wel Uitgelicht (met ook recente .plans) en geen plaatjes
2. wel plaatjes en geen uitgelicht
3. beide
4. geen van beide

Geen van beide heeft niet mijn voorkeur, sommige zaken zijn belangrijk/nieuwswaardig/mooi genoeg om extra benadrukt te worden. Wereldnieuws, eigen (video-)content zoals Polderpioniers, maar ook recente .plans als je 't mij vraagt.

Wat mij betreft dienen beide elementen hetzelfde doel en kan één van beide dus weg van die prominente plaats. De plaatjes over de hele breedte kosten nogal wat verticale real estate en persoonlijk vind ik een plaatje weinig meerwaarde hebben. Liever dat die het veld ruimen dan het Uitgelicht lijstje. De bovenste helft van de FP oogt met titel/menubalken, tabs en advertenties boven en rechts al druk genoeg.

Eventueel zouden de plaatjes terecht kunnen komen in een element dat lijkt op 'Gesponsorde Actie', in de rechterbalk dus. Dan ligt er wel nadruk op maar verdringt het niet de hoofdmoot van de FP: de nieuwslijst. Maar dat zou zomaar in kunnen gaan tegen de designfilosofie :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bundin op 20-10-2012 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wat mij vooral tegenstaat is dat het veel ruimte kost voor je echt in de niews content komt.
De Searchbalk kost al veel ruimte en dit wordt dan met de uitgelicht sectie samen een beetje vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 16:56

S913

Abusus non tollit usum

Op de FP lijkt de "Uitgelicht" categorie teveel op de lijst met artikelen: als je in een oogopslag naar de lijst met topics kijkt, kijk je nu tegen artikelen aan die je vaak al eerder gelezen hebt, terwijl je opzoek ben naar de laatste nieuwe artikelen.

Nutteloos is misschien niet helemaal het goeie woord, maar op dit moment staan er 2 artikelen bovenaan in de Uitgelicht, die ook 2 regels lager in de lijst staan. Is dus een beetje dubbel op. Of moet er nog niet ingeregeld worden dat niet artikelen die net nieuw zijn, ook meteen uitgelicht zijn (en dus 2 keer boven elkaar gepresenteerd worden).

Ik zou liever dat uitgelicht in de rechterkolom zien, maar dan bijv. met een plaatje zoals nu bijv. "Gesponsorde acties op Tweakers" wordt weer gegeven. (Was dat ook niet zoals de vorige layout dat deed?)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 11:41
Hier is intern ook al discussie over geweest en ik vind het persoonlijk ook wat verwarrend werken. Ik ga het Maandag eens aanslingeren en kijken wat er aan verbeterd kan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-07 15:59
Helemaal mee eens. In eerste opzicht verwacht ik bovenaan het nieuwste nieuws item. Maar dan denk ik die zag ik een uur geleden ook al bovenaan...Dan opeens schiet het te binnen....het staat bij uitgelicht. :F

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

En de 4 artikelen met de afbeeldingen bovenaan zijn in wezen ook al een soort van uitgelicht

Overigens heb ik sterk het gevoel dat links en rechts van deze afbeeldingen een pijl hoort te staan om door meer artikelen met afbeeldigen en en weer te scrollen :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:39
Zie ook het al bestaande topic hierover: [FEAT] Uitgelicht sectie FP overbodig?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-07 11:55

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De redactie moet overwegen om Uitgelicht alleen selectief in te zetten voor content zoals .plans die we wat langer dan een dag onder de aandacht van de gebruiker willen brengen maar waarvoor een ankeiler niet goed werkt (die werken goed voor een review van een concreet en aansprekend product). We zouden ook kunnen kijken naar het opvallender weergeven van belangrijke nieuwsitems in de lijst, bijvoorbeeld door een afwijkende achtergrond- of bulletkleur. Dat kost geen ruimte.

Ik vind het ook wel de overweging waard om wat customizationmogelijkheden aan te bieden zoals filteren van de artikelsoorten in de lijst van nieuwe items en de mogelijkheid om de tabbladen en ankeilers weg te laten. Feitelijk wat we vroeger deden met de custom frontpage. Voor fanatieke gebruikers bieden de tabbladen weinig meerwaarde. Weglaten scheelt weer 51 pixels verticale ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
Ik ga ze even mergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:16
Verberg het uitgelicht kopje in je custom CSS met de volgende code:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
#highlights.fpItem {
display: none;
}

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:40

Nakebod

Nope.

Momenteel is Uitgelicht misschien nog niet optimaal, maar het zijn wel een paar items die snel opvallen.
Zeker voor .plans en uitgebreide achtergrond artikelen is dit prima.

Wel 1 mini verzoekje :+
Bij Uitgelicht hebben de <span>..</span> van het nieuws-icoontje en de tijd geen eigen class.
Persoonlijk vind ik tijden bij de nieuwsberichten overbodig, en voor de overige berichten heb ik die dan ook weggehaald. Dat wil ik hier ook doen, alleen dat lukt dus niet momenteel.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
#highlights.fpItem tr td span {
display: none;
}

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-05 16:01
Ik ben het er mee eens dat het stukje "uitgelicht" overbodig is. Het is zelfs wat verwarrend omdat het visueel onderdeel lijkt van de chronologische nieuwslijst, maar het niet is. Daarbij drukt het ding het echte nieuws zo ver naar beneden dat ik op mijn laptop alleen de drie nieuwste berichten te zien krijg, en dat is dan nog zonder dat er op het moment een reclamebanner bovenaan de pagina staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-07 00:11
Ook eens met de overbodigheid, zeker in combinatie met het reclameblok wat er ook nog tussen staat. Eer ik aan de kern van de site toe ben zit al over de helft en moet ik voor mijn gevoel al scrollen, zeker op een lagere resolutie.

Mijn voorkeur: alles wat écht belangrijk is: plaatje en in de bovenste balk (ziet er goed uit), maak het eventueel zelfs horizontaal scrollbaar zodat je wat verder terug kan kijken in de top-items.

Uitgelicht nieuws (bijzonder na >100 comments of redactievinkje) aanduiden met een andere kleur/achtergrond/vetgedrukt/plaatje/etc. Kost geen kostbare space en dan is het ook duidelijker dat het om bijzonder nieuws gaat. Nu is er teveel rommeligheid in de uitgelicht div waardoor je nooit echt weet wat het nou precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Er staan nu eigenlijk gewoon 2 uitgelicht stukjes, de eerste de 4 met plaatjes. (die wat mij betreft ook inklapbaar zouden mogen worden/kleinere plaatjes)
En daarna de verwarrende die lijken op de normale nieuwsitems.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Pagina: 1