Toon posts:

rare voedingsproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer plm een half uur aan heb staan, slaat de computer compleet uit (Voeding van het systeem af). Direct daarna slaat hij weer aan, om weer direct uit te gaan. Daarna weer aan enz. Je ziet het powerLEDje héél snel aan en uit knipperen. De harde schijf hoor je 'tikken': snel achter elkaar opstarten en afsluiten.

Ik heb een 300 watt voeding, JetWay 663AS-pro bordje gevuld met: 64mb pc100 DIMM en een AMD Duron 750. Er zit een 20 gb HDD van Seagate in (5400rpm)

Wie o wie kan mij helpen? ik denk zelf dat het een probleem met de voeding is of het moederbord. Ik heb zelf geen andere voeding of bordje liggen, dus ik wil eerst graag weten waar het aan kan liggen voordat ik wat nieuws koop.

TNX voor antwoorden

Verwijderd

wat voor kast heb je, ik heb nml ook probs met div voedingen van rainbowkasten, misschien een slechte batch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een Rainbow kast, type MH 300!

Dat jij ook problemen hebt met voedingen van Rainbow-kasten bevestigd mijn vermoeden dat de voeding niet goed is. Trouwens, je hebt het over kastEN, ben jij een verkoper??

Jij hebt ook problemen met voedingen van rainbowkasten dus. Heb jij oplossingen, of vermoedens van oplossingen? Weet je waar de oorzaak ligt?

mzzl,

BlaGmaT

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
gewoon nieuwe voeding erin

rainbow = :r :r :r

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
De PC is van een leraar van me. Bij hem thuis krijg ik deze rare problemen :'(

Ik heb de kast nu bij mij thuis staan met m'n eigen monitor, muis en keyboard eraan, en nu doet 'ie het prima. Kan het aan het spanningsniveau van mijn leraar liggen? Ik heb gemeten, er komt wel 230V uit het stopcontact. :?

Ik weet nu niet meer zeker of het wel aan de voeding ligt, of aan de spanning uit het stopcontact bij mijn leraar (hoe meet je het amperage van het stopcontact?)

Wie helpt mij??

Verwijderd

Topicstarter
trouwens, dat reepje SDRAM is pc133.

(ps in het bios staat iets op pc100. als ik dat verander naar pc133 merk geen verschil... wat is dat voor instelling :? )

Verwijderd

toch gewoon op 133 zetten dan loopt ie in iedergeval iets sneller ook al merk je er niks van

Verwijderd

Topicstarter
ff weer terug naar mijn probleem: heeft iemand ervaring met een te lage aanvoerspanning ofzo op z'n pc? Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Anders, als de voeding kapot is, waarom doet hij het niet bij mijn leraar thuis, en wel bij mij?

alstjeblieft, help!

Verwijderd

Netspanning was vroeger 220V, Is tegenwoordig 230 Volt. Het Amperage (de stroom) wordt bepaald door het aangesloten apparaat en doet in dit geval niet ter zake.
Probleem doet me denken aan het te warm worden van iets in de voeding.
Pagina: 1