"kan de beeldscherminstellingen niet opslaan" bij 3 schermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Ok situatie:

1x Asus EAH6870 DC 2x DVI/HDMI/GDDR5 1024MB

1x Samsung VGA beeldscherm via een dvi naar vga converter
1x Samsung HDMI beeldscherm via een dvi naar hdmi converter
1x LG tv via HDMI via een DisplayPort to hdmi converter

2 beeldschermen werkt, een derde is "kan de beeldscherminstellingen niet opslaan". Dat is trouwens van Windows zelf, de Catalyst Control manager ziet net zoals Windows wel een 3de beeldscherm maar laat me er gewoonweg niets mee doen.

Het ligt niet specifiek bij 1 beeldscherm aangezien ik kan wisselen tussen welke 2 van de 3 wat te zien is.

Ik heb al geprobeerd om de 2 die via hdmi zitten om te wisselen (kabel in andere aansluiting)

Drivers zijn up to date en Google helpt niet veel. Je komt wel suggesties op forums tegen dat dit probleem voorkomt als de grafische kaart niet krachtig genoeg is maar met een HD6870 zou dat toch geen probleem mogen zijn.

Ra ra 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Shamalamadindon op 18-10-2012 23:00 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Je hebt twee keer digitaal DP>HDMI en DVI->HDMI en een keer anoloog DVI->VGA.
Als dat het probleem niet is dan zou het inderdaad best kunnen dat je kaart niet sterk genoeg is.
Ik bedoel je hebt 1GB en een vrij hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:25
Ik denk dat het probleem ligt bij de Displayport aansluiting. Als ik me niet vergis moet je hier een active displayport adapter hebben. Normale verloopstukken zijn passive. Zie ook de volgende quote uit deze post:
"Connectivity Requirements: ATI Eyefinity technology is supported by graphics cards in the ATI Radeon™ HD 5400 series and higher. These cards can support up to six monitors (depending on the model), subject to the following restrictions:
• A maximum of 2 legacy monitors (VGA, DVI or HDMI) can be enabled simultaneously, provided that each monitor is connected either directly or via a “passive” DisplayPort™ adapter/dongle. “Passive” adapters/dongles will NOT support more than 2 legacy monitors.
• To enable support for more than 2 monitors, “active” DisplayPort™ adapters/dongles are required (or monitors with direct DisplayPort™ connectivity must be used).
• Approved “active” adapters have no general connectivity restrictions with ATI Eyefinity technology."

AMD is saying, the passive adapters that are verified work for 2 monitors, while active ones work for 3.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Zou handig zijn als Catalyst Control center ook die melding zou geven :P

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!