RaD
"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"
Verwijderd
Verwijderd
1tje maar???Op donderdag 31 mei 2001 22:15 schreef RaDKiLL het volgende:
Een leuke easteregg is dat er een hele grote bug op de cd-rom staat....|:(
RaD
zet hem in het rek en laat er schimmel op groeien, dat is leuker dan die saaie B&W (je snap wel waarom na lvl3 dan is het geen donder meer aan)
AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0
Ik ben dus net fanatiek bezig met het spel,en ik hoor eigenlijk niet zo erg veel positieve reacties..
Word het spel later pas zo bar saai??..
Want tot nu toe vind ik hem wel leuk (begint eigenlijk wel een beetje sloom nu te worden,ben net door de 1e vortex heen)..
Maar ik speel hem nog steeds met plezier..
Wat staat jullie tegen aan dit spel dan??
En welke mega bugs kan ik verwachten??
was al eerder uitgesteld maar dat was een goede reden want hij moest namelijk goed werken met de nederlandse kabelmodems
Het is geen spel maar een bug!!!
RaD
Je kan beter een cavia nemen, want spelen met dieren op de pc is nog nooit leuk geweest. !IK ZEG NIET DAT SPELEN MET EEN CAVIA LEUK IS! (maar wel leuker dan B&W)Op donderdag 31 mei 2001 23:08 schreef melly het volgende:
Wow
Ik ben dus net fanatiek bezig met het spel,en ik hoor eigenlijk niet zo erg veel positieve reacties..
Word het spel later pas zo bar saai??..
Want tot nu toe vind ik hem wel leuk (begint eigenlijk wel een beetje sloom nu te worden,ben net door de 1e vortex heen)..
Maar ik speel hem nog steeds met plezier..
Wat staat jullie tegen aan dit spel dan??
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb er 3 jaar naar uitgekeken en het spel blijft me nog steeds boeien!
De meeste mensen weten niet eens half hoe uitgebreid dit spel is! Dit spel heeft in mijn ogen een nieuw tijdperk van games aangekondigd.
Het is niet alleen een graphisch hoogstandje, maar de KI die er in zit is nog nooit ergens anders vertoond.
En dan dat gezeur over die patch!
B&W patchen is ff iets anders dan een QuakeIII patchen. Elke kleine verandering kan enorme consequenties ergens anders in het spel hebben!
We moeten juist blij zijn dat ze -ondanks de vele flames- er daar bij LH nog zeer hard aan werken en nu echt niets meer aan het toeval willen overlaten!
Ok, ik weet ook wel dat er veel problemen met het spel en de release date(s) zijn/waren. Maar straks zullen die echt opgelost zijn!
Come on, we moeten dit spel koesteren ipv flamen!
typos...
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Een miracel dispenser werkt alleen als je er zelf een miracle op 'uitvoert'.Op vrijdag 01 juni 2001 22:46 schreef ajampaniki het volgende:
Kan iemand me ff helpen. Ik heb al meerder malen geprobeerd een miracel-dispenser neer te zetten maar er komt geen miracel uit. Waarom niet.
Zodoende wordt die miracel als het ware 'verpakt'.
Hij maakt dus niet zelf miracles aan!
RaD
Pms : En ik maar denken dat IK dronken was....Man you're screwed......
Verwijderd
Heb er ook naar uitgekeken, maar uiteindelijk viel het me tegen, na het 2de level had ik er geen zin meer in.
Mijn koe wilde voor geen meter luisteren (van wie zou ie dat nou hebben
En de cd kun je wel als zier voorwerp in de kamer gebruiken, gewoon dubbelknikken. Je hebt dan een mooi glimmend voorwerp met een knik in je kamer staan
Of gebruik hem als frisbee voor de hand, wordt die lekker "black & white" van
KI/AI. What's the difference!Op zondag 03 juni 2001 22:40 schreef RaDKiLL het volgende:
@ MrJ : is het KI wat in het spel zit?! Ik dacht altijd dat dat Kunstmatige Inseminatie was......En ik maar denken dat de AI het spel boeiend maakt (i.e. Artificial Inteligence)...... lol
RaD
Pms : En ik maar denken dat IK dronken was....Man you're screwed......
@blijhoofdbennie:
Ik heb absoluut geen probleem bij 't scrollen.
Gaat erg smooth bij mij...
En wat KI/AI betreft. B&W is toch wel ff wat anders dan een RA2 ofzo, waar de comp. ook hele legertjes enzo moet besturen.
Maarja, waar gaat 't nu eigenlijk om?
Ik ben lekker wel blij met B&W!
dacht level 2 uit gespeeld te hebben, liep vast. met die vortex
nu speel ik het niet meer
wat is dat een traag klote spel zeg.
gelukkig ISO
Ik krijg gewoon een vette hangup
Iemand nog meer last van?!
Verwijderd
tip 1 : zet autosave uit en save zelf regelmatig..
tip 2 : Speel geen ander spel dan B&W want het gaat veel tijd nemen.....
tip 3 : Zet de grafische details op 'Veel details' ipv Maximale details voor betere prestaties = meer plezier (Stop ook alle bckgrnd tsks)
tip4 : Wanneer je een dorp geheel ontvolkt is 1 discipel voldoende om het dorp over te nemen ....
tip 5 : Bouw voor de lange stukken zelf een extra dorpcentrum....
tip 6 : Gebruik veel 'Onmiddelijke reis' portalen
tip 7 : Dump bij je tempel een grote hoeveelheid voedsel voor de aanbidders...
tip 8 : Leer je wezen zoveel mogelijk spreuken...Ze zijn aan het eind nodig...
tip 9 : Speel alleen B&W , het gaat veel tijd nemen ....
Wat kan/moet je eigenlijk met dei paddestoelen? Gebeurd er iets speciaals emt je creature?
Verwijderd
Je hebt de laatste versie van je videodrivers / Direct X ?Op maandag 04 juni 2001 23:20 schreef CRu5H0n3 het volgende:
Ik heb grote problemen met het spel.![]()
![]()
Ik krijg gewoon een vette hangupnaar 10min spelen.. zelfs na mijn machine opnieuw geinstalleerd te hebben (kaal met alleen videodrivers en B&W) was het niet verholpen
Iemand nog meer last van?!
Verwijderd
Je moet in principe niets met de paddestoelen ,ik heb het spel uitgespeeld zonder ze te gebruiken.Mag jij proberen ..Op dinsdag 05 juni 2001 13:41 schreef Lord_aragorn het volgende:
Nog effe en vraag...
Wat kan/moet je eigenlijk met dei paddestoelen? Gebeurd er iets speciaals emt je creature?
yup... kheb dezelfde videokaart als een maat van me met dezelfde drivers e.d. hij heeft no problemo..Op woensdag 06 juni 2001 00:47 schreef --Gerrit-- het volgende:
[..]
Je hebt de laatste versie van je videodrivers / Direct X ?
mn beeld staat gewoon stil.. geluid gaat door
kzat al te denken aan een verneukte cd maar dat is het ook niet
Verwijderd
Je maat heeft dezelfde drivers maar ook dezelfde DirectX ?
yup daar stond die e.d. voorOp woensdag 06 juni 2001 08:54 schreef --Gerrit-- het volgende:
En weet je zeker dat je de auto-save uit hebt ? B&W heeft ook een internet-weather systeem , staat die aan ?
Zoja ,schakel deze dan eens uit....
Je maat heeft dezelfde drivers maar ook dezelfde DirectX ?
maaruhm autosave staat volgens mij aan en wheatersystem... uit
zit er een bug in die autosave dan?
Als je evil wilt zijn moet je een paar paddestoelen in je voedselvoorraad mieteren....Roeit zo je gehele dorp uit!!!
RaD
Verwijderd
BUG FIXES
Your Creature occasionally locked up and could
not be moved via the leash.(V1.01)
On Land Five your Creature is cursed by the
enemy. The problem which led to this curse being
transferred with that Creature into the
Multiplayer game has been fixed.(V1.01)
The few cases of internet log-in problems,
whereby an Incorrect Password message has been
returned despite the Password being valid was
caused by the software of the ISPs involved.(V1.01)
Two save game bugs which occasionally caused a
crash.(V1.01)
Creature occasionally forgot learnt info when
moving between lands.(V1.01)
On land five the Creature now recovers correctly
from curse.(V1.01)
SafeDisk problem with Windows 2000 has been
solved using SafeDisk 2.30.031(V1.01)
Multiplayer game select bug sometimes prevented a
player from joining.(V1.01)
All ISPs now work relaiably with Lionhead game
server.(V1.01)
The word "Death" no longer said when villagers
dies of old age..(V1.01)
The line "Another god is about to take over your
village" now only appears only when relevant.(V1.01)
Bug fixed whereby Tapping a Food or Wood Miracle
gives massive amount of that resource.(V1.01)
The Hermit Challenge now completable if a
Creature eats the Hermit.(V1.01)
Bug whereby player could cast certain Miracles,
and allow the hand influence to run out in
mid-cast in order to replenish the Miracle now
fixed.(V1.01)
Two Out-Of-Sync bugs have been fixed in
Multiplayer game.(V1.01)
No longer possible to get stuck in the Gods'
Playground when quitting a game from there using
Alt+F4(V1.01)
Creature can now die when under a Freeze Miracle.(V1.01)
Worship Site bug where villagers took massive
amounts of food has been fixed.(V1.01)
Creature does not become more evil after being
punished for fishing, eating animals or wheat.(V1.01)
It is now possible to lock a Multiplayer channel
to prevent others from entering.(V1.01)
Creature's natural desire to eat villager has
been reduced.(V1.01)
Creature doesn't become constipated if you punish
him for pooping.(V1.01)
Smoothing added to rotation of villagers.(V1.01)
Now impossible to cheat by placing a new town
centre in virtual influence, then picking it up
and using its influence to move it further.(V1.01)
Advisors are now quicker to warn about imminent
Town loss.(V1.01)
Animation blending bug in villagers, causing
unwanted visual effects has been rectified.(V1.01)
Bug involving placing a scaffold, saving, then
loading and being able to pick up or split the
scaffold has been fixed.(V1.01)
Worshippers' desire for food is now more related
to their hunger.(V1.01)
Loading bug involving Creature leashes fixed.(V1.01)
Program or machine crashes during startup with
certain graphics card and driver combinations now
fixed.(V1.01)
Creatures of vastly differing sizes occasionally
would not fight each other. This bug has been
fixed by an automatic rescaling of the opponent
Creature.(V1.01)
Completing the Blind Woman Challenge by uniting
her with her brother now gives the correct number
of potions left rather than zero.(V1.01)
IMPROVEMENTS
Black & White will now allow people to skip
the tutorial and/or Creature development section
early on land one if they have played the game
already. If the current profile already has a
Creature, or there is more than one profile on
the machine when a new game is started then a
requester box appears asking if you want to skip
the intro.(V1.01)
There are four options in this box:
The first is to start the game
normally.
The second is to skip the beginning
tutorial and quests and go straight to
selecting your Creature.
The third is to skip all of the story
quests on land one; this means that after
selecting your Creature, he automatically
gains all initial knowledge, the big Creature
Guide doesn't exist, and the vortex is open.
You can of course still spend as much time as
you want on this land.
The fourth option is to keep your
original Creature. This option is the same as
option three, but you don't select a Creature,
and your old Creature remains. If you select
the last option and your current profile
doesn't have a Creature then option three is
executed instead.
Pressing 'S' for villager statistics now displays
the sex of the villager using shading and colour.(V1.01)
A new switch /NOLOADMUSIC has been added. This
allows booting up of the game on many machines
using 1 CD to play over a LAN. The game will not
refer back to the CD for music if this switch has
been used.(V1.01)
Verwijderd
Daarom vind ik Final Fantasy 7 nog steeds het allervetste spel wat ik oooooit heb gedaan
Verwijderd
Ja.. tuurlijk.. je kan die 2 ook heel goed vergelijken hoor....Op woensdag 06 juni 2001 16:38 schreef iefje het volgende:
Ik was gewoon diep teleurgesteld dat er maar 5 levels waren
Daarom vind ik Final Fantasy 7 nog steeds het allervetste spel wat ik oooooit heb gedaan
DEZE TOPIC IS NIET BEDOELT OM JE KLACHTEN NEER TE ZETTEN OVER B&W.
Als je dus iets te klagen hebt maak dan je eigen topic
Verwijderd
Tip: Pak een wood of food miracle, houd het miracle boven de ingang van de stock, ipv de muisknop in te houden klik je heel erg vaak op de muisknop. Nu kun je iets van 500.000 food uit een food miracle halen en 18.000 wood uit een wood miracle
Verwijderd
Of het een bug is of misch. teveel vraagt van een systeem weet ik niet maar mijn vastlopers verdwenen toen ik de auto-save uitzette , en hij saved 'm idd elke 10-15 minuten lijkt 't ,dus ongeveer 10 minuten na start zou je daarom problemen kunnen krijgenOp woensdag 06 juni 2001 11:26 schreef CRu5H0n3 het volgende:
[..]
yup daar stond die e.d. voor
maaruhm autosave staat volgens mij aan en wheatersystem... uit
zit er een bug in die autosave dan?
Je kan ook wel 400 000 wood krijgen, is mij al geluktOp woensdag 06 juni 2001 20:01 schreef iefje het volgende:
Sorry.
Tip: Pak een wood of food miracle, houd het miracle boven de ingang van de stock, ipv de muisknop in te houden klik je heel erg vaak op de muisknop. Nu kun je iets van 500.000 food uit een food miracle halen en 18.000 wood uit een wood miracle(met de patch wordt dit gefixt, alhoewel dit wel in de manuel staat
)
Verwijderd
Let er wel op dat je geen support krijgt van EA...
De patch is hier neer te halen.
De patch uninstaller is hier te downloaden.
Als er iets misgaat met de patch, kun je de uninstaller gebruiken om terug te gaan naar de oude situatie. (oftewel: Welkom terug in Bug-land
Ik zag het net pas... Thanx m8...Op donderdag 07 juni 2001 21:26 schreef DMaarten het volgende:
Ik kan me herrinneren dat ik dat lijstje ook gepost had een stukkie naar boven.. maar in ieder geval thanx voor het zeggen
Waslijst van bugfixes verwijderd, stond al in DMaarten z'n reply ergens hierboven...
Verwijderd
Ehmm..dit heb ik ook geprobeerd,maar bij lukt het niet..Op woensdag 06 juni 2001 20:01 schreef iefje het volgende:
Sorry.
Tip: Pak een wood of food miracle, houd het miracle boven de ingang van de stock, ipv de muisknop in te houden klik je heel erg vaak op de muisknop. Nu kun je iets van 500.000 food uit een food miracle halen en 18.000 wood uit een wood miracle(met de patch wordt dit gefixt, alhoewel dit wel in de manuel staat
)
Kan je zeggen wat ik mischien verkeerd kan doen?
Thx so far
heel erg bedankt alvast !
in de directory van B&W kan je scripts vinden. Moet je eens het script openen van land1 (het beginland). Dan zie je een aantal regels waar op bepaalde plaatsen gebouwtjes en ventjes worden geplaatst. Als je nu zelf wat van die regels toevoegd kan je het aantal begin mannetjes/vrouwtjes vergroten! En even als ik ben betekend dat dat je even heel wat kan gaan doden
Verder snap ik (nog) geen drol van B&W, weet iemand misschien een goede tutorial waar je meteen alles leert, in plaats van stap voor stap in het spel?
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
ik neem aan dat je bedoelt met "pakken" activeren??Op zaterdag 09 juni 2001 09:59 schreef ajampaniki het volgende:
Wat je dus moet doen is een woodmiracel pakken en dan met je mirrakel in je hand op het dakje boven het deurtje van je store heel snel op je rechtermuisknop drukken. Ik zal vanavond of morgen wel ff een screenshot neerzetten.
NIET het mirrakel zelf oppakken??
Ik heb het nog een paar keer geprobeerd,maar het lukt me dus echt niet..
Heb je het IQ van een baksteen ofzoOp zaterdag 09 juni 2001 20:40 schreef Infinitive het volgende:
Verder snap ik (nog) geen drol van B&W, weet iemand misschien een goede tutorial waar je meteen alles leert, in plaats van stap voor stap in het spel?
met papier mache kun je alles maken!!
Mijn systeem is opnieuw geinstalleerd en normaal volstaat het kopieeren van de map savegames o.i.d. naar de nieuwe locatie
Maar dit lukt me met B&W niet
Iemand sugesties?
Nee... waarschijnlijk wat weinig geduldHeb je het IQ van een baksteen ofzo
weet nog wat leuks:
eerst dood je een gastje door hem een paar keer flink door de lucht te smijten. Als 'ie dood is (ff op s drukken zodat je weet wanneer 'ie dood is... als ie nog aan het vliegens is kan die niet dood gaan) voer je 'm aan je beest. Dan komt er bij people killed zowel bij jezelf als bij je creature een dode bij. Dubbel evil!
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Verwijderd
Nope is niet genoeg...je moet ook je creature backuppen en een registery key importeren.Op zondag 10 juni 2001 01:09 schreef CRu5H0n3 het volgende:
Is het mogelijk om je oude savegames terug te halen na een crash
Mijn systeem is opnieuw geinstalleerd en normaal volstaat het kopieeren van de map savegames o.i.d. naar de nieuwe locatie
Maar dit lukt me met B&W niet
Iemand sugesties?
de map savegames, de map scripts (meen ik
vervolgens de registery key onder de map Lionhead/mplayer/playernaam deze exporteren.
heb het al een tijdje niet meer gespeeld en weet het niet meer precies, maar dit is ook een manier om op een CDRWtje te zetten en bij iemand anders te gaan spelen....
Of je neemt een kant-en-klare oplossing.Op maandag 11 juni 2001 15:40 schreef Nosfer@tu het volgende:
[..]
Nope is niet genoeg...je moet ook je creature backuppen en een registery key importeren.
de map savegames, de map scripts (meen ik) en de Playernaam map
vervolgens de registery key onder de map Lionhead/mplayer/playernaam deze exporteren.
heb het al een tijdje niet meer gespeeld en weet het niet meer precies, maar dit is ook een manier om op een CDRWtje te zetten en bij iemand anders te gaan spelen....
Backup Prog