Wii2HDMI converter van Neoya of toch...???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 11:30
Ik heb op de website van Neoya (volgens mij originele uitgevers van Wii2HDMI, vestiging in Hong Kong als ik het niet verkeerd heb) wat nu precies het verschil is tussen Wii2HDMI van Neoya en de Wii2HDMI waar FULL HD 1080p opstaat (merk onbekend voor mij. Dit mailtje kreeg ik terug (deel ervan):

Wii2HDMI is a product with full originality. We don't know much about products by other manufacturers. However, if you ever take a look of the appearances of those products, you will understand that many of them are cheap plagiarism of Wii2HDMI. We believe that Wii2HMI is made of better and more steady quality. Regarding the specifications, please refer to the detailed information on our Wii2HDMI FAQ http://www.neoya.com/shop/wii2hdmi/ .

Actually, about the gold plated HDMI connector you mentioned, the metallic surface on HDMI connecter is not directly responsible for signal transmission. Therefore, the gold plated surface is basically for aesthetic purpose. For the pins inside of the connector that actually carry the signals, all key contact position are gold plated in Wii2HDMI.

Mijn vraag zijn er mensen op deze site die ervaring hebben met 1 of beide producten? Is het nog van toegevoegde waarde als je t.v. zelf een upscaling functie heeft? Wat ik uit reviews begrijp is dat het de Wii2HDMI Converter de Wii niet in een HD monster veranderd maar dat het beeld van de t.v. iets helderder wordt, het upgrade video en audio naar HDMI signaal, het werkt op DVI (PC) monitor, het is plug and play. Omdat het product zo moeilijk is te verkrijgen in Nederland vraag ik mij af of het een echte toegevoegde waarde is. En zo ja, zou iemand misschien weten of het uitmaakt of ik die van Neoya zou nemen of die 1080p versie?

Ikzelf heb net de Panasonic 42GT50 aangeschaft (een echte aanrader trouwens). Ben benieuwd of de Wii op deze televisie beter tot zijn recht komt met een Wii2HDMI converter. Alvorens bedankt voor eventuele reacties. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet niet wat je budget is, maar je kan ook overwegen de Wii U aan te schaffen, dan weet je zeker dat je Wii-games kan spelen via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain
CptChaos schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:47:
Ik weet niet wat je budget is, maar je kan ook overwegen de Wii U aan te schaffen, dan weet je zeker dat je Wii-games kan spelen via HDMI.
Yo. Ik snap wat je bedoelt maar ik ben blij met mijn Wii. Het heeft bijna alles. Vind het onnodig om ook nog een WiiU aan te schaffen. Zal vast iets beter zijn maar ik ga pas weer een Nintendo kopen als het echt van toegevoegde waar is.

De consoles die ik in mijn leven heb aangeschaft zijn de Nes, Sega Megadrive, Sony Playstation 1, PSP (kapot) en de Nintendo Wii. De Wii heb ik vooral aangeschaft om Mario en Zelda. Mijn beste herinneringen aan de NES (samen met Rygar). Eigenlijk was de NES Über. Alles na de NES is net niet. Wat mij tegenwoordig tegenvalt aan gamen is dat de nadruk vooral op Graphics zijn komen te liggen.

Maar goed. Ik ga dus geen WiiU aanschaffen. Hopelijk zijn er nog mensen hier die wel ervaring hebben met de Wii2HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De Wii kan maximaal 480p/576p analoog uitsturen. De HDMI converter zal dit omzetten naar digitaal 1080P, maar aangezien het een conversie is zal het beeld nooit beter zijn dan 480p/576p analoog. Kan me ook niet voorstellen dat de upscaling van zo'n apparaatje beter is dan je tv.

Waarom gebruikt niet gewoon een componentkabel? Dit zal vergelijkbare beeldkwaliteit geven en ik neem aan dat die kabels vele malen goedkoper zijn dan een HDMI converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Slogra schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:19:
Waarom gebruikt niet gewoon een componentkabel? Dit zal vergelijkbare beeldkwaliteit geven en ik neem aan dat die kabels vele malen goedkoper zijn dan een HDMI converter.
Tegenwoordig zijn er naar mijn weten nog maar weinig (nieuwe) TV's die een component ingang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Is dat zo? Een component ingang was altijd een vereiste om het "HD" logootje op een tv te mogen plakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Slogra op 19-10-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

offtopic:
Hmmm, misschien heb je gelijk inderdaad, wij hebben niet zo heel lang een andere TV thuis, heb geen component in nog gezien op 't ding (vandaar dat ik dat dacht), maar volgens de specs zou de U32D5000 (Samsung) wel component moeten hebben, maar goed, daar gaat het topic niet over... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:30
Ik heb zo'n ding destijds aangeschaf, maar eigenlijk vooral om het aantal kabels terug te dringen (de Wii gaat, net als andere randapparatuur, naar mijn receiver en vanaf daar gaat er één kabel naar de TV).

Het ziet er allemaal wel wat crispier uit, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten (bovendien heb ik mijn Wii zeer zelfden aan staan). Het werkt in ieder geval makkelijk en prima.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 14:09

neanderthaler

Are friends electric?

posttoast schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:56:
Ik heb zo'n ding destijds aangeschaf, maar eigenlijk vooral om het aantal kabels terug te dringen (de Wii gaat, net als andere randapparatuur, naar mijn receiver en vanaf daar gaat er één kabel naar de TV).

Het ziet er allemaal wel wat crispier uit, maar dat kan ook tussen mijn oren zitten (bovendien heb ik mijn Wii zeer zelfden aan staan). Het werkt in ieder geval makkelijk en prima.
Natuurlijk ook een optie voor de TS; een A/V receiver kopen die zowel component in en HDMI out heeft.

Is wat duurder, maar als je toch eens van plan bent een nieuwe stereo aan te schaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain
posttoast schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:56:

Ik gebruik de Wii ook niet extreem veel. Heb echter net een nieuwe t.v. aangeschaft en zie de Wii graag op zijn best. Door component kabels zit het er allemaal niet iets minder uit, meer transmission loss. Dit probleem is met een HDMI kabel opgelost. Al is het volgens mij nog niet echt 1080.

Maar goed. Kennelijk heeft niemand antwoord op mijn vraag. Niemand weet dus welke beter is de Wii2HDMI van Neoya of die waar 1080p op de converter staat.

Weet jij welke jij heb? Die van Neoya of de 1080 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morfine
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik gebruik zelf de Neoya, werkt echt uitstekend en naar mijn idee zien games er ook echt beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:30
Ook ik heb de Neoya, en die bevalt dus prima (voor zover ik hem gebruik).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-06 14:14

Proto

¬.¬

Ik heb een 1080p-converter van eBay. Qua beeldkwaliteit kan ik niet klagen; het geluid echter zul je via de 3.5mm plug moeten aansluiten. De HDMI-aansluiting geeft ook wel geluid door, maar deze vervormt de hogere tonen, wat erg onprettig aan de oren is. De audioplug heeft er geen last van, dus het heeft te maken met de ADC in de converter.

De Neoya is dus een veiligere keuze, maar de 1080p voldoet ook prima - met losse audiokabel.
Pagina: 1