Budget case + voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
Ik ben op zoek naar een enigszins degelijke case + voeding voor een (very) low budget pc. Dat wil zeggen dat de combi die in het budget systeem in de BBG gebruikt (pricewatch: AOpen H425C) wordt al te duur is.

Nu zijn er combi's vanaf, geloof het of niet, 8,45 euro (pricewatch: Rasurbo BC-07), maar ik verwacht niet dat deze het lang volhouden. Een klein beetje degelijker mag dus wel.

De overige onderdelen zijn:

Moederbord: MSI G41M-P26
Processor: Intel Dual Core E2160
Geheugen: Kingston HyperX KHX1333C9D3B1/2G

Verder nog een HD en een DVD brander. Er is dus weinig power nodig.

Samengevat: een enigszins degelijke case + voeding voor een zo laag mogelijk budget. Alle ideeën zijn welkom!

edit:
Even verder gekeken dan mijn neus lang is, de link voor de Rasurbo klopt niet, dus onder de 10 euro voor een case + voeding zit er toch niet in :) De goedkoopste die ik kan vinden is pricewatch: Spire CoolBox F8.

[ Voor 14% gewijzigd door Depep op 19-10-2012 11:55 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-07 01:53

djunicron

*click-swoosh-thud*

Die Rasurbo case is niet zo geweldig, maar hij staat nu voor wel héél weinig. Weet je zeker dat ze em gaan leveren voor die prijs? Go for it zou ik zeggen.

Rasurbo voedingen zijn niet heel best, maar een jaar of 2 kan je er wel mee doen, zeker als je het ding maar weinig belast zoals als met de hardware die je nu uitkiest. Of Aopen werkelijk beter spul levert weet ik niet, kwa case is het vrij gelijkwaardig in ieder geval.

Ik weet ook niet of het aanschaffen van een kwaliteitsvoeding bij een simpele kantoor PC wel zo zinnig is. Ja het zal zuiniger zijn en ja, je kunt later upgraden, maar of dat opweegt in de meerprijs relatief aan de rest van de componenten? Ik denk het eigenlijk niet, zeker als je voor onder de 10euro een case + voeding kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:19
In dit geval wil ik je toch wel even melden dat goedkoop absoluut duurkoop gaat worden als je echt voor het minimale een behuizing+voeding wil hebben... zeker wat betreft de voeding is een paar tientjes meer uitgeven absoluut noodzakelijk, goedkope voedingen slopen systemen. Maar ook een dergelijke behuizing zal uit veel goedkoop plastic bestaan en een heel slap chassis... die kast gaat zonder twijfelen vibreren en brommen. Die Aopen is echt het minimale...

Wat je dan nog veel beter zou kunnen doen is ergens goedkoop een 2e hands systeem op de kop tikken die je dan zou kunnen gebruiken voor de voeding en de kast... een oude workstation van Dell of HP oid bijvoorbeeld en daarvan kan je er zat vinden voor enkele tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

MicGlou schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:42:
In dit geval wil ik je toch wel even melden dat goedkoop absoluut duurkoop gaat worden...

... ergens goedkoop een 2e hands systeem op de kop tikken ... een oude workstation van Dell of HP oid bijvoorbeeld en daarvan kan je er zat vinden voor enkele tientjes.
Eventjes 2 stukjes gequote. Absoluut mee eens, maar als je het -echt- niet hebt dan is een Spire of HKC (Even pricewatch gebruiken he!) best nog wel te doen. Ideaal? Nee. Mag je verwachten er een paar jaar gewoon mee te kunnen werken? Absoluut. Hou wel rekening met het feit dat als je systeem veel en onder load gebruikt gaat worden, dat een zuinige voeding zichzelf aan stroomverbruik zich dik terug kan verdienen!

2e hands kast voor een paar euro en een zuinige voeding zou dus een optie kunnen zijn. En dan weet je ook meteen dat je geen bagger voeding hebt met alle risico's vandien.