2 monitors onder windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Het lukt mij niet om 2 monitors aan de praat te krijgen op 1 computer in windows 2000.
Ik heb 2 videokaarten (allebei ouwe). Eentje is een Trident Video accelerator 96xx/938x (4 mb) en de andere een S3 Virge GX2(agp 4 mb).
Hoe heb ik het gedaan:
De agp kaart zat al in mijn systeem. Ik heb de trident kaart in mijn bovenste PCI slot gestopt.
Hierna heb ik geboot. Het resultaat was dat de agp kaart opeens niet meer werkte... de trident werkte wel.
oen heb ik een keer de trident kaart eruit gehaald. Nu werkte de agp kaart wel.

Het lijkt dus dat ze allebei werken zolang ze niet samen in 1 computer zitten
Ik weet dat het mogelijk moet zijn op mijn moederbord..

Ik heb dus eigenlijk ook geen idee van welke videokaart het conflict geeft. Als ik nu weet dat er 1tje van de 2 wel dual monitor ondersteund dan weet ik eigenlijk al genoeg
Iemand een oplossing ?

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 15:07
Je AGP slot en je eerste PCI slot delen samen 1 IRQ. dat is dus je probleem. Probeer je PCI videokaart eens in een ander PCI slot, waarvan je zeker weet dat deze geen irq deelt. nu moet het lukken.

Verwijderd

en vergeet ook niet te controleren dat in je bios PCI first staat, en niet AGP first of hoe dat in je bios ook genoemd word.. Anders doet je PCI waarschijnlijk ook helemaal niks..

• Stalkert
ik heb nu dus de bios geflashed zodat ik de display AGP/ PCI kan instellen
staat nu standaard op AGP.

Maar het wil nog steeds niet lukken..
Volgens mij zijn die kaarten niet compatible aan elkaar ofzo..

kan dat ?

• Stalkert
onder windows 98 schijnen de drivers nu wel te werken..
hoe krijg ik de 2e monitor nu geconfigureerd ?

Verwijderd

Ik heb 't met m'n Matrox G400 DH geprobeerd, maar ik kreeg 't ook niet aan de praat.

Heb de laatste drivers enzow, eDualhead, maar ik krijg er niks uit. :(

• Stalkert
vreemd.. alles lijkt te werken hiero
maar ik krijg op mijn 2e monitor alleen maar een beeld met witte letters, dat ie geinititaliseerd is)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:40

Sharky

Skamn Dippy!

dual monitor configgen zuigt. ik heb het eens met mijn broer geprobeerd, lukte in 1 keer. proberen we het 2 dagen later nog eens op dezelfde pc hebben we een hele middag moeten prutsen voordat het werkte...hoe we het toen gedaan hebben weten we nog steeds niet. gewoon blijven proberen. als drivers het ondersteunen moet het willen...

This too shall pass

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, hier echt no problem, eerst detonator drivers installen dan de cd van Diamond ik heb een Diamond S530PCI en een Asus v7100 GF 2 MX, beide lopen ze op Interrupt ofzo 11, verder had ik wel probs met een TNT2 als second. video [TNT2 M64 PCI].

Verwijderd

Het schijnt bij W2K niet mogelijk te zijn met een S3 kaart. Heb het ook geprobeerd. Nu heb ik een Dualhead G450, en na veel gesukkel uiteindelijk toch aan de praat gekregen. Spijtig genoeg heb je in W2K niet hetzelfde resultaat als in W98. De taakbalk wordt over beide schermen verspreid en als er een venster opspringt, wordt het gewoon in 2 gesplitst. Wel vervelend.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:25

Wallie

Herr

D'r werkt maar een beperkt aantal chipsets als secondairy monitor in Win2000, S3 virge niet in ieder geval.
Ik gebruik zelf een VooDoo3 PCI, werkt prima.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:54
Moet je een vinkje neerzetten bij het laatste tabje van display props bij extend desktop to (de 2e videokaart) en zo gaat het volgens mij niet in win2k

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Stalkert
het is me nu ook gelukt na lang gekloot .. niet met de trident maar met een andere kaart S3TRIO64.. (in windows 98)

Verwijderd

Yorkie, je kan met de G400 onder win2K de tallbalk ook gewoon op 1 monitor krijgen, dan moet je even de nieuwe drivers downloaden, daarmee kan je nl instellen dat win2k je ene videokaart (G400) ziet als 2 videokaarten en kan je ervoor zorgen dat je 2 verschillende resoluties krijgt (deze kan je wel hetzelfde instellen), en voila! Het je ook geen last meer van pop ups die gesplitst worden :)

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 11:58 schreef Anchorman het volgende:
Yorkie, je kan met de G400 onder win2K de tallbalk ook gewoon op 1 monitor krijgen, dan moet je even de nieuwe drivers downloaden, daarmee kan je nl instellen dat win2k je ene videokaart (G400) ziet als 2 videokaarten en kan je ervoor zorgen dat je 2 verschillende resoluties krijgt (deze kan je wel hetzelfde instellen), en voila! Het je ook geen last meer van pop ups die gesplitst worden :)
thx, ga ik zeker eens proberen.
Pagina: 1