Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XP printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een oude printer, waar alleen nog een werkende driver voor windows xp is te vinden. Nou gebruik ik windows 7, maar wil deze printer nog graag gebruiken. Elke keer opnieuw opstarten om windows xp te laden werkt niet zo makkelijk, dus zat ik eraan te denken om van een oude computer een soort print server te maken. Wanneer ik hierop google kom ik eigenlijk maar een uitleg tegen: de printer delen in je netwerk. Maar bij mijn weten moet dan op elke pc nog wel even de goede driver worden geinstalleerd.
Weet iemand of dit uberhaupt kan, en hoe?

Groetjes
Merijn

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Overigens zou ik tegenwoordig eerder een virtuele dan een fysieke printserver aanraden. Scheelt je weer in de stroomkosten. Of voor de prijs van een nieuwe toner een nieuwe printer halen :P

Foute omweg: printen naar pdf of xps (of iets als fineprint) en met een scriptje op de XP-bak die printen.

Redelijke omweg: wat voor printer? Als bijv een laser die PS of PCL verstaat kan je een generieke driver proberen.

Google suggereert verder www.thinprint.com/Product...ithoutprinterdrivers.aspx maar daar heb ik geen ervaring mee.

Trouwens welkom!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-11 23:13
Als er Windows Vista drivers beschikbaar zijn, kan je die wellicht proberen.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke printer heb je :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 09:23
In sommige routers zit een printserver. Vaak kan je dan je printer via usb op je router aansluiten. Dat zou het makkelijkste zijn.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:21
Een complete server de lucht in trekken voor 1 printer is meestal wel overkill te noemen. Zeker met de huidige printer-prijzen. En dan nog ben je afhankelijk van de drivers die beschikbaar zijn voor je.
Ik zou eerder overwegen om een andere printer aan te schaffen mits het geen heel exotisch modelletje is, dan dit plan door te zetten :{

iRacing Profiel

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bovendien heeft het opzetten van een printservertje niet zo heel veel nut, want het systeem waar je vanaf print moet alsnog de printer op een of andere manier aansturen. Je zit anders met een universele driver te werken, die stuurt de taak naar de server en de server moet die taak weer omzetten naar de specifieke printer taak. Veel te omslachtig.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor jullie reacties! Door drukte is het er niet van gekomen om eerder te reageren..
Het is een Lexmark x1170 printer. Werkte altijd prima, kan er ook mee scannen en heb nog cartridges op voorraad. Dus vandaar dat ik hem graag wou houden. Ik heb de vista driver die beschikbaar is geprobeerd, maar helaas werkt het niet.

@F_J_K Dankjewel! je noemt een virtuele printserver. Kan dat wel werken als de printer niet wordt herkend door windows 7? De redelijke omweg; volgens mij ondersteund hij geen PS of PCL, zover ik dit kan vinden op internet. De foute omweg; vind ik toch iets te omslachtig.. ThinPrint heb ik even naar gekeken, maar ik denk dat ik dan de kosten van het programma beter kan investeren in een andere printer.

@Jogai Ga ik uitzoeken!

@kroegtijger en Hero of Time Jammer. Dan gaat dat dus niet werken. Hoopte dat er toch software voor was, of dat ik zelf met een creatieve constructie nog wat kan doen. Maar het moet niet te omslachtig worden..

Groetjes,
Merijn
Pagina: 1