pci kaart met ram als hardisk: hoe heet dat merk..

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ook al weer

weet iemand nog hoe dat ding heet. Het is een pci kaart waar je sdram op prikt wat dienst doet als harddisk. Ik ben de naam kwijt.

specs

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Als zoiets bestaat lijkt t ook wel leuk voor mezelf :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Muurbestormer
  • Laatst online: 19-08 15:07
je bedoelt toch niet zon ISA kaartje waar een complete PC op zit? zag ik laatst een plaatje van in een reclame. die zijn vet!

bedoel je misschien zon WinOnChip module?

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52

Killjoy

Klingon lawn products

Bedoel je niet toevallig een pci IDE controller met upgradable cache?

(bestond wel in IDE en VLB vorm)

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Bij mijn werk vroeger hadden ze wel van die borden waar van die 30-pins simmetjes inkonden op een extended ISA (zeg maar), maar ik dacht dat dat alleen voor bedrijfsmachines waren

• maratropa
  • Niet online
dubbel nee :)

het is een pci kaart met daarop 8 sdram sloten. Hier prik je ram op. Deze stop je in je pc, en wordt gezien als een HD. kortom GEILE snelheid. Kost wel paar duizend piek, maar met de huidige ram prijs kun je veel ram-ruimte kopen. Een soort redelijk betaalbare solid state disk, bedoeld voor workstations. door een adapter zit ie altijd aan de stroom. tenzij die uitvalt dan ben je de sjaak.

Maar toch een cool ding, ik ben een keer op de homepage van de knakkers die hem maken geweest MAAR ik ben hun naam vergeten :(

knaken

specs

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik ken die dingen wel maar niet in de vorm van pci kaart maar als een harddisk. gaat via scsi 320 geloof ik. quantum rushmore heet het. ik weet niet of andere merken ook zoiets hebben. ze zijn tering duur.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Ik heb wel eens een keer gelezen over zo'n extern apparaat met eem paar gig erin, dat was wel een extern ding wat werkte op de snelheid van de SCSI denk ik dan. Was wel rond de 12,5 paar duizen gulden (25.000 gld) meen ik me te herinneren

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:50

FreakNL

Well do ya punk?

Op donderdag 31 mei 2001 22:40 schreef gladiool het volgende:
dubbel nee :)

het is een pci kaart met daarop 8 sdram sloten. Hier prik je ram op. Deze stop je in je pc, en wordt gezien als een HD. kortom GEILE snelheid. Kost wel paar duizend piek, maar met de huidige ram prijs kun je veel ram-ruimte kopen.

..
Ik weet het niet zeker hoor, maar dan kan je toch net zo goed een RAM-disk maken? (zoals de win98 opstart diskette dat doet)...

:?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Krijg je tenminste geen headcrashes :(

Helaas wel stroomuitval of een server upgrade. Als je zoiets gaat doen: BACKUPS!

(sorry crew, jammer dat het zo gegaan is. Niet alleen lullig voor ons, nog meer voor jullie)

• maratropa
  • Niet online
nee ik weet het zeker, geen rusmore van quantum. Het was een pci insteekkaart met dimm sloten, en wat chips.

Een ramdisk is een software matige oplossing, die normaal ram wegvreet.

Dit is een hardware matige oplossing met eigen ram voorziening.

specs

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:05
Op zich wel geinig maar wat moet je ermee?

256Mb kost je zo'n fl 150,-. Stop je de 8 bankjes vol heb je een snelle 2 Gig hardeschijf voor fl 1200,- + pci kaart.

Verwijderd

Hmm, nevermind.

• maratropa
  • Niet online
"WAT MOET JE ERMEE?" hehe. Hardisken zijn een van de grootste bottlenecks in een pc.
Je haalt een onwijze snelheids winst als je je OS en programma's in ram hebt staan. Ik denk dat de meeste mensen dat niet beseffen.
Solid state drives zouden een grote onbalans in de PC recht trekken.

maar weet iemand die naam nou?

specs

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
hoe veel sneller kan dit zijn dan een ata 100 want de maximale doorvoersnelheid van een pci-slot is toch zon 133 mb per sec?

• cyclone
  • Laatst online: 20-08 20:58

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

eeuh welleens toegangstijd van je HD vergeleken met die van je geheugen.

En er zijn totaal nog geen schijven op de markt die de volledige bandbreedte van ATA 100 kunnen vullen .. kortom LET ME KNOW als je weet waar zo'n kaartje te krijgen is want dit moet echt retesnel zijn !!! :9~

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• mvds
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Found it: http://www.platypus.net/

Leuke dingetjes hoor. :)

• maratropa
  • Niet online
je heerst! heel raar ik laats qik intikken in yahoo...maar heb iets te snel opgegeven.

staan nergens prijzen bij he?

specs

• mvds
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 01 juni 2001 11:17 schreef gladiool het volgende:
je heerst! heel raar ik laats qik intikken in yahoo...maar heb iets te snel opgegeven.

staan nergens prijzen bij he?
ik heb google gebruikt met de query:

ram hard disk pci solid state

:)

• cyclone
  • Laatst online: 20-08 20:58

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Waaaaaaaaaaarom zijn leuke dingen zo duuuuur ????????

Hier staat de goedkoopste
http://www.cdw.com/shop/products/default.asp?EDC=253338

Kaart met 2 sloten met 128 MB er al op ( en ja hoor er moeten aparte modules op volgens de site geen idee of er gewone dimms op kunnen )
Kost .. $809,95 :(
jammer maar helaas niet voor mij weggelegd ..

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Zoiets zat ook in een oude 386 (helaas kapot :'() werkt idd lekker snel. Hier werd de data 'in leven gehouden' dmv een batterij. misschien ook een idee?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Initial G
  • Laatst online: 19-08 23:49
Ramdrive :P
Solid-State disks zijn nog veel mooier, kan veel meer op

• croxz
Op vrijdag 01 juni 2001 02:04 schreef gladiool het volgende:
"WAT MOET JE ERMEE?" hehe. Hardisken zijn een van de grootste bottlenecks in een pc.
Je haalt een onwijze snelheids winst als je je OS en programma's in ram hebt staan. Ik denk dat de meeste mensen dat niet beseffen.
Solid state drives zouden een grote onbalans in de PC recht trekken.
Dat wist ik ook wel. Wat ik bedoel is dat gewoon geheugen altijd nog sneller is omdat het niet over de PCI bus heen hoeft, en dit hardeschijf geheugen kan niet als ramgeheugen door Windows gebruikt worden.
Nou zou je dit naast een groot intern geheugen (zeg 512 MB) kunnen gebruiken om je OS en meest gebruikte programma's op te zetten, maar daar kleven nadelen aan:
-slechte prestatie/kosten verhouding, een 2Gig schijf kost schat ik zo'n fl 1500,-.
-vrij groot gevaar op dataverlies. Deze kaart moet altijd onder spanning staan anders raak je je gegevens kwijt. Het is dus een vrij groot risico om hier nou juist je OS en meest belangrijke programma's/bestanden op te zetten.

• maratropa
  • Niet online
dat zijn inderdaad 2 nasty minpuntjes jah.

specs

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 19:52

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op vrijdag 01 juni 2001 15:34 schreef Pee het volgende:

[..]
maar daar kleven nadelen aan:
-slechte prestatie/kosten verhouding, een 2Gig schijf kost schat ik zo'n fl 1500,-.
in sommige gevallen kan het dat wel waard zijn dacht ik...
-vrij groot gevaar op dataverlies. Deze kaart moet altijd onder spanning staan anders raak je je gegevens kwijt. Het is dus een vrij groot risico om hier nou juist je OS en meest belangrijke programma's/bestanden op te zetten.
gevaar zal misschien groter zijn ja, maar dit is op te vangen door een batterij/accu/UPS op de pc of alleen dat apparaat

correct me if i'm wrong

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• croxz
Op vrijdag 01 juni 2001 12:29 schreef CyCLoNe het volgende:

Hier staat de goedkoopste
http://www.cdw.com/shop/products/default.asp?EDC=253338

Kaart met 2 sloten met 128 MB er al op ( en ja hoor er moeten aparte modules op volgens de site geen idee of er gewone dimms op kunnen )
Kost .. $809,95 :(
jammer maar helaas niet voor mij weggelegd ..
Daar moet echt vet op verdient worden. Al wat je nodig heb is een (bootable) ata 100 ide kaartje, een geheugen controller, iets om deze controller aan ide te hangen en een paar geheugen bankjes. Kan nooit meer dan een paar honderd gulden kosten.

Trouwens, dat ide gebeuren is niet eens nodig. Neem een ata 100 kaartje, vervang de ide controller voor een geheugen controller, voeg een paar geheugen bankjes toe, en klaar...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Krijg binnenkort hier wat VLB cachecontrollers voor mijn 486 :)

Wordt ook lekker snel, kan ik die hele bak 30pins simmen gebruiken :)

(hele doos vol 1MB en 256K simms)

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

ram = stroom weg data weg = cmos geheugen
rom = stroom weg data is er nog = bios

misschien handig voor mp3'tje van cd op geheugen te zetten

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

simpel waarschijnlijk moet je voor al die flipflop schakelingen betalen

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

't Nadeel is niet alleen de relatief grote kans van dataverlies door stroomuitval, maar denk ook eens aan de normale pagefouten in geheugen. Bij SDRAM van de beste kwaliteit is de foutratio (VZIW) ongeveer 1:1*10^8.

'tis Hetzelfde als het probleem, dat je met goedkoop geheugen hebt. Zelfs duur geheugen heeft dit probleem dus, zei het in mindere mate.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• JT
  • Laatst online: 20-08 19:21

JT

VETAK y0

Op donderdag 31 mei 2001 23:02 schreef Freak666 het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker hoor, maar dan kan je toch net zo goed een RAM-disk maken? (zoals de win98 opstart diskette dat doet)...

:?
Heb jij 8 RAM bankies op je MoBo ? Nee.

Das 1.

Als je nou DDR geheugen op je MoBo hebt, dan ga je daar toch geen sdr op zetten ? Nee dus. Dan pleur je ddr op je MoBo en he goedkopere sdr op dat kaartje. Get it ?

Das 2

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

:? waarom eigenlijk ram als je zekerheid wil hebben kun je net zo goed 4 hardeschijven kopen met een mirror raid controller ertussen

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

PCI-kaartje met 128-256 Meg DDR-SDRAM erop, en je hebt voor windows een ideale oplossing met dat swap-gezeik steeds... :9

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Je kunt ook EPROM chips gebruiken, de signalen naar de huidige BIOS onderscheppen met zo'n socket, via een kabel naar een PCI kaart sturen en zo een eigen bootable OS op een ROM starten :)

Verwijderd

dat ding heeft een eigen stroomvoorziening, dus met een beetje geluk zelfs te gebruiken als boot-schijf voor je OS

Verwijderd

ik heb dus een solid state disk, een 475mb versie, ding heeft een accu en een hdd, igv power uitval, spint de accu de disk op en die copyd alles vanuit het memory naar hdd :P

lekker ding . 10k dollar ..
Pagina: 1