Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

relationele directory structuur of DMS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik weet niet precies in welk topic ik deze vraag het beste kan stellen, dus mijn excuses als het ergens anders thuis hoort.
Vanuit ons bedrijf zijn lopen we eigenlijk al jaren aan tegen een goede boom structuur voor al onze gegevens.
We zijn een bedrijf dat electronica ontwikkeld/produceert en daarvoor ook de embedded software ontwikkeld.
Het probleem is dat vanuit een hardware ontwikkelaar zijn gedachten hij een bepaalde verwachting heeft hoe hij bepaalde hardware ontwerpen terug kan vinden. Voor hem kan 1 hardware ontwerp bijvoorbeeld in meerdere producten terug komen.
Vanuit een software ontwikkelaar zijn gedachten is er weer een andere logische structuur waarin hij het best zijn werk kan plaatsen. 1 product kan namelijk meerdere software versies hebben, die al dan niet afhankelijk zijn van een bepaalde hardware versie.
Vanuit verkoop/productie is er weer een wens om enkel op eind product te zoeken en willen dat dus als zoek criterium hebben om vervolgens te kunnen zien welke software versie en hardware versie hier onder hangt.

We willen documenten, specificaties, hardware ontwerpen, software niet dubbel op gaan slaan, maar zoeken dus eigenlijk een tool/systeem dat per user of user groep documenten of hele mappen met software kan koppelen of relateren aan elkaar.

Het is een beetje het idee van een relationele database maar dan met links naar mappen/files op een server.
Ik vraag me af of er hier mensen zijn die tegel eenzelfde probleem zijn aangelopen en hoe jullie hier mee om gaan. Heeft er iemand ervaring met specifieke tools?

alvast bedankt

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 11:55
Het klinkt als een erg specifieke case. Een DMS lijkt wel logischer omdat iedere groep gebruikers een eigen 'ingang' moet hebben. Overigens zou ik je software sowieso in een vcs zetten. Zeker met de verschillende versies kan je dan netjes branchen per hardware versie.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 13:26
Een DMS zou dat prima voor je kunnen oplossen, maar de meeste systemen gaan nog veel verder dan wat jij ermee wilt, en daar betaal je dan vaak ook voor. Dit soort vragen zijn vaak ook niet zomaar even op een forum te beantwoorden zonder dat de gehele bedrijfs-structuur duidelijk is. Er zijn in dat soort omgevingen vaak teveel specifieke dingen om een efficiente werkstructuur te kunnen adviseren. Soms is het handiger om een mappen-structuur te hanteren, de andere keer is het handiger om een DMS aan te schaffen, in weer andere gevallen is SharePoint een prima oplossing, maar je kan ook weer aan iets laten ontwikkelen gaan denken. Dat kan dan weer in de vorm van een SQL-database met een access-frontend, of alleen een handige zoek-tool al dan niet webbased.
Je kan eens informeren of dit iets is voor een business consultant om te onderzoeken. Dit is naar mijn mening een project dat je in 1x goed moet instarten wil het een succes worden. Om achteraf weer een andere kant op te slaan is vaak kostbaar, en kweekt weinig goodwill onder de eindgebruikers om het product te accepteren (ongeacht van welk product dan ook is).

iRacing Profiel