| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Wat me opviel is dat bij de review zelf links bovenin de beoordeling staat in +1/2/3, terwijl op je profielpagina hier wel een kolom voor is gereserveerd maar daar niets staat erover.
Ook viel me op dat voor de shops en V&A feedback nog wel gewoon het vijf-sterrensysteem wordt gehanteerd. Mijn voorstel zou dan ook zijn om dan alles consequent door te voeren, sterren of dat getallensysteem.
Stel je houdt het sterrensysteem aan, dan zou 1 ster natuurlijk alsnog als -1 kunnen gelden, waardoor een shop of review naar de krochten van het systeem zakt.
Wat plaatjes (klikbaar):

.
Het is overigens een schaal van 0 tot +3.
Daar is bewust niet voor gekozen. In de praktijk wordt er geen gebruikgemaakt van productreviews om ongewenste content in de vorm van flames en trolls te plaatsen. Gebruikers die een eenvoudige review schrijven krijgen bovendien al vaak genoeg de volle laag van gebruikers die kwaliteit eisenTERW_DAN schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:37:
Als we de 0/1/2/3 waardering hanteren dan zou ik het fijn vinden als we ook hier -1s uit kunnen delen. De ultieme bagger die af en toe gepost wordt als review mag best gefilterd kunnen worden .
Oké duidelijk en begrijpbaar. Punt blijft natuurlijk wel dat op je profiel daarover iets mist, zie mijn eerste plaatje.Femme schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:18:
We hebben hiervoor gekozen om de verwarring tussen de twee verschillende sterratings weg te nemen. In de oude site hadden we sterren die sloegen op de beoordeling van het product en een andere soort sterren die sloegen op de waardering van de productreview door andere gebruikers. Nu is het dus sterren voor de productbeoordeling en plusjes voor de reviewwaardering. We gebruiken hiervoor dezelfde elementen als voor de moderaties van reacties wat ook de consistentie ten goede komt. Beide hebben immers betrekking op hetzelfde, een meta-beoordeling van de bijdrage van de gebruiker.
Het is overigens een schaal van 0 tot +3.
Op zich ook begrijpbaar, maar van een product dat nog niet vaak is gereviewed, blijft die meuk dus wel gewoon bovenaanstaan en dat helpt dus ook niet als je filtert op beste review eerst (zo heb ik hem altijd staan namelijk). Fijner is dan dat een dergelijk review, soms door mensen geschreven die menen dat 1 woord meer dan 200 echt veel te veel is en dan ook nog in gebrekkig NL, gewoon ingeklapt wordt weergegeven... net zoals je dat bij reacties op de FP hebt.[...]
Daar is bewust niet voor gekozen. In de praktijk wordt er geen gebruikgemaakt van productreviews om ongewenste content in de vorm van flames en trolls te plaatsen. Gebruikers die een eenvoudige review schrijven krijgen bovendien al vaak genoeg de volle laag van gebruikers die kwaliteit eisen.
Maar goed, ik begrijp volkomen dat dit nu niet echt belangrijk is... je hebt vast andere dingen aan je hoofd.
[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 31-10-2012 12:43 ]
Bij reviews van Tweakers.net zelf wordt er gewerkt met sterren voor productbeoordeling...

Waarom trekken we die veel leukere, mooiere beoordeling niet door naar gebruikersreviews dan?
Is toch leuk om een review te schrijven die als 'zeer goed' wordt beoordeeld ipv +3 waarbij je niet eens kunt
zien hoeveel stemmen er zijn geweest om tot deze beoordeling te komen: Reviewbeoordeling, aantal stemmen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Edit:
Overigens mist nog steeds de beoordeling van bezoekers van je review op je profielpagina, dus onder de tab activiteit. Heb ik een eindje hierboven uitgelegd, zie plaatje. Wordt dit nog gefixt voor de volgende iteratieronde?
[ Voor 37% gewijzigd door Aardwolf op 04-12-2012 10:42 ]