ffmpeg en random offset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 16:07
Voor een site die ik draai wil ik random thumbnails genereren van avi filmpjes die ik heb staan, uiteraard kan je het doen met een -offset 1 voor 1 seconde in het filmpje en een -offset 4 voor 4 seconden in het filmpje. Sommige filmpjes zijn 10 seconden lang en dan valt die -offset optie af aangezien ik 10 thumbs maak die het op 1 seconde doet, volgende 5 seconde, 10 seconde , 15 etc...
heeft iemand een idee hoe ik simpel random thumbnails kan laten maken vanuit een filmpje? zat te denken om wellicht duration eruit te halen en daar een split te doen in % daarvan?
Hoop dat iemand een goed idee heeft hoe ik dit kan laten werken.
uiteraard sta ik ook open voor andere tools als die beter zijn en het wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 16:07
Hoi AiChan,

bedankt voor je reactie. Probleem is hiermee dat die een standaard offset gebruikt en ik liever random offset heb omdat korte filmpjes dan ook thumbs krijgen en lange filmpjes ook random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terual
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 05:49
Tijdsduur van video:
code:
1
ffmpeg -i myvideo.avi 2>&1 | grep "Duration" | cut -d ' ' -f 4 | sed s/,//

Omzetten naar seconden met GNU date:
code:
1
date +'%s' -d "1970-01-01 $(ffmpeg -i myvideo.avi 2>&1 | grep "Duration" | cut -d ' ' -f 4 | sed s/,//)Z"

Als ik het goed begrijp zou je dan 10 (aantal frames) moeten delen door het net uitgerekende aantal seconden van het filmpje om de waarde te krijgen voor de -r parameter van ffmpeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 12:15
Kun je met ffmpeg de keyframes bepalen? Dan krijg je een aantal waardes van keyframes en kies je daar random uit van welke je een thumbnail maakt.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik mis een beetje wat je met de documentatie van ffmpeg hebt gedaan. Ik kan mij niet voorstellen dat het niet beschreven staat. Ook Google resultaten mis ik volledig. Enige inzet wordt hier toch wel verwacht en die is wel redelijk afwezig hier.

Toon dus even wat meer inzet, anders heeft dit topic geen toegevoegde waarde hier.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1