SD hostadapter probleem

Pagina: 1
Acties:

• Snarf26966
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05-2025
Hi ik heb hier een laptop liggen die ik hekregen heb van ienmand die zelf een nieuwe heeft gekocht.
Het is een acer asdpire 7520-5A2G12.
Nu stond daar vista home premium 32 bit op.
Op de website van acer staat daat deze windows 7 geschikt is.
Dus ik heb windows 7 32 bit erop gezet maar als ik nu in apparaatbeheer kijk dan heb ik meerdere gele uitroeptekens staan.
bij overige apparaten heb ik 3 maal base system apparaat en 1 maal IEEE 1394 controler.
En bij SD-Hostadapters de SDA Standaard compliant Sd Host Controller.
Als ik bij de eigenschapeen kijk van de SD host controler staat daar de melding: Dit apparaat start niet (code 10)
Bij de IEEE 1394 controller staat bij eigenschappen: De stuurprogrammas voor dit apparaat zijn niet geinstalleerd (code 25)

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Je schrijft zelf al de oplossing...

"De stuurprogrammas voor dit apparaat zijn niet geinstalleerd (code 25)"

Wat zou elk zinnig denkend mens dan doen? De drivers installeren natuurlijk, dus ga naar de acer site en download ze

• Snarf26966
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05-2025
Swordlord schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:55:
Je schrijft zelf al de oplossing...

"De stuurprogrammas voor dit apparaat zijn niet geinstalleerd (code 25)"

Wat zou elk zinnig denkend mens dan doen? De drivers installeren natuurlijk, dus ga naar de acer site en download ze
Ja wat denk je dat ik al gedaan heb.
Daar ligt dus niet de oplossing.
De IEEE 1394 is opgelost want die zit gewoon niet op de laptop,dus waarom die dan in apparaatbeheer staat is mij een raadsel.
Waar het mij nu vooral om gaat is de sd cardreader, code 10 het apparaat start niet.
Heb internet al afgezocht en er zijn meer mensen die dit probleem wel hebben,maar heb nog geeen oplossing.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Snarf26966 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:27:
[...]

De IEEE 1394 is opgelost want die zit gewoon niet op de laptop,dus waarom die dan in apparaatbeheer staat is mij een raadsel.
Waar het mij nu vooral om gaat is de sd cardreader, code 10 het apparaat start niet.
Heb internet al afgezocht en er zijn meer mensen die dit probleem wel hebben,maar heb nog geeen oplossing.
Heb je een kaart erin gestoken al? uit ervaring kunnen deze dingen altijd een beetje vreemd reageren. Een reader is natuurlijk niets meer dan een interface soms. Wellicht moet je een andere kaart erin steken en kijken wat werkt.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Snarf26966 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:27:
[...]

Vermeld dan AUB in de startpost de handelingen die je hebt gedaan... Inplaats hier alleen maar een vraagstelling te dumpen zonder diepgaande informatie over wat is gebeurd. Want als je vermeld wat je al hebt geprobeerd. Dan kan er veel beter troubleshooting worden gedaan.

Tevens vreemd dat je claimed geen IEEE1394 te hebben, dit is firewire.. en de 7520 serie heeft deze aansluiting gewoon...

Zoals bovenstaande al zei: Probeer eens met een ander SD kaartje.
Wat ook een optie is om de driver te uninstallen en om dan een SD kaart erin te steken en de driver dan te installeren.
Dan ziet hij het apparaat misschien wel goed en worden de drivers "correcter" geinstalleerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Swordlord op 19-10-2012 13:09 ]