De beste LED beamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd terug is de lamp van mijn archaische Philips Bclever 3631 kapot gegaan, een vervangende lamp zou waarschijnlijk meer kosten dan de beamer zelf nog waard was dus het was tijd voor een nieuwe.

Ik heb een projectieafstand van iets minder dan 3 meter (3 meter brede kamer), goeie dikke gordijnen, met m'n ouwe beamer kon ik er meestal zelfs wat openlaten overdag of een woonkamerlamp aanzetten en het was nog steeds goed te zien en een witte muur waar ik op projecteer.

Met oog op de levensduur en energieverbruik, denk ik voor een LED beamer te gaan, voor korte afstanden als hier schijnen ze goed te werken en de huidige aankoops prijzen vallen ook erg mee.

Na wat vergelijking lijkt me de ASUS K330 de beste keuze, met als andere serieuze mogelijkheden de Optoma ML500 of de LG PA70G.

De Optoma heeft een 180" max scherdiameter, deze kan ik voor de andere niet vinden en ook niet voor mijn oude beamer, ik wil voornamelijk weten of ik een zelfde schermgrootte kan verwachten als mijn oude beamer, of zou ik specifiek de Optoma moeten nemen om iets dergelijks te kunnen krijgen?

De LG heeft 200 lumen meer, nu lijkt me dat dit van 500 naar 700 geen wereld van verschil is, en zeker niet de 130 extra euro die die kost te verantwoorden, tenzij deze andere voordelen heeft die mij nog niet zijn opgevallen.

Ze hebben in ieder geval allemaal significant minder lumen dan mijn oude beamer, die 1100 had, zou een beamerscherm een noodzaak zijn hiervoor?

Als iemand een beter idee heeft dan de LED beamers die ik genoemd heb, please, ik heb alleen de LED beamers die op pricewatch staan bekeken ( http://tweakers.net/categ...DRZYk5SlbRSsYmhmZKsbW1tQA ).
Wil het liefst in de 500 prijsklasse blijven, maar kan ook wel wat erboven als de voordelen significant zijn.

Ik zal hem overigens vrijwel exclusief gebruiken om via m'n PC films te kijken en te gamen, hoewel ik betwijfel of dit nog veel uitmaakt tegenwoordig (met die ouwe beamer moest ik meestal 2 minuten wachten voordat 'ie doorhad dat er een pc op aangesloten was).

Hier zijn overigens ook de volledige spec pagina's van de genoemde beamers aangezien de informatie van pricewatch nogal ontoereikend is:

http://support.acer.com/a...1/acer/K330/K330sp2.shtml
http://www.lg.com/us/projectors/lg-PA70G-micro-portable
http://www.optomausa.com/products/detail/ML500
(bij de laatste 2 pagina's moet je even op het tech specs tabje klikken)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Die Philips is eigenlijk best wel een goede beamer, okay de resolutie is teleurstellend, maar verder helemaal niet verkeerd. Qua weergave/helderheid sowieso altijd beter dan iedere andere beamer je voor rond de 500 euro zou aanschaffen.

Hoezo moet het eigenlijk perse een LED-beamer zijn? Je beperkt jezelf zo wel tot weinig keuze en de voordelen.

Van deze beamer weet ik bijvoorbeeld dat het een vrij sterk apparaat is voor het geld: pricewatch: Acer H5360 (EY.K0701.013)

In Nederland worden ze overigens niet veel verkocht en je komt ze dus niet zoveel tegen, maar naar mijn mening haal je bij NEC de beste beamers als je niet teveel geld wil uitgeven. Die koop ik al redelijk wat jaren in voor diverse doeleinden op de werkvloer en die hebben mij nog nooit teleurgesteld. En Acer heeft ook een aantal goede betaalbare beamers zoals bovenstaande link... Optoma ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van, dat is meer het geval dat er af en toe een goed model tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je het over de Philips hebt gaat het neem ik aan over de Philips PPX1430? http://www.philips.nl/c/p...101-drp1?t=specifications

Ik weet niet helemaal waar je je vergelijkingen met de 500 euro beamers op baseert maar deze Philips heeft 30 lumen, een zaklamp met een bijna lege batterij produceert een sterker beeld, vergeleken bij de 500 lumen van de Acer en de 700 van de LG, het contrast van de Philips is een soort grap, en zoals je zelf al zegt is de resolutie erg teleurstellend.
Prima voor een powerpoint presentatie ofzo, niet voor gamen en films kijken.

En de reden dat ik een LED beamer wil is de levensduur en energieverbruik, in het jaar dat ik mijn vorige beamer die niet LED was gebruikte was mijn energierekening flink omhoog gesprongen, en aangezien ik hem voor gamen, tv kijken en browsen gebruik maakt dat ding nogal wat uren, wat me in een jaartje makkelijk door de 3000 resterende uren die er nog op stonden heeft gejaagd, daarbij is een nieuwe beamerlamp vaak tussen de 100 en 200 euro, wat een vrij significant jaarlijkse uitgave is als je een beamer voor 500 euro koopt.
De LED beamer zou voor mij 5 tot 10 jaar meegaan zonder lampvervanging, en zelfs dat schijnt een stuk goedkoper dan de normale gaslampen te zijn.

Ik vermoed dat als niemand iet's waardevols toe te voegen heeft het de Acer K330 word, enige echte nadeel over de andere LED beamers is de iets lagere lumen vergeleken met de LG, en het lagere contrast, maar naar mijn begrip, zolang het maar op of boven de 1:2000 is, zit het allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf gebruik ik de volgende LED-beamer :

http://www.callium.nl/callium-proline-led300-beamer.html

Deze beamer is weliswaar wat duurder dan 500 euro, maar naar mijn mening heb je er een goede beamer aan. Zelf gebruik ik deze beamer in combinatie met een 120 inch scherm en is film kijken heel goed te doen. De kleuren zijn goed en ik hoef de ruimte niet helemaal te verduisteren om toch een goed beeld te krijgen. Mijn scherm hangt echter wel voor het raam, zodat het licht niet op het scherm valt.
Ook op een muur geeft deze goed weer, in het begin heb ik zo enkele weken gedraaid, maar met een scherm is het toch wel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eerder naar een product van Callium gekeken op marktplaats, om na wat rond googelen erachter te komen dat er zeer weinig informatie over dit bedrijf beschikbaar is en dat hun producten op vrij weinig plekken te koop zijn.
Daarbij hebben ze zeer slechte reviews op Tweakers http://tweakers.net/shopreview/8247/callium.html , hoewel dit over camera's gaat word er over valse adverteering gesproken, en na even op hun site rond te kijken en een LED beamer met 1500 lumen voor 289 euro te zien heb ik het vermoeden dat dit inderdaad valse advertering is.

Om even een idee te geven, volgens Pricewatch heeft de sterkste LED beamer 700 lumen, die voor meer dan 600 euro over de toonbank gaat, een beamer van hun die minder dan de helft kost heeft een 2 maal sterkere beeldherderheid, in een wereld waar goede herderheid een van de voornaamste problemen van LED beamers is.

That being said, mischien dat jouw beamer fantastisch is, voor zover ik begrijp zijn dit soort helderheden met de nieuwe laser LED techniek goed doenbaar, maar alles wat ik lees laat zoveel alarmbellen rinkelen dat ik niet met een gerust hart iets van ze zou kunnen bestellen.

Heb je overigens eerder beamers gehad voor deze Callium? Of anderzijds enig idee of de geadverteerde 2200 lumen daadwerkelijk kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor deze beamer heb ik geen andere beamer gehad, maar heb ik hem wel kunnen vergelijken met de beamers van vrienden van mij en dan moet ik toch bekennen dat hij er niet slecht uitkomt. Ok, hij is qua helderheid iets minder, maar echt veel scheelt het niet. Het is niet zo, dat het beeld niet om aan te zien is.
Overdag heb ik vaak de lamellen zo goed als open staan en dan kan ik nog rustig een film gaan zitten kijken. Het enige wat mij dan irriteert, is dat ik licht in me ogen krijg, maar het beeld is scherp en helder. Dit komt mede, denk ik, omdat het scherm met de achterkant naar het raam hangt en er een goede, zwarte coating op de achterkant van het scherm zit, het licht van achter komt dus niet door het scherm heen, maar wel er omheen.
Heb onlangs hier een beamer van een kennis gehad, omdat ik een probleem had met de combinatie Onkyo reciever / HDMI matrix / LCD tv/beamer had. Moet toegeven dat die beamer wel wat helderder was, maar naar mjin mening slechts enkele procenten. Met andere woorden, het prijsverschil rechtvaardigde niet het kwaliteitsverschil. Sterker nog, ik zit er aan te denken om er, met de tijd, nog 1 te kopen, maar dan een Full HD versie.
Mocht je een keer tijd en zin hebben, dan mag je wat mij betreft best een keer langs komen om te kijken hoe de weergave is. Dat kan overdag of 's avonds, dat laat ik aan jou over.
Pagina: 1