Toon posts:

Crossfire krijg ik maar niet ingeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn 2de 7750 ontvangen
en netjes ingebouwd,Windows ziet ze allebei hetzelfde met GPU-z

Maar geen crossfire

ten eerste mijn systeem

msi A75MA-G55
A6-3500
4 x 2 gb ddr3 op 1600
1x ocz 3 60 gb
1 x crucial m4 128
2 x 7750 Low profile van his

http://www.hisdigital.com/gb/product2-718.shtml

wat heb ik zelf allemaal gedaan
ik dacht eerst aan de driver,Driver sweeper herinstall drivers.
Dit had ook niet geholpen
beta driver installe 12.9 gedaan
driver sweeper etc,12.4 install gedaan
geen van die bracht een oplossing
ik dacht bios update,maar dat bracht ook geen oplossing
andere voeding ook geen oplossing

toen maar fresh windows install,driver 12.8 install gedaan maar ook geen crossfire tab

begon aan me zelf te twijfelen moederbord ondersteunt crossfire
en de videokaarten ook

Ik ben er nu zelf vanaf 20:00 mee bezig
dus ik zit nu even met mijn handen in het haar

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-12-2025
Draaien de fans op beide kaarten? Je hebt ze verbonden met een crossfire brug, misschien is deze defect, heb je een andere die je uit kan proberen?

[ Voor 24% gewijzigd door ikheetkoen op 19-10-2012 02:15 ]

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:56
Had hier ook last van. Het lag aan de volgorde van welke ik als primair had geinstalleerd.
Wissel die volgerde eens om zonder de 2de erin te doen. Probeer het daarna met beiden?

This space was intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
ikheetkoen schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 02:15:
Draaien de fans op beide kaarten? Je hebt ze verbonden met een crossfire brug, misschien is deze defect, heb je een andere die je uit kan proberen?
koen de fans draaien allebei en de de 7750 heeft geen crossfire bridge nodig

Verwijderd

Topicstarter
Bwlian schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 02:34:
Had hier ook last van. Het lag aan de volgorde van welke ik als primair had geinstalleerd.
Wissel die volgerde eens om zonder de 2de erin te doen. Probeer het daarna met beiden?
hoe bedoel je welke je als primair heb installed

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:57

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

wrs bedoelt hij de kaart die beeld geeft omwisselen, zónder de andere erbij, eens opstarten kijken of die ook beeld geeft, en dan systeem uitschakelen, 2e erin, en nog eens opstarten?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-02 15:43
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:52:
[...]

koen de fans draaien allebei en de de 7750 heeft geen crossfire bridge nodig
Ik dacht dat er altijd een x-fire bridge nodig was?

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• smidtak
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 09:58
In principe heb je bij een 2x pci-e 2.0 x16 voor deze opstelling geen brug nodig. Ik heb zelf namelijk ook een soortgelijke opstelling draaien, namelijk de his 7750lp en het werkt perfect.

Het enige verschil is namelijk dat ik het op een Intel systeem heb draaien. Ik denk dat er iets fout gaat met het dual graphics systeem. De A6 processor ondersteunt dual graphics tot en met de Radeon 6570 serie.

In principe zijn de kaarten gewoon plug&play, ze draaien zelfs op een pci-e x4 slot. Probeer de gpu van de processor uit te schakelen, alle drivers verwijderen en probeer ze allebei tegelijk te installeren. Op deze manier heb ik het ook gedaan.

Off topic: de 7750 haalt wel leuke scores in crossfire, op mijn systeem haalt hij in 3dmark11 een score van 4985pnt

Verwijderd

Topicstarter
@ sain onez
dat heb ik al geprobeerd

@smidtak
Ik heb ook 2 his low profiles
De graphics van de A6 heb ik uitgeschakeld,en heb ook al geprobeerd om ze tegelijkertijd te installen
geen van deze geeft mij de oplossing

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:05

Audione0

Strijdt der titanen

Hoi,

Heb je onder CCC, Crossfire aangezet?

[ Voor 7% gewijzigd door Audione0 op 19-10-2012 12:40 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik geloof dat deze borden zonder bridge de interne radeon in hybrid CF gaan draaien en dan wordt de 2e 7750 genegeerd. Zet de interne GPU op je A6 dus uit in de BIOS.

Vervolgens in de control panel Crossfire aanvinken, dan zou je 2 moeten kunnen paren. Nu is het zo dat je inderdaad voor 7770-7750 combo's bij 2 kaarten (maar je kan er ook niet meer verbinden) zonder Bridge moeten kunnen draaien, MITS de hardware fabrikant dat toestaat. Als je moederbord of (één van) je HD7750 toch een bridge nodig hebben, dan doen ze het niet zonder. Als je er één hebt liggen, prik em er vooral even op! Zie even de handleiding van je moederbord en zoek het even op voor jouw specifieke type HD7750.

Overigens is het gunstiger voor je CPU als je wel de bridge gebruikt, ook op de 7750, want dan loopt de comminucatie niet meer via je PCI-Ex cache. (zit volgens mij bij de A6, 8 en 10 ook in de CPU, net als al een tijdje bij Intel)

• smidtak
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 09:58
djunicron schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:48:
Ik geloof dat deze borden zonder bridge de interne radeon in hybrid CF gaan draaien en dan wordt de 2e 7750 genegeerd. Zet de interne GPU op je A6 dus uit in de BIOS.

Vervolgens in de control panel Crossfire aanvinken, dan zou je 2 moeten kunnen paren. Nu is het zo dat je inderdaad voor 7770-7750 combo's bij 2 kaarten (maar je kan er ook niet meer verbinden) zonder Bridge moeten kunnen draaien, MITS de hardware fabrikant dat toestaat. Als je moederbord of (één van) je HD7750 toch een bridge nodig hebben, dan doen ze het niet zonder. Als je er één hebt liggen, prik em er vooral even op! Zie even de handleiding van je moederbord en zoek het even op voor jouw specifieke type HD7750.

Overigens is het gunstiger voor je CPU als je wel de bridge gebruikt, ook op de 7750, want dan loopt de comminucatie niet meer via je PCI-Ex cache. (zit volgens mij bij de A6, 8 en 10 ook in de CPU, net als al een tijdje bij Intel)
Helaas is het niet mogelijk om bij deze kaarten gebruik te maken van een bridge, er zit op deze kaarten geen aansluiting voor een crossfire bridge.

Ik denk dat er 2 opties mogelijk zijn, namelijk dat de processor/moederbord de 7750 in crossfire niet ondersteunt of dat 1 van 2 is overleden, wat ik betwijfel.

Probeer in ieder geval beide kaarten eens op een andere setup, misschien sluit dit iets uit.

Verwijderd

Topicstarter
de interne graphics card staat disabled in het menu

in ccc komt geen eens de tabblad met crossfire om het aan te vinken
alle 2 de kaarten doen het naar behoren dus daar ligt het niet aan

ik ben nu weer een reinstall aan het doen,met 1 kaart in de onderste pci-e poort
en dan alles install en dan pas als het klaar is de 2de kaart erbij te doen

kijken of dat de oplossing biedt

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft ook niet geholpen
wat ik ook nog gedaan heb is een windows install en de drivers van de dvd gepakt
maar dat hielp ook niet

ik denk dat ik de mobo en cpu ga verkopen en een andere setje ga halen
Pagina: 1