Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:51
Ik heb deze scherm in gebruik sinds een maand. Bij één site flikkert het scherm doordat de achtergrond donker is. Is dat normaal? Na het wijzigen van de instellingen verdwijnt het flikkeren.

Verder ben ik benieuwd of er hierop gegamed kan worden. Ik wil een HD 7950 kopen en games als Battlefield 3, GTA IV en Assins Creed spelen. Kan dat?

Heb het internet al afgezocht en eigenlijk maar 1 echte uitgebreide review kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Nee dat is niet normaal heb je dit ook bij een zwarte achtergrond zo ja of backlight probleem of een verkeerde verversnelheid.

"Heb het internet al afgezocht en eigenlijk maar 1 echte uitgebreide review kunnen vinden."
Dan heb je echt heel beroerd gezocht er staan er een stuk of 50 bij de term "HD7950 review"

Maar ja op 1 enkel scherm kan die hd7950 dat makelijk zelfs een 7870 kan al die spellen maxed 1920x1080 spellen.
Wel een puntje wat is de rest van je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
De review had betrekking op het scherm. Bij een echte zwarte achtergrond nog niet meegemaakt. Alleen bij 1 site.

Ik had hiervoor een 7950, maar door geldgebrek verkocht. Nu ik het weer wat ruimer heb, ga ik de kaart aanschaffen.

Mijn vraag is eigenlijk of ik problemen ga ondervinden in games door de 14 ms die mijn scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
turkeyhakan schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:48:
De review had betrekking op het scherm. Bij een echte zwarte achtergrond nog niet meegemaakt. Alleen bij 1 site.

Ik had hiervoor een 7950, maar door geldgebrek verkocht. Nu ik het weer wat ruimer heb, ga ik de kaart aanschaffen.

Mijn vraag is eigenlijk of ik problemen ga ondervinden in games door de 14 ms die mijn scherm heeft.
Dan begrijp ik waarom je vrij weinig vind er zijn ook zoveel schermen en niet heel veel mensen nemen persoonlijk de moeite om een review te schrijven.

Ik denk zelf dat je geen enkels probleem gaat vinden 14ms input lagg is wel iets meer dan gewoon maar je merkt er echt bijna niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik wil dus zekerheid hebben voordat ik zo'n dure videokaart koop. Dit scherm heb ik namelijk net nieuw gekocht, en het plan was om niet meer te gamen. Maar af en toe moet kunnen, en ik ben iemand die graag probleemloos speelt en alles op max. settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Iemand die meer informatie voor mij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
http://www.guru3d.com/art...eon_hd_7950_review,1.html op de eerste pagina van google resultaten, zo moeilijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Nogmaals, mijn vraag was of mijn scherm geschikt is om mee te gamen. Ik weet wat de 7950 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ja elk scherm kan je op gamen. Jij hebt het over flikkeringen op "een" site. Welke site? Alleen bij het scrollen of ook bij stil beeld?

Maar hoe dan ook, in hoeverre denk je dat die monitor niet "geschikt" is om op te gamen? Wat zijn je bezwaren? Er zijn geen schermen "ongeschikt" voor gamen (ja kapotte schermen misschien :+)

De reden dat iemand je verkeerd advies geeft is omdat je vraag ook ontzettend onduidelijk is.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
http://www.iyfgaming.com gaat hij flikkeren. (alleen aan de zijkanten) Zelfs als ik print screen doe en deze in paint plak.

De responsesnelheid van mijn scherm is 14 ms. Als ik bijvoorbeeld Battlefield 3 zou spelen, zou ik in mijn nadeel zijn door mijn scherm? Doordat alles wat langzamer gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 22-10-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Flikkerende patronen dus zelfs als je niet scrollt of beweegt? Gebruik je VGA? Ik zou sowieso eens een digitale aansluiting proberen (DVI/HDMI).

14 ms is niets (0,014 seconde) en gaat ook niet er om dat dingen "langzamer" gaan, maar dat je optische resolutie iets terug loopt en je een beetje lichte trailing kan hebben. Totaal niets om je druk over te maken, nogmaals er is geen enkele monitor NIET geschikt om te gamen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik gebruik HDMI. Ik ben het tot nu toe alleen nog maar op die site tegengekomen. Zelfs bij niet scrollen/bewegen flikkert het scherm. Als ik de instellingen van het scherm verander naar bijvoorbeeld sRGB of Game, dan is het flikkeren niet zichtbaar. Bij overige instellingen is het in mindere mate of ook niet zichtbaar.

Wat bedoel je precies met optische resolutie en lichte trailing?

Dus als ik Battlefield 3 wil spelen, ga ik bijvoorbeeld geen hinder ondervinden doordat ik mensen te laat het hoekje zie omkomen?

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
turkeyhakan schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:44:
Ik gebruik HDMI. Ik ben het tot nu toe alleen nog maar op die site tegengekomen. Zelfs bij niet scrollen/bewegen flikkert het scherm. Als ik de instellingen van het scherm verander naar bijvoorbeeld sRGB of Game, dan is het flikkeren niet zichtbaar. Bij overige instellingen is het in mindere mate of ook niet zichtbaar.
Dan is het een of ander stomme optimalisatie van je beeldscherm die niet goed overweg kan met dat patroon. Als je het uit kan zetten heb je er geen problemen mee.
Wat bedoel je precies met optische resolutie en lichte trailing?
Het komt in de eerste plaats door een response time. Stel een pixel is volledig zwart, dan doet die daar een bepaalde tijd over om volledig wit te worden. Dit effect van zwart naar wit naar zwart wordt gemeten en wordt de response time genoemd. Hoe dan ook wordt tegenwoordig ook grey-to-grey gemeten, omdat dit betere waardes geeft.

Daarnaast: meestal is de pixel binnen een klein deel van die tijd al flink veranderd van kleur, alleen kan hij er wat ms extra over doen om volledig de beoogde kleur aan te nemen. Dus je zult dit niet ervaren als "een enemy die plots voor je staat 14ms later", maar is een gradueel proces. Dit is haast onmerkbaar: je ziet als je een windows venster sleept ook niet langzaam de oude pixels veranderen naar de kleur van de desktop en de nieuwe pixels langzaam het venster vormen :+

Probleem is dus dat er niet echt meer een standaard is. Jouw scherm doet 14 ms, hoewel ik op internet ook andere waardes tegenkom (5 en 2 ms). Waar het uiteindelijk op neerkomt is dat je als ik de specs zo zie niet druk hoeft te maken om extreme issues hierdoor.

Wat voornamelijk wordt beïnvloed door deze response time:
Optische resolutie: is niet helemaal juist bij nader inzien. Maar de motion resolution, de waargenomen resolutie bij het draaien in een game gaat een beetje omlaag. De meeste LCD displays hebben hier last van, en kan het makkelijkst worden omschreven dat het scherm "een beetje blurry wordt" bij het draaien.

Trailing heet eingelijk ghosting (ben goed bezig vandaag met mijn termen), maar dit houdt dus ook in dat een wit vlak op een zwarte achtergrond een klein spoortje na kan laten.
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersonline.net/images/articles/samsung/2463UW/large/test-5.jpg

Nogmaals, dit zijn niet extreem merkbare dingen en zullen je vrijwel zeker niet opvallen.
Dus als ik Battlefield 3 wil spelen, ga ik bijvoorbeeld geen hinder ondervinden doordat ik mensen te laat het hoekje zie omkomen?
Nogmaals, nee.

Daarnaast, denk jij echt dat 0,014 seconde vertraging merkbaar is op een internet delay van 20ms+, naast het feit dat je met een max framerate van 60hz ook met 0,016s vertraging zit tussen de afzonderlijke frames?

bottomline: JA HET KAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Nogmaals bedankt voor je uitgebreide en duidelijke reactie!

Het is niet dat ik je niet vertrouw, maar voordat ik een dure uitgave ga doen, is er iemand die hetgeen hierboven geschreven staat kan beamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-07 13:24
Ja, hij heeft gelijk, je kunt prima gamen op dat scherm.
Hoe ziet de rest van je systeem eruit en dan met name de voeding?

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Fijn. Bedankt!

Processor:
AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Memory:
Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600 CL8 kit

Hard Drive:
Crucial m4 128GB, Samsung Spinpoint F1 320 GB

Motherboard:
MSI 790FX-GD70

Voeding:
Coolermaster RealPower M620

Heb hiervoor ook een HD 7950 3GB van Club3D gehad. Maar heb deze verkocht, omdat ik geld nodig had. Laatst was hij voor €250 te koop, nu is die alleen weer iets duurder geworden. Ik wil niet meer dan €250 uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
turkeyhakan schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:59:
Nogmaals bedankt voor je uitgebreide en duidelijke reactie!

Het is niet dat ik je niet vertrouw, maar voordat ik een dure uitgave ga doen, is er iemand die hetgeen hierboven geschreven staat kan beamen?
Sorry maar dit vind ik echt een misselijke actie. Niet alleen zeg ik je TOT DRIE MAAL TOE dat het gewoon gaat werken, ik leg het ook nog eens uit. Met mijn uitleg had je heel eenvoudig zelf even kunnen controleren of het klopt wat ik allemaal zeg. Naast dat ik ook nog eens feitelijk aantoon dat het niet uitmaakt als we het over miliseconden hebben.

Ik doe nog eens moeite zeg :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
LiquidT_NL schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:36:
[...]

Sorry maar dit vind ik echt een misselijke actie. Niet alleen zeg ik je TOT DRIE MAAL TOE dat het gewoon gaat werken, ik leg het ook nog eens uit. Met mijn uitleg had je heel eenvoudig zelf even kunnen controleren of het klopt wat ik allemaal zeg. Naast dat ik ook nog eens feitelijk aantoon dat het niet uitmaakt als we het over miliseconden hebben.

Ik doe nog eens moeite zeg :S
Ik vertrouw je wel, maar het is meer voor mijzelf. Want ik ben straks de dupe als ik merk dat mijn systeem niet werkt zoals ik het graag gezien had.

Hierbij dank ik jou nogmaals voor je duidelijke uitleg. Zie je niet heel vaak voorbij komen zo'n uitgebreide reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dat flikkeren lag aan de videokaart zo te zien! Ik heb nu een Msi R7950 Twin Frozr 3gd5 V2/oc in gebruik, totaal geen problemen mee. Vanmiddag maar eens Battlefield 3 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
turkeyhakan schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:05:
[...]

Ik vertrouw je wel, maar het is meer voor mijzelf. Want ik ben straks de dupe als ik merk dat mijn systeem niet werkt zoals ik het graag gezien had.

Hierbij dank ik jou nogmaals voor je duidelijke uitleg. Zie je niet heel vaak voorbij komen zo'n uitgebreide reactie!
Daarom juist. Het is leuk dat je jezelf wil beschermen, maar vraag dan alsjeblieft niet om uitleg van bepaalde termen. Hoe zou jij het vinden als je letterlijk een kwaretier bezig bent geweest voor iemand, en diegene zegt daarna "ja mooi verhaal maar kan iemand het ook bevestigen?". Ik snap dat het niets met vertrouwen te maken heeft, maar als je mijn post leest en begrijpt snap je dat 14ms sowieso geen enkele invloed gaat hebben op je game, naast het feit dat de eventuele twijfels die je had je makkelijk zelf even had kunnen nazoeken op internet (Het is hier tweakers, geen help mij). Dan is het gewoon lui om te vragen of iemand kan zeggen of dat klopt.

Naast het feit dat je al vele malen daarvoor was verteld dat het gewoon ging werken. Zeg dan: ik wil van X mensen horen dat het werkt, hoef ik ook geen uitleg te typen. Het meest jammere is dat de hele uitleg waarschijnlijk aan dovemans oren is verteld, omdat ik bijna zeker weet dat als je de volgende keer met die vraag komt, het ook niet even naleest of uitzoekt, maar liever een thread op tweakers maakt en anderen het werk laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik ben al iets langer actief op tweakers en weet hoe het één en ander gaat hier. Eerst zelf informatie opzoeken, als je er niet uit komt, kijken of er een soortgelijke topic is op tweakers en anders zelf een topic aanmaken.
Pagina: 1