Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-07 21:45
hallo allemaal,

ik heb een probleem tijdens het bellen. Tijdens het bellen verlaagd de audio kwaliteit dramatisch (dit kan 1 minuten zijn of 25 minuten). Ik weet nog niet of dit aan Hi ligt of mijn telefoon. Ik heb een HTC one x. Het gebeurd sinds ik een nieuw abo heb met een nieuwe telefoon.

mijn eerste diagnose was omdat ik met iemand "gratis" Hi naar Hi bel dat we op een lagere kwaliteit lijn worden gezet. Hi zegt dat dit onmogelijk is. Het gebeurd ook zo inconsequent dat ik hier niet zeker van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Heb je al een andere telefoon geprobeerd? En is het ook als je naar mensen belt die niet Hi als provider hebben?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:25
Guids schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:27:
hallo allemaal,

ik heb een probleem tijdens het bellen. Tijdens het bellen verlaagd de audio kwaliteit dramatisch (dit kan 1 minuten zijn of 25 minuten). Ik weet nog niet of dit aan Hi ligt of mijn telefoon. Ik heb een HTC one x. Het gebeurd sinds ik een nieuw abo heb met een nieuwe telefoon.

mijn eerste diagnose was omdat ik met iemand "gratis" Hi naar Hi bel dat we op een lagere kwaliteit lijn worden gezet. Hi zegt dat dit onmogelijk is. Het gebeurd ook zo inconsequent dat ik hier niet zeker van ben.
Belt die andere persoon toevallig ook via het KPN (lijkt er wel op, aangezien je aangeeft dat je gratis van Hi-naar-Hi belt)? Kan het niet maken hebben dat je terugschakelt van HD-voice naar een normale lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:05

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik denk ook meteen aan HD Voice. HD-bellen gaat via 3G, maar als 3G te zwak wordt of als een 3G-mast het heel druk krijgt dan kun je naar 2G overschakelen en dan wordt het geluid veel slechter. Direct terugbellen werkt meestal niet omdat je telefoon vaak pas na een halve minuut weer naar 3G overschakelt na het gesprek.

Op zich zou je het moeten kunnen merken aan het feit dat de geluidskwaliteit echt heel erg goed is in het begin van het gesprek; veel beter dan je ooit hebt gehoord bij het bellen. Dan bel je via HD :)

Verder niks te doen aan die terugval... behalve proberen zo dicht mogelijk bij een raam oid te blijven zodat je via 3G blijft bellen. In de toekomst gaat KPN ook UMTS op 900 MHz gebruiken en dan zul je zien dat je gewoon via HD blijft bellen omdat 2G-netwerken flink worden uitgedund ten faveure van 3G :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-07 21:45
@MensionXl
Ik heb proef gedraaid in de HI winkel met een andere telefoon, maar kon het toen niet lang genoeg testen om een conclusie te trekken. Dit was ook met een blackberry, dus niet goed vergelijkbaar.

@rclashen en @Sorcerer8472

Ja! ik denk dat jullie gelijk hebben. Ook als ik het verschil hoor op de site zelf klinkt het precies zo. Is dit HD bellen alleen via kpn (en de problemen ervan)? Want ik geloof als ik met mensen bel met andere providers het ook gewoon goed klinkt.
En even voor de duidelijkheid, heeft deze 3g iets te maken met (internet) data verbinding? Wat gebeurd er als je wifi hebt? En kun je niet 3g forceren?
Maar als ik jullie goed begrijp heeft een van de twee bellende slecht bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:05

Sorcerer8472

Mens sana?

Met andere providers is het toch echt een stukje minder dan KPN HD hoor. Als je van HD naar normaal terugvalt, klinkt het dan zo veel slechter?

Je kunt je telefoon op 3G forceren, maar het nadeel is dat je ontvangst dan totaal weg is als 3G te zwak is, of dat het dan onverstaanbaar wordt. Ook helpt het niet als de ander terugvalt naar 2G; dan valt de HD-kwaliteit alsnog weg.

Heeft verder niets te maken met 3G-data; 3G-(HD)-voice staat daar helemaal los van.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Pagina: 1