Nieuwe versterker gezocht voor B&W 603 S2 speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Hi,

We hebben hier 2 B&W 603 S2 speakers staan. Jaren lang hebben deze prima gewerkt met een Yamaha AX590 versterker.

Sinds kort hebben we het idee dat de versterker z'n werk niet goed meer doet. Het geluid klinkt nu dof/vlak en minder sprankelend (lastig te beschrijven).

Nu zijn we dus opzoek naar een nieuwe versterker die de speakers beter tot hun recht kunnen laten komen. (Alleen deze twee speakers zullen aangesloten worden. Een surround versterker is dus niet nodig.)

Ik heb begrepen dat de speakers van zichzelf al een warm geluid hebben en dat daarom niet alle merken versterkers goed samengaan.

Heeft iemand misschien ervaringen met deze speakers? Of een idee welk merk/type versterker goed past bij B&W 603 SII speakers.

(Een versterker met geïntegreerde tuner zou helemaal geweldig zijn)

Alvast bedankt :)

Edit: Budget: 300-450 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

NAD c725 should do the trick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:43

FeaR

In GoT we trust

Timmb schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:50:
(Een receiver met geïntegreerde tuner zou helemaal geweldig zijn)
Een receiver heeft altijd een tuner. Een stereoversterker met tuner heet dan ook een stereoreceiver ;)

Maar ik verhuis dit topic even naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat. Overigens zou een budget of prijs-range wel handig zijn met suggesties geven :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmb
Zou je misschien kunnen vertellen waarom dit een goede keuze zou zijn?
FeaR schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:04:
[...]

Een receiver heeft altijd een tuner. Een stereoversterker met tuner heet dan ook een stereoreceiver ;)

Maar ik verhuis dit topic even naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat. Overigens zou een budget of prijs-range wel handig zijn met suggesties geven :)
Bedankt. Ik heb de OP even aangepast :)

[ Voor 3% gewijzigd door Timmb op 19-10-2012 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Het is een stereoreceiver met een stabiele voeding en lekker wat muzikaliteit. De controle die hij heeft kunnen de B&W's goed gebruiken. Verder heeft hij genoeg aansluitingen om lekker wat andere spullen op aan de sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:09
Hmm ja maar die is wel 800 eurie, terwijl in de OP een budget van 350 - 400 is aangegeven :P

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De combi B&W / Denon is altijd een goede geweest.
Afhankelijk of je een versterker of receiver wilt:
Versterkers: Kijk eens naar een Denon PMA-510, 710 of 720
Receivers: kijk eens naar een Denon DRA-500 of DRA-700
Voor zover ik op www.correct.nl kon zien vallen deze allen binnen budget.

Duurste is deze:
http://www.correct.nl/art...er&MODE=Zoek&ARTNR=320229
DRA-700 receiver a 399 EUR. Allen in zowel zwart als zilver te krijgen trouwens :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmb
Thecola schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:49:
Hmm ja maar die is wel 800 eurie, terwijl in de OP een budget van 350 - 400 is aangegeven :P
Is Woutoro32 niet te verwijten. Budget pas later toegevoegd in OP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmb
The Eagle schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:08:
De combi B&W / Denon is altijd een goede geweest.
Afhankelijk of je een versterker of receiver wilt:
Versterkers: Kijk eens naar een Denon PMA-510, 710 of 720
Receivers: kijk eens naar een Denon DRA-500 of DRA-700
Voor zover ik op www.correct.nl kon zien vallen deze allen binnen budget.

Duurste is deze:
http://www.correct.nl/art...er&MODE=Zoek&ARTNR=320229
DRA-700 receiver a 399 EUR. Allen in zowel zwart als zilver te krijgen trouwens :)
In welke zin is B&W en Denon een goede combinatie geweest? Sprankelend helder geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb zelf combinatie Denon 2808 en B&W 603/2 S3, maar sprankelend helder geluid kan ik het niet noemen. Eerder warm en bij TV opnames van Usenet zoals bijvoorbeeld Dexter is soms de spraak (center = 600S3)wat lastig te verstaan. Twee vrienden van mij hebben Onkyo gekoppeld aan hun B&W 603/4 S3 speakers en dat klinkt een stuk helderder. Luister je veel muziek, dan denk ik dat de combo Denon B&W beter is. Kijk je juist veel tv en films, dan zou ik kiezen voor Onkyo of iets vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmb
XeNoBiTe schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:55:
Heb zelf combinatie Denon 2808 en B&W 603/2 S3, maar sprankelend helder geluid kan ik het niet noemen. Eerder warm en bij TV opnames van Usenet zoals bijvoorbeeld Dexter is soms de spraak (center = 600S3)wat lastig te verstaan. Twee vrienden van mij hebben Onkyo gekoppeld aan hun B&W 603/4 S3 speakers en dat klinkt een stuk helderder. Luister je veel muziek, dan denk ik dat de combo Denon B&W beter is. Kijk je juist veel tv en films, dan zou ik kiezen voor Onkyo of iets vergelijkbaar.
Klopt het dan dat de Denon combo vlakker en minder dynamisch is dan de Onkyo? In dat geval lijkt mij de Onkyo dan beter voor muziek.
De set zal trouwens voornamelijk gebruikt worden voor muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee, vlakker wil ik het niet noemen. Eerder warmer en wolliger. Afhankelijk van je muzieksmaak kan dat invloed hebben. Als je veel Techno of House draait dan zou ik niet voor Denon gaan, maar smaken verschillen. Ga anders even luisteren, veel audiozaken hebben een ruimte waar je elke combinatie kunt uitproberen met je eigen muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-07 07:33
heb wel eens gehoord dat dit wat kan zijn. iemand ervaring icm b&w zuilen?

Ben zelf erg tevreden met Marantz + b&w 604.
Dus ik zou voor deze gaan :Y :Y :Y

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 25-10-2012 07:45 . Reden: Hyperlinks gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:43

FeaR

In GoT we trust

XeNoBiTe schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:55:
Twee vrienden van mij hebben Onkyo gekoppeld aan hun B&W 603/4 S3 speakers en dat klinkt een stuk helderder.
Zeer aannemelijk dat het voor het grootste deel aan de akoestiek ligt bij hen thuis dan aan de combinatie van de receiver en speakers. Er zit wel klankverschil tussen diverse merken, maar akoestiek doet zo veel meer met het geluid. Overigens is een "sprankelend helder geluid" ook niet een term die ik snel zou linken met B&W, laid-back en wollig is meer B&W eigen. Allemaal persoonlijk en smaak natuurlijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1