Toon posts:

Radeon installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al dagen tevergeefs m'n nieuwe ATI Radeon 64Mb ViVo te installeren.

Elke keer bij de ATI-setup geeft hij eerst de melding:
SuRegCreateKey failed!

en daarna:
Setup kon de installatie niet voltooien.
Probeer de weergave-adapter in te stellen met een standaard VGA-stuurprogramma alvorens setup uit te voeren.
Ik heb gewoon volgens de handleiding de "standaard PCI grafische adapter (VGA)" geinstalleerd.

Heeft iemand svp een idee wat er fout gaat? :?

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd zonder setup.exe te draaien ?
Dus gewoon naar de map met drivers verwijzen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 31 mei 2001 22:10 schreef Hunger het volgende:
Heb je het al geprobeerd zonder setup.exe te draaien ?
Dus gewoon naar de map met drivers verwijzen
Er staan zoveel drivers op de cd, ik weet niet welke ik moet kiezen :'(

Verwijderd

Beste wat je kan doen is ff bij rage3d.com èen beta d-loaden (als je verbinding dat toelaat) zip uitpakken en dan naar die map verwijsen. de 7115 zijn de laatste . Zie trouwens dat ze ook als special purposse gereleased zijn door ati http://support.ati.com/drivers/winm...4137115_sp.html

Verwijderd

Topicstarter
Merci,
ik zal het proberen.

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Je kunt ze beter handmatig installeren....

Als je Engels goed is kun je HIER alles over de zgn Clean Install vinden.

Suck6

RaD

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Verwijderd

Op donderdag 31 mei 2001 22:35 schreef RaDKiLL het volgende:
Als je Engels goed is kun je HIER alles over de zgn Clean Install vinden.
Ik heb ook pad een radeon vivo en vroeg me af of je dat elke keer moet doen als je een nieuwe driver versie installeert???

Lijkt me nogal veel werk.

gegroet

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 18:15
Goede vraag, hoe doen jullie dat eigenlijk ??

Elke keer andere drivers installeren moet je wel op de goede manier doen want anders staan er nog allerlei verwijzingen in je register enz.
En op die manier krijg je dan niet echt een goede indruk van de driver die je net geinstalleerd hebt.

Ben ook benieuwd hoe jullie dat doen :)

Specs

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Configscherm---> Software---> Ati display driver verwijderen---> Apparaatbeheer checken---> daar kaart verwijderen----> Reboot---> Als je exe-driver hebt instellen als standaard grafische adapter heb je geen exe dan bladeren naar driver op hd (wel eerst uitpakken als je dat nog niet gedaan heb)----> reboot Klaar!!
:)

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Heeft idd te maken met het feit dat niet alle sleutels en *.inf files van de "vorige" drivers verwijdert worden.
Kan evt conflicten oid opleveren.

Dus idd iedere keer eerst kompie schonen en dan pas nieuwere drivers installeren.

RaD

Verwijderd

Topicstarter
Deze methode helpt helaas :'( niet bij mij:
Beste wat je kan doen is ff bij rage3d.com èen beta d-loaden (als je verbinding dat toelaat) zip uitpakken en dan naar die map verwijsen. de 7115 zijn de laatste . Zie trouwens dat ze ook als special purposse gereleased zijn door ati [url=http://support.ati.com/drivers/winm...4137115_sp.html
krijg nog steeds: Setup kon de installatie niet voltooien.
Probeer de weergave-adapter in te stellen met een standaard VGA-stuurprogramma alvorens setup uit te voeren
Configscherm---> Software---> Ati display driver verwijderen---> Apparaatbeheer checken---> daar kaart verwijderen----> Reboot---> Als je exe-driver hebt instellen als standaard grafische adapter heb je geen exe dan bladeren naar driver op hd (wel eerst uitpakken als je dat nog niet gedaan heb)----> reboot Klaar!!
:)
Ik zie bij Software nog een verwijzing naar m'n (huidige) Matrox G200 die zich niet laat verwijderen, ook niet nadat ik de Matrox weer geinstalleerd heb en daarna gedeinstalleerd. :(

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

@Hawk : heb je je register geschoond van alle verwijzingen naar je Matrox?!

RaD

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik douw altijd gewoon de nieuwste drivers over de oude heen. Dat werkt al jaren prima bij mij, in ieder geval niet negatief....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 01 juni 2001 09:23 schreef RaDKiLL het volgende:
@Hawk : heb je je register geschoond van alle verwijzingen naar je Matrox?!

RaD
Uuh, nog niet :o |:(
Zal ik eens even snel doen, wanneer ik thuis ben. ;)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik gebruik ook de install guide (link) maar verwijder ati*.* uit mijn system dir. Ik heb die medeling over standaard VGA ook wel eens gehad, lang geleden, ik weet helaas niet meer hoe ik er vanaf ben gekomen. maar ik zou dit stukje maat even doen en dan herstarten "5). You will now need to go into your system device manager, which can be accessed in two ways. One, by right clicking on My Computer, clicking Properties, and then Device Manager in the following window, or you can access the device manager in your system Control Panel and double clicking on the System icon, and clicking Device Manager in the following window. Under Device Manager click the plus symbol next to Display Adapters, you will now see the Standard PCI adapter listed below. Highlight it and hit the delete key on your keyboard and click yes to confirm when Windows prompts you. It will then ask you to reboot your computer to finish removing the device, click no. Next step" en daarna nog maar eens als eerste standaard VGA drivers installen.
Er staat me iets bij dat dat niet het probleem was, maar ik zal er nog even over denken, wie weet schiet het me te binnen.

En inderdaad alle matrox files in windows\system en alle reg.verwijzingen verwijderen.

• ScooBY_DoO
voor matrox zijn er uninstallproggies te vinden op www.matrox.com en dan ergens bij utils meen ik.....

• ScooBY_DoO
edit:

http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/ftp_util2.cfm

En dan de bovenste pd_unin210.exe

Verwijderd

Topicstarter
Thanx,
zal vanavond kijken of het werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds geen geluk. :(

Alle verwijzingen naar oude drivers verwijderd en standaard VGA geinstalleerd.
Met de standaard VGA drivers blijft hij 9 van de 10 keer hangen (en gaat de monitor op standby) als ik hem opnieuw opstart.
Als hij dan toch opstart geeft hij bij Apparaatbeheer ook aan "Standaard PCI grafische adapter" geinstalleerd.

Maar dan ga ik de Radeon drivers installeren en dan komt hij weer met "stel een standaard VGA stuurprogramma in".

Wat kan ik nog doen?
Ik heb gelezen dat sommigen hun harde schijf formatteren, maar dat schijnt ook niet altijd te helpen en vind ik wel een allerlaatste optie.

Verwijderd

en als je hem hand matige installerd

start de pc
laat standart vga
start opnieuw op
ga naat start-instellingen-configuratiescher-systeem-apperaatbeheer-beeldscherm adapters-dubbelklik-dan naar vgapci-stuurprogramma's-
laat hem zelf zoeken naar cd-rom of selct zelf de map op je cdrom en kies atiradeon
klaar

Verwijderd

Wat heb je er voor os op staan 98/ME ?

Verwijderd

98\me

Verwijderd

Topicstarter
HIJ WERKT!!! :)

Uit pure wanhoop heb ik gewoon wat ATI .inf files met de rechtermuis aangeklikt en installeren gekozen.
Opnieuw opgestart, ik wachtte al op een vastloper, maar opeens herkende hij de kaart en installeerde hij probleemloos de rest van de software.

Thankx iedereen voor de adviezen!
Wat zou ik toch zonder GOT moeten. ;)

Verwijderd

erg vevelen
we kunnen het weten toen got 2dagen plat was ;)

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 17:39 schreef suijkerbuijk het volgende:
erg vevelen
we kunnen het weten toen got 2dagen plat was ;)
Idd en m`n baas maar afvragen waarom ik die 2 dgn zoveel werk verricht heb >:)

Veel plezier van je vid krt nou tie het doe

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 21:26 schreef Hunger het volgende:
Veel plezier van je vid krt nou tie het doe
Ik ben weer eens te voorbarig geweest. :(

Nou krijg ik bij het openen van Outlook of mediaplayer:

Ddhelp heeft een ongeldige bewerking gemaakt blablabla.
DirectX8.0 opnieuw installeren heeft ook al geen effect.

Wat een gek**** om een videokaart aan de praat te krijgen, zeg!!!! :(

Verwijderd

dat word format c: denk ik windows is in de soep gelopen

je kan de ati rage teater theater uitschakelen en als je en soundblaster live serie heb ook de sounblaster16 emulater uitzetten dan zal het problem wel weg zijn

Verwijderd

Ik zou op rage3d ook de RadeonTweaker downloaden, onder de help zit ook een topic over het 'clean' installeren van je (nieuwe) drivers. (Bovendien.. RadeonTweaker >:))
Voor de eerste keer kun je gewoon verwijzen naar de directory op je installatie-CD.
Ik heb zelf nogal eens last van dat bij het upgraden van 4in1,ik heb een VIA-chipset, dat de AGP-driver in conflict komt met de Radeon-driver. Dus eerst standaard VGA-driver, dan 4in1 en dan weer de Radeon-driver.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 22:20 schreef suijkerbuijk het volgende:
dat word format c: denk ik windows is in de soep gelopen

je kan de ati rage teater theater uitschakelen uigeschakeld

en als je en soundblaster live serie heb ook de sounblaster16 emulater uitzetten uitgeschakeld dan zal het problem wel weg zijn
nog steeds de foutmelding.
Is er echt geen andere optie dan een format c:? :?

Verwijderd

nee ik denk het niet
als ik zelf problemen heb met windows dan gaat het bij mij er af en installeerd het weer op nieuw kost maar een half uurtje bij mij

mijn hartdisk is ook verdeelt op deze menier

5g voor windows
5g voor internet rommel
10g games (die van af de hartdisk draaien)
10g games\video\enz
10g nog niet in gebruik

dus op die 5g staat alleen maar windows en scannerprogramma en office

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
Tuurlijk wel!

Gewoon DirectX opnieuw installeren. Wanneer dat niet werkt eventuele windows servicepacks opnieuw installeren

Verwijderd

Topicstarter
DirectX heb ik opnieuw geinstalleerd evenals Internet Explorer 5.5 SP1 (geen effect)

Andere servicepacks kan ik niet vinden.

Ik sta op het punt Windows maar opnieuw te installeren, ben alleen bang dat dat ook niet helpt. (wat ik van sommige RADEON-gebruikers heb gelezen)

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Format c: is de enige optie...Heb deze shit ook eens gehad....Wilde ik een standaard VGA adapter installeren, kreeg ik de melding dat deze niet door ME werd ondersteund...Uiteindelijk een format eroverheen en vervolgens handmatig de ATI-drivers geïnstalleerd. Ligt overigens niet aan ATI of Matrox. Op de eoa reden is ME af en toe niet helemaal tof..(en dat is nog zacht uitgedrukt.. ;) ).

RaD

Verwijderd

en geen windows me gebruiken heb ik hier ook last van met mijn radeon
win98 se blijft de beste windows versie
(behalven win2000)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 22:57 schreef RaDKiLL het volgende:
Format c: is de enige optie...Heb deze shit ook eens gehad....
Het is me gelukt zonder Windows opnieuw te installeren!! :)
Het was inderdaad de special issue driver van ATI (7115) die de problemen oploste.

Weet iemand trouwens of je de Radeon met een SCART-aansluiting aan je video kan aansluiten?( Jaja, ik blijf gewoon doorvragen, ik kan toch niet doorverwezen worden naar de Search.) >:) >:)
De SCART-aansluiting met de TV gaat prima, maar bij de videorecorder krijg ik geen beeld. Mijn recorder heeft een SCART-aansluiting, RF.Out en Ant.in.
Pagina: 1