Toon posts:

Complete aanschaf +37" led+soundbar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,(gefeliciteerd met de nwe site)

Mijn vader wil een hele nieuwe configuratie kopen.

Waaronder, ipad, appletv, synology nas en een nwe led tv 37-40" met bijbehorende soundbar of home cinema.

Hij wil omdat het toch nieuw is, wel iets goeds kopen, maar is voor de rest niet echt iemand, die top kwaliteit moet. In totaal wil hij iets van 2500 uitgeven..(ervanuit gaande dat de ipad, appletv en nas iets van 1000 euro kost, heeft hij nog 1500 over voor de tv en geluid.

Wat is eigenlijk een ideale combinatie van tv en bv soundbar..wat gaat bij elkaar past, goede functionaliteiten heeft. Hij zet het neer op een meubel, dus de soundbar staat er onder, of wellicht is deze ook aan een tv te koppelen?

Kortom (misschien wat veel woorden) wat is de mooiste Tv+audio combi...voor ong. 1500 euro??

namens mijn vader alvast bedankt

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
In principe maakt het niet uit welk merk televisie en audio je neemt, het werkt toch wel met elkaar. Waar je dan naar zou moeten kijken is of de televisie ARC (Audio Return Channel) heeft en de audio set ook. Ik dat geval kun je over de HDMI kabel het geluid van de televisie naar de set sturen en ook via CEC, wanneer ze dit beide ondersteunen, het geluid van de audio met de afstandsbediening van je televisie harder/zachter zetten.

Als hij een goede televisie zoekt die qua prijs/kwaliteit heel goed is, dan zou hij naar de Panasonic TX-P42ST50 moeten kijken. Dit is een plasma televisie die qua beeld heel erg goed is en qua prijs niet eens duur is. Dan houdt hij nog de helft van die €1500,- over voor een audio set.

Op het moment dat het vooral voor muziek gaat gebruiken, is in mijn ogen een 2.0 systeem beter dan een 2.1. Maar is het vooral voor films, dan zou hij weer beter een subwoofer erbij kunnen hebben voor de bas.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Daar wordt je het beste mee geholpen in ons speciale subforum! Ik verplaats je even :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A