Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Logitech z506 + Ruis

Pagina: 1
Acties:

• Angelevo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-10 13:48
Gisteren heb ik mijn Logitech z506 ontvangen. Mooi geprijsd 5.1 setje, ideaal voor 'erbij'. (Ik heb het aangeschaft om ook een leuk muziekje aan te kunnen zetten op de slaapkamer).
pricewatch: Logitech Z-506
Deze wil ik gebruiken met een Logitech bluetooth receiver, zodat ik muziek en geluid van films via mijn tablet op de set kan afspelen. (BT receiver is stereo, de set upmixed het zelf naar 5.1)

Nu heb ik een probleem, waarvan ik niet goed weet wat ik er mee aan moet.

Zodra ik de set aansluit en inschakel, is er direct een vrij luide ruis te horen. Het is een regelmatig zoemend geluid. Dit is erg storend tijdens rustige delen van muziek.

Zelf heb ik al een aantal pogingen gedaan om het op te lossen:
- Volume van de set up/down: geen verschil
- Volume van de subwoofer (draaiknop achterop) up/down: hiermee wordt de ruis luider of minder luid, uit de sub. (sattelieten blijven even luid zoemen)
- Power plug omgedraaid: geen verschil.
- Het probleem doet zich ook voor als er niets is aangesloten op de input van de set.

Na een google search heb ik gelezen over "dirty electricity". Ik heb helaas geen stopcontacten om deze set op aan te sluiten (ik gebruik een stekkerblok). Ik bewoon een wat ouder huis uit 1932, waar maar zeer weinig stopcontacten in zijn aangelegd. Er is simpelweg geen degelijk stopcontact in de buurt van waar ik de sub kan plaatsen.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen om dit probleem op te lossen? Ik vrees zelf dat ik de set terug moet sturen en een andere moet gaan zoeken.

Mochten we tot die conclusie komen, zijn suggesties voor een andere 5.1 set (die zelf stereo kan upmixen naar 5.1) meer dan welkom! Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Mocht dit in het Beeld en Geluid forum geplaatst dienen te worden, graag verplaatsen. Ik twijfel sterk, gezien dit wel een geluidset ontworpen voor de PC is

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-11 15:30
APC heeft van die UPS/netfiltering stekkerblokken die mogelijk kunnen helpen de ruis eraf te halen. Uiteraard is aarden nog wel het beste waarschijnlijk.