Mobo voor Celly2

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-09 13:19
Goeiendag samen,

Ík ben een van de velen (geloof ik) die over twee weekjes een Celly2 566 gaat kopen. Nou wil ik er nog een bijpassend mobotje bij kopen. Wat raden jullie me aan? Ik zit namelijk te twijfelen tussen de Abit BE6-II en de Asus P3V4X (Via Apollo Pro 133A).
Ik heb in het verleden niet zo'n goede ervaringen gehad met VIA, maar dit schijnt toch wel een goed chipsetje te zijn...
Met Abit en Asus heb ik altijd goeie ervaringen gehad, dus om het merk gaat het niet echt...

Thx,

Martijn

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
hey martijn, die VIA apollo 133A presteert een stuk langzamer dan de bx. je mobo heeft dan wel mischien 1/2 agp maar moet je dat ook wel halen met je proc enneh 8.5*133=1131 mhz lijkt me een beetje te optimistisch :). 112 haal je max denk ik met goeie koeling das 952 mhz. tenzij je later nog wil uitbreiden naar een 133mhz coppermine natuurlijk dan heb ik niks gezegd

Verwijderd

He smokey dat langzamer zijn valt wel mee. Zeker wanneer je voor de asus gaat, alleen de memory prestaties blijven achter. Maar ook dat is met de laatste bios updates beter geworden.

Toch is een BX wel ideaal voor een celly 2 simpel weg omdat je meer FSB tussen de 66 en de 100 hebt. Ik ben wel met smokey eens dat wanneer je snel al voor een c'mine p3 gaat je zeker beter af bent met een Apollo Pro mobo...