[Logitech x-530] Bass te Luid

Pagina: 1
Acties:

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 04:17

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een Logitech x-530 5.1 setje van een vriend gekregen, waar ik erg blij mee ben aangezien dit het enige was wat ik nog nodig had om mijn nieuwe gamesysteem af te maken.

Ik heb er alleen 2 probleempjes mee:

Wat me tegenvalt is dat de subwoofer veel te hard staat, zelfs als ik de fysieke knop van de sub op zijn aller laagst staat vind ik het te hard. Als ik een game speel of muziek luister overstemt de bass gewoon. Ook woon ik in een appartement en hoeven mijn buren niet mee te genieten. :P

Ik draai Windows 8 op mijn systeem en wat ik in de geluidsinstellingen heb geprobeerd is de subwoofer zachter te zetten. Zie screenshot:

http://dl.dropbox.com/u/56580620/speakers.jpg

Het nadeel is dat het volume van de middelste frontspeaker ook meteen zachter wordt als ik het volumebalkje aanpas. Ook merk ik helemaal niks van de aanpassing, als ik een game start (bijv skyrim) of muziek afspeel dan is het volume van de sub nog altijd even hard. Zelfs als ik het volume op 0% zet. Ik merk het alleen als ik mijn speakers test in Windows (Configuratiescherm>Geluid>Luidsprekers>rechtermuisknop>testen), dan is het volume van de sub wel minder.

In de driversoftware van mijn integrated audiokaart (moederbord: pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD) zijn er ook geen opties om de bass/sub aan te passen.

Verder is mijn 2e probleem dat als ik als ik Skyrim speel, en ik besluit tijdens het spelen om een koptelefoon in de speakerset te pluggen, het geluid niet omgezet wordt van 5.1 naar 2.0. Dit merk aan geluiden die normaal gesproken aan de middelste front speaker komen, ik gewoonweg niet meer hoor. Edit: Zelfs als ik mijn koptelefoon aansluit op de front audio jack van mijn pc ipv op de boxenset zelf, heb ik dit probleem

Kan iemand me helpen met deze problemen? Elke hulp zou zeer gewaardeerd worden! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Fl0yd op 18-10-2012 23:30 ]

Verwijderd

Dat van de hoofdtelefoon is makkelijk te zeggen: de speakerset heeft een hoofdtelefoon uitgang bestaande uit een stereo uitgang. Dus iid wordt 5.1 naar 2.0 gezet. Wel raar dat het middelste kanaal wegvalt.

Dat de sub luid is hoort bij logitech. Als hij niks meer doet valt het laag en het midden weg en heb je niet veel geluid meer over. Maar het is een kenmerk van logitech setjes. Vraag eens aan die vriend wat de echte reden is dat hij het setje aan jou heeft gegeven.

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:03:
Dat van de hoofdtelefoon is makkelijk te zeggen: de speakerset heeft een hoofdtelefoon uitgang bestaande uit een stereo uitgang. Dus iid wordt 5.1 naar 2.0 gezet. Wel raar dat het middelste kanaal wegvalt.
Nee, het signaal wordt juist niet van 5.1 naar 2.0 omgezet, anders zou ik het in stereo horen en zou het middelste kanaal niet wegvallen.
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:03:
Dat de sub luid is hoort bij logitech. Als hij niks meer doet valt het laag en het midden weg en heb je niet veel geluid meer over. Maar het is een kenmerk van logitech setjes. Vraag eens aan die vriend wat de echte reden is dat hij het setje aan jou heeft gegeven.
Dat het bij logitech hoort heb ik begrepen, ik vraag alleen of het softwarematig mogelijk is om het volume van de sub lager te krijgen. En de echte reden weet ik, hij gaat een goede home cinema set kopen.... Als gaming 5.1 set zou dit prima moeten voldoen.

[ Voor 14% gewijzigd door Fl0yd op 18-10-2012 23:12 ]

• fruxxxano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-12 17:27
Indien mogelijk zou je wat kunnen gaan spelen met de plaatsing van de subwoofer. Het kan al een hoop schelen als de woofer bijvoorbeeld wat verder van de muur geplaatst wordt.

Was de bass bij de persoon waarvan je de subwoofer hebt gekregen ook al zo luid? Ben bang dat je door softwarematig de bass zachter te zetten drastisch in geluids-kwaliteit omlaag gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door fruxxxano op 19-10-2012 01:46 ]

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
fruxxxano schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:34:
Indien mogelijk zou je wat kunnen gaan spelen met de plaatsing van de subwoofer. Het kan al een hoop schelen als de woofer bijvoorbeeld wat verder van de muur geplaatst wordt.
Ik heb al wat gespeeld met de positionering maar dat maakt niet veel uit.
fruxxxano schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:34:

Was de bass bij de persoon waarvan je de subwoofer hebt gekregen ook al zo luid? Ben bang dat je door softwarematig de bass zachter te zetten drastisch in geluids-kwaliteit omlaag gaat.
Nouja, wat het is, bij veel logitech setjes staat de bass standaard gewoon te hard. Zo heb ik bijvoorbeeld een z-2300 die aangesloten staat op mijn tv, die bass staat ook op zijn allerlaagst, maar dat is voor films/tv prima. Of de kwaliteit drastisch omlaag gaat weet ik niet. Lijkt me niet eigenlijk, omdat hij nu gewoon te hard is (naar mijn mening). Mijn probleem is ook dat het aanpassen van de bass gewoon niet werkt in Windows, zie mijn startpost.

• AderHamer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik had precies hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost door de subwoofer wat verder van mijn bureau te zetten, de baspoort op te vullen met een oude sok, en softwarematig de subwoofer een stuk zachter te zetten.
Via de drivers van mijn geluidskaart kon ik alléén de subwoofer zachter zetten zonder dat mijn centerspeaker ook zachter ging.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-12 19:54
Ik ben bang dat je enige mogelijkheid om dit probleem aan te pakken is om een geluidskaart aan te schaffen van een van de grote merken (Creative, Auzentech, enz) Die geven je vaak de mogelijkheid om de niveaus per speaker aan te passen, en daar hoort de Sub ook bij. Met de ingebouwde audiochip en windows software zul je er denk ik niet genoeg aan kunnen sleutelen..

Een simpele X-Fi kaart van Creative kan dit al op lossen, check de V&A even, daar staan ze vaak wel op.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• AderHamer
Bij mijn onboard geluidskaart kun je wél onafhankelijk van elkaar alle boxen zachter of harder zetten. En dat is geen bijzonder duur moederbord geweest.

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
AderHamer schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:12:
Ik had precies hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost door de subwoofer wat verder van mijn bureau te zetten, de baspoort op te vullen met een oude sok, en softwarematig de subwoofer een stuk zachter te zetten.
Via de drivers van mijn geluidskaart kon ik alléén de subwoofer zachter zetten zonder dat mijn centerspeaker ook zachter ging.
Haha, dat is misschien ook wel een oplossing, maar is dat niet slecht voor de subwoofer zelf? Ik kan helaas via de drivers van mijn onboard audiokaart het bass/sub volume niet aanpassen.
Maar jij hebt dus hetzelfde setje? Had jij ook het probleem dat als je je koptelefoon aansloot dat het geluid niet om werd gezet van 5.1 naar 2.0? Zoja, Hoe had je dat dan opgelost?

Djampire schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:18:

Ik ben bang dat je enige mogelijkheid om dit probleem aan te pakken is om een geluidskaart aan te schaffen van een van de grote merken (Creative, Auzentech, enz) Die geven je vaak de mogelijkheid om de niveaus per speaker aan te passen, en daar hoort de Sub ook bij. Met de ingebouwde audiochip en windows software zul je er denk ik niet genoeg aan kunnen sleutelen..

Een simpele X-Fi kaart van Creative kan dit al op lossen, check de V&A even, daar staan ze vaak wel op.
Ik begin idd langzamerhand te denken dat dit de enige oplossing is voor dit probleem, bedankt voor je tips.

[ Voor 8% gewijzigd door Fl0yd op 19-10-2012 14:56 ]

Verwijderd

Een bal sokke schuim of iets dergelijks in je baspoort stoppen kan echt helemaal geen kwaad, je maakt er eigenlijk dan gewoon een gesloten (niet helemaal natuurlijk) baskast van. Dit resulteerd in een wat strakker maar vooral ook minder hard dreunend en overheersend laag. Wat uitgeknipt schuim werkt bijvoorbeeld erg goed, maar wat sokken werkt ook wel.

Verwacht er trouwens geen wonderen van.
En waar staat je sub nu? Vermijd hoeken van je kamer, deze versterken de bas, ook een bureau kan als klankkast gaan fungeren, waardoor hij luider en dreunender gaat klinken. Stop er dus een sok of 2 in (netjes in een balletje zodat ze de poort goed afsluiten) en speel nog wat met de plaatsing rekening houdemde met de bovenste punten. Ik hoop dat dit het wat verminderd maar het is idd een kenmerk van logitech, en verder kun je er niet super veel aan doen

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:00:
Een bal sokke schuim of iets dergelijks in je baspoort stoppen kan echt helemaal geen kwaad, je maakt er eigenlijk dan gewoon een gesloten (niet helemaal natuurlijk) baskast van. Dit resulteerd in een wat strakker maar vooral ook minder hard dreunend en overheersend laag. Wat uitgeknipt schuim werkt bijvoorbeeld erg goed, maar wat sokken werkt ook wel.

Verwacht er trouwens geen wonderen van.
En waar staat je sub nu? Vermijd hoeken van je kamer, deze versterken de bas, ook een bureau kan als klankkast gaan fungeren, waardoor hij luider en dreunender gaat klinken. Stop er dus een sok of 2 in (netjes in een balletje zodat ze de poort goed afsluiten) en speel nog wat met de plaatsing rekening houdemde met de bovenste punten. Ik hoop dat dit het wat verminderd maar het is idd een kenmerk van logitech, en verder kun je er niet super veel aan doen
Bedankt voor je reactie.Ik heb er nu een sok in gedaan en de sub wat verder van mijn bureau/muur af gezet. Ik moet zeggen het scheelt iets, maar vind de bass nog steeds te veel van het goede. Ik denk dat het uiteindelijk toch een nieuwe audiokaart wordt.

Heeft iemand trouwens nog een idee hoe het zou komen dat het geluidssignaal niet wordt omgezet van 5.1 naar 2.0 op het moment dat ik mijn koptelefoon aansluit?

Verwijderd

Zet je pc het geluid wel om naar 2.0 als de set niet is aangesloten, het kan zijn dat de 5.1 set dit niet om kan zetten, en je pc niet tegelijk een 5.1 signaal naar de set kan sturen en via de voorste aansluiting een 2.0 signaal.

Ook dit kan wss alleen opgelost worden met die andere geluidskaart.

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:48:
Zet je pc het geluid wel om naar 2.0 als de set niet is aangesloten, het kan zijn dat de 5.1 set dit niet om kan zetten, en je pc niet tegelijk een 5.1 signaal naar de set kan sturen en via de voorste aansluiting een 2.0 signaal.

Ook dit kan wss alleen opgelost worden met die andere geluidskaart.
Je hebt het er nu over dat de set het geluid niet zou kunnen omzetten, en dat de pc het geluid niet zou kunnen omzetten. Dat zijn toch wel verschillende dingen. :p

Maar goed, als ik de 5.1 set los koppel, en mijn koptelefoon aansluit, blijf ik een 5.1 signaal horen (merk ik aan het middelste kanaal dat wegvalt bij het spelen van Skyrim). Tenzij ik via het configuratie scherm het geluid weer in stel op stereo, maar dat is logisch.

Wat ik niet begrijp is waarom er dan een koptelefoon aansluiting op de speakerset zit. Waarom zou een andere geluidskaart wel het signaal direct kunnen omzetten naar 2.0 als ik mijn headset er in plug?

Ik bij de driversoftware van mijn moederbord wel de optie 'independent headphone'. Op deze manier heb ik zeg maar nog een 'virtuele' geluidskaart, en kan ik deze optie selecteren voordat ik skyrim ga spelen. Dan heb ik wel gewoon 2.0 geluid.

Maar ik zou graag willen dat ik tijdens het spelen gewoon mijn koptelefoon zou kunnen aansluiten op de speakerset of PC, en dat dit gewoon direct wordt omgezet. Ik zie anders het nut niet van die 3,5 mm aansluiting op de boxenset? Ik begrijp ook niet waarom dit op een andere geluidskaart wel mogelijk zou zijn.

Verwijderd

GnaWat ik bedoelde, was dat de speaker set dat geluid niet kan omzetten, dit is namelijk alleen een een versterker met speakers er aan om van 5.1 naar 2.0 te gaan heb je een zogeheten processor nodig, die het geluid verwerkt.

Bij recievers in home cinema sets zit deze processor bij de versterker er in, dan kun je gewoon met de AB surround aan of uit zetten, die kunnen ook van een 2.0 signaal een 5.1 signaal maken (dolby pro logic)

Bij een wat simpelere pc set (wat als ik me niet vergis jij hebt) verwerkt de pc het geluid en stuurt dit naar de set, de set versterkt dit geluid daarna en stuurt dit naar de boxen, of als je een koptelefoon aansluit daarna toe. Alleen als hij een 5.1 signaal krijgt versterkt hij ook een 5.1 signaal, krijgt hij een 2.0 signaal versterkt hij dat.

En als jij dus ingesteld hebt dat je 5.1 geluid wilt in skyrim, dan krijg je dat ook. Als je de duurdere logitech setjes hebt (z5500 bijv) dan zit daar niet alleen een versterker maar ook een surround sound peocessor bij, deze kunnen dan bijvoorbeeld ook 2.0 muziek toch gewoon over alle speakers sturen.

En ik heb bijvoorbeeld een laptop met 2 jacks aan de voorkant, waarbij ik bijvoorbeeld met de ene 2.1 geluid naar een speaker set kan sturen, en met de andere 2.0 naar een koptelefoon.
Ik ben bang dat aangezien jij een wat simpelere geluidskaart hebt, deze niet het geluid kan downmixen, of bijvoorbeeld 2 verschillende signalen versturen, oftewel zolang jij in skyrim ingesteld hebt dat je 5.1 geluid wil kan hij hier niet 2.0 van maken.

En mag ik vragen hoe je de set precies op de pc hebt aangesloten.

Ik hoop dat je ju begrijpt wat ik bedoel!
Mvg darrock

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:10:
Wat ik bedoelde, was dat de speaker set dat geluid niet kan omzetten, dit is namelijk alleen een een versterker met speakers er aan om van 5.1 naar 2.0 te gaan heb je een zogeheten processor nodig, die het geluid verwerkt.

Bij recievers in home cinema sets zit deze processor bij de versterker er in, dan kun je gewoon met de AB surround aan of uit zetten, die kunnen ook van een 2.0 signaal een 5.1 signaal maken (dolby pro logic)

Bij een wat simpelere pc set (wat als ik me niet vergis jij hebt) verwerkt de pc het geluid en stuurt dit naar de set, de set versterkt dit geluid daarna en stuurt dit naar de boxen, of als je een koptelefoon aansluit daarna toe. Alleen als hij een 5.1 signaal krijgt versterkt hij ook een 5.1 signaal, krijgt hij een 2.0 signaal versterkt hij dat.
Ah ok, helder. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:10:
En als jij dus ingesteld hebt dat je 5.1 geluid wilt in skyrim, dan krijg je dat ook. Als je de duurdere logitech setjes hebt (z5500 bijv) dan zit daar niet alleen een versterker maar ook een surround sound peocessor bij, deze kunnen dan bijvoorbeeld ook 2.0 muziek toch gewoon over alle speakers sturen.

En ik heb bijvoorbeeld een laptop met 2 jacks aan de voorkant, waarbij ik bijvoorbeeld met de ene 2.1 geluid naar een speaker set kan sturen, en met de andere 2.0 naar een koptelefoon.
Ik ben bang dat aangezien jij een wat simpelere geluidskaart hebt, deze niet het geluid kan downmixen, of bijvoorbeeld 2 verschillende signalen versturen, oftewel zolang jij in skyrim ingesteld hebt dat je 5.1 geluid wil kan hij hier niet 2.0 van maken.

En mag ik vragen hoe je de set precies op de pc hebt aangesloten.

Ik hoop dat je ju begrijpt wat ik bedoel!
Mvg darrock
Nou wat het is, in skyrim kun je niet instellen of je 2.0 of 5.1 geluid wilt. De game neemt gewoon over hoe het geluid in is ingesteld in windows. Maar wat jij wilt zeggen is dat zo'n geluidskaart wel meteen herkent dat er een headset is aangesloten en dan meteen het geluid omzet naar 2.0?

En dat voorbeeld van je laptop, een 2.1 set maakt toch sowieso altijd automatisch 2.1 geluid van een stereo signaal? Dus ik begrijp niet echt wat je daar mee probeer te zeggen. :p

Ik heb de 5.1 set overigens gewoon aangesloten met de 3 x 3.5mm jack pluggen (zwart oranje en groen)

Edit: Overigens kan ik in principe met mijn geluidskaart wel 2 signalen versturen, zoals ik al zei heb ik ook de optie "independent headphone".

Verwijderd

2.1 setjes sturen de lage tonen van een 2.0 signaal wel naar de sub, alleen bij films of games met een 5.1 soundtrack is de .1 ook daadwerkelijk een apart kanaal, het zogeheten LFE kanaal dit kanaal is dus echt een aparte soundtrack, die alleen naar de sub word gestuurd, en niet naar andere speakers ook al kunnen die wel laag genoeg. Hetzelfde geld voor de center, speel je een 5.1 signaal af zonder je center aan te sluiten, mis je vaak de dialoog. Nu kan ik op mijn reciever dus selecteren of ik wel of geen surround wil, zet ik surround uit dan stuurt hij alle kanalen gewoon naar de front speakers.
Alleen jouw speaker set kan dit dus waarschijnlikm niet. Hoe het verder bij jouw pc geluidskaart of speakers zit weet ik niet precies, ik heb meer ervaring met home cinema en console gaming

Verwijderd

Na wat onderzoek gedaan te hebben raad ik je aan geen geld uit te geven aan een geluidskaart.
Deze set is gewoonweg slecht.. Er zij op tweakers en meerdere sites reviews te lezen waar mensen er zelfs last van hebben dat de speakers (terwijl ze uitstaan) radio signalen oppikken en deze weergeven.
Dit komt omdat speakers werken via magneten, en de magneten door die signalen dus geluid kunnen gaan produceren, daarom zijn goede speakers altijd afgeschermd tegen dit soort signalen, de speakers fie jij hebt dus niet (of zeer marginaal)

Ik zou dus de basreflex poort volstoppen met sokken, de basbox op een stuk tapijttegel/rubber of iets anders wat isoleert en trillen voorkomt om het basprobleem zo klein mogelijk te houden en het 5.1/2.0 probleem even voor lief nemen.

Ga fan inplaats van geld uitgeven aan een geluidskaart een fatsoenlijke 5.1 set kopen, spaar hier even voor en je krijgt beter geluid wat je perfect kunt regelen en waar je veel meer mee kunt, deze set is de investeering eigenlijk gewoon niet waard.

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:04:
2.1 setjes sturen de lage tonen van een 2.0 signaal wel naar de sub, alleen bij films of games met een 5.1 soundtrack is de .1 ook daadwerkelijk een apart kanaal, het zogeheten LFE kanaal dit kanaal is dus echt een aparte soundtrack, die alleen naar de sub word gestuurd, en niet naar andere speakers ook al kunnen die wel laag genoeg. Hetzelfde geld voor de center, speel je een 5.1 signaal af zonder je center aan te sluiten, mis je vaak de dialoog. Nu kan ik op mijn reciever dus selecteren of ik wel of geen surround wil, zet ik surround uit dan stuurt hij alle kanalen gewoon naar de front speakers.
Ja, dit wist ik al, daarom snapte ik niet waarom je dit voorbeeld gaf :
"En ik heb bijvoorbeeld een laptop met 2 jacks aan de voorkant, waarbij ik bijvoorbeeld met de ene 2.1 geluid naar een speaker set kan sturen, en met de andere 2.0 naar een koptelefoon."

Want ik heb ook de optie voor een 'independent headphone" oftewel een apart signaal.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:21:
Na wat onderzoek gedaan te hebben raad ik je aan geen geld uit te geven aan een geluidskaart.
Deze set is gewoonweg slecht.. Er zij op tweakers en meerdere sites reviews te lezen waar mensen er zelfs last van hebben dat de speakers (terwijl ze uitstaan) radio signalen oppikken en deze weergeven.
Dit komt omdat speakers werken via magneten, en de magneten door die signalen dus geluid kunnen gaan produceren, daarom zijn goede speakers altijd afgeschermd tegen dit soort signalen, de speakers fie jij hebt dus niet (of zeer marginaal)

Ik zou dus de basreflex poort volstoppen met sokken, de basbox op een stuk tapijttegel/rubber of iets anders wat isoleert en trillen voorkomt om het basprobleem zo klein mogelijk te houden en het 5.1/2.0 probleem even voor lief nemen.

Ga fan inplaats van geld uitgeven aan een geluidskaart een fatsoenlijke 5.1 set kopen, spaar hier even voor en je krijgt beter geluid wat je perfect kunt regelen en waar je veel meer mee kunt, deze set is de investeering eigenlijk gewoon niet waard.
Dat deze set radiosignalen kan oppikken wist ik al, de vriend van waar ik hem had gekregen, had dit (heel soms) ook, maar toen hij hem had verplaatst had hij nergens meer last van. Ik heb er zelf totaal geen last van. Dat dit niet het beste 5.1 setje is weet ik, maar de kwaliteit van het geluid wat hij produceert is gewoon goed buiten dat de bass wat teveel van het goede is. Ik lees ook behoorlijk wat postieve reviews van tweakers. Het bass probleem zou ik eventueel nog wel mee kunnen leven, dus ik ga iig geen geld uitgeven aan een andere set. Ook omdat ik waar ik nu woon ik het geluid toch niet behoorlijk hard kan zetten.
Maar bedankt voor het meedenken iig. :)

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Wat ik alleen niet begrijp is waarom het geluid niet automatisch kan worden omgezet naar stereo op het moment dat ik mijn koptelefoon in plug. En als dit wél zou kunnen met een audiokaart die 2 signalen kan ondersteunen zou dat toch ook met de geluidskaart die ik nu heb (indepent headphones optie). Ik snap gewoon niet waarom er anders een headphone aansluiting op de speakerset zelf zit.

In het kort is mijn vraag eigenlijk: Is er geen makkelijke manier om er voor te zorgen als ik een koptelefoon aansluit op een willekeurige audiopoort (van het setje zelf of de front jack van mijn computer), het signaal automatisch naar stereo wordt omgezet? Mijn driver software herkent automatisch dat er een koptelefoon wordt aangesloten dus het zou moeten kunnen toch?

[ Voor 35% gewijzigd door Fl0yd op 22-10-2012 13:16 ]

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
Fl0yd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:25:
In het kort is mijn vraag eigenlijk: Is er geen makkelijke manier om er voor te zorgen als ik een koptelefoon aansluit op een willekeurige audiopoort (van het setje zelf of de front jack van mijn computer), het signaal automatisch naar stereo wordt omgezet? Mijn driver software herkent automatisch dat er een koptelefoon wordt aangesloten dus het zou moeten kunnen toch?
Anyone? Of is dit gewoonweg niet mogelijk?

• AderHamer
Ok, als ik hier de koptelefoon aansluit aan het speakersetje doet de volumeknop van de speakerset niets met het volume van de koptelefoon, dat kan ik alleen via de volumecontrol van windows bijstellen.
Wel gewoon een net stereo signaal. Totdat je een film met 5.1 geluid opzet, dan krijg je alleen het geluid van de voorste twee kanalen.
Als ik mijn koptelefoon voor in mijn PC aansluit wordt dat wel gewoon een stereosignaal. Maar alleen als ik in VLC/een game aangeef dat ik een stereoset heb. Als ik daar 5.1 aan laat staan mis ik inderdaad ook een hoop informatie.

Dus, ik denk niet dat wat jij wilt mogelijk is.

• Fl0yd

Fl0yd

Dovahkiin

Topicstarter
AderHamer schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:24:
Ok, als ik hier de koptelefoon aansluit aan het speakersetje doet de volumeknop van de speakerset niets met het volume van de koptelefoon, dat kan ik alleen via de volumecontrol van windows bijstellen.
Wel gewoon een net stereo signaal. Totdat je een film met 5.1 geluid opzet, dan krijg je alleen het geluid van de voorste twee kanalen.
Als ik mijn koptelefoon voor in mijn PC aansluit wordt dat wel gewoon een stereosignaal. Maar alleen als ik in VLC/een game aangeef dat ik een stereoset heb. Als ik daar 5.1 aan laat staan mis ik inderdaad ook een hoop informatie.

Dus, ik denk niet dat wat jij wilt mogelijk is.
Bedankt voor je tijd en antwoord. Dan zijn mijn vragen beantwoord. :)
Pagina: 1