[Bug] Video's op nieuwe Tweakers werken niet meer goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 20:54
De nieuwe T.net 7 vind ik veel beter geworden (ik zie dat lang niet iedereen het met mij eens is) maar een heel groot nadeel: de video's.

Android (Galaxy S2 ICS 4.0.3)
Op Android doen de video's het op GEEN EEN browser (Opera Mobile 12.10, Firefox 16.01, Chrome 21, 'Internet' stock browser een soort Chrome, allen met Desktop user agent).

Opera Mobile: een wit vlak ook geen klik op 'Flash plugin'). Andere (en de oude T.net) websites spelen FLV normaal af.
Dolphin: Je ziet wel een player maar video blijft zwart (Flash staat wel aan andere sites spelen FLV gewoon af).
FF 16.01. Zelfde als Dolphin.

EDIT: FF en Dolphin: Als je Full Screen klikt in de (zwarte) videospeler dan werkt het wel gewoon.

Chrome en 'Internet' . Geen video (zit ook geen flash op).

OSX 10.8.2 Safari 6.0 Flash werkt wel
OSX en Ubuntu 12.04 Firefox 16.01 Flash werkt wel.

In GEEN van de browsers kan ik H.264 / HTML5 kiezen.

Is het nu zó moeilijk om HTML5 te gebruiken ? Of op zijn minst de keuze zoals bijv. Vimeo heeft.

En ook raadselachtig vind ik dat de Flash video's op Android niet afspelen. Op de oude Tweakers (en op vrijwel alle andere sites) werken Flash video's gewoon indien de Flash plugin (in mijn geval Opera Mobile, Firefox en Dolphin) geladen is.

Er werd beloofd HTML5 video te gebruiken. Daar is echter niets van terug te zien.

Hier is nog duidelijk werk te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door skatebiker op 18-10-2012 19:56 ]

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Van LA naar LD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 20:54
Huh ?

Wat bedoel je ?

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verplaatsing van Lieve Adjes naar Lieve Devvers, met andere woorden, je had het topic in het verkeerde subforum staan :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

skatebiker schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 19:40:
In GEEN van de browsers kan ik H.264 / HTML5 kiezen.
Daar is inderdaad geen keuze-optie voor.
Is het nu zó moeilijk om HTML5 te gebruiken ? Of op zijn minst de keuze zoals bijv. Vimeo heeft.
Maar hij zit er wel in, dus als ie niet blijkt te werken is dat verder wel een bug ;)
Er werd beloofd HTML5 video te gebruiken. Daar is echter niets van terug te zien.
Hij ziet er dan ook expres hetzelfde uit als de flash-versie om niet verschillende designs enzo te hoeven bijhouden.

Maar in mijn Chrome krijg ik wel een video-player, maar gaat ie vervolgens niet goed spelen... dus er is blijkbaar inderdaad nog werk te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb last van precies dezelfde problemen. In mijn Chrome browser zie ik gewoon weg totaal geen video's en als ik ze zie dan flitsen ze 1 nano-seconde voorbij en dan verdwijnen ze weer.

Op mijn iPad is het zo dat ik wel de player zie verschijnen, ik zie dit dus wel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6JPBM.jpg

Zodra ik op play druk begint de video wel te lopen, dit zie je aan het groene balkje en dat hoor ik, maar toch blijft het beeld op het 'startscherm' hangen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xJe8i.jpg

Echter kan ik de video weer wel gewoon bekijken als ik rechtsonderin op fullscreen druk, dan zie ik de video weer wel.

So, what's happening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 17:02

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Haakontje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:26:
Ik heb last van precies dezelfde problemen. In mijn Chrome browser zie ik gewoon weg totaal geen video's en als ik ze zie dan flitsen ze 1 nano-seconde voorbij en dan verdwijnen ze weer.

Op mijn iPad is het zo dat ik wel de player zie verschijnen, ik zie dit dus wel:

[afbeelding]

Zodra ik op play druk begint de video wel te lopen, dit zie je aan het groene balkje en dat hoor ik, maar toch blijft het beeld op het 'startscherm' hangen:

[afbeelding]

Echter kan ik de video weer wel gewoon bekijken als ik rechtsonderin op fullscreen druk, dan zie ik de video weer wel.

So, what's happening?
Dit probleem staat ook beschreven in jasjenl in "[Bug][FP] Videospeler kleine bugs" (in die specifieke reply). Het gaat hier om de HTML5-player (op een iPad) en niet de flashplayer. Het treedt bij mij niet op als ik ingelogd ben (ben bannervrij-abbonnee), maar wel als ik uitgelogd ben.

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbie71
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07 17:15
Ik ben ook ingelogd, maar ben geen banner vrij abbonnee.
Op mn ipad speelt de video op t7 alleen in fullscreen. Als ik de video verklein (dus niet op fullscreen zet) hoor ik wel het geluid doorlopen, maar niet het beeld.
IPad2, safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orDian
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-07 19:26
Op mijn iPhone 3g (iOS 4.2.1) heb ik ook een probleem met die video speler. Op v7 kon ik gewoon de video aanklikken en dan begon hij met afspelen, verder kon je dan onder het filmpje de kwaliteit die je wilde aanklikken, nu staat deze keuze er niet meer.
Als ik op het filmpje klik wordt de thumbnail van het filmpje alleen maar donkerder en donkerder, verder scroll en zoomt de pagina heel sloom (veel slomer dan normaal).

Hier wat screenshots ervan:
http://imgur.com/a/pqlu7#0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayburgemeestre
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-03 21:41
Heb in iedergeval een mogelijke oorzaak gevonden voor het probleem dat onder chrome HTML5 bijvoorbeeld begint te spelen maar je vervolgens niets ziet.
Fix gecommit dus zal binnenkort hopelijk niet meer voorkomen. De player gaf onnodige javascript error bij specifieke pre-rolls, waardoor de player niet goed laadt. Ik vermoed dat dit het probleem is
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:18

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Juist nog een bug tegen gekomen, reclame laad niet maar is wel donker scherm met 10 seconden aftelling om de reclame te skippen, ik had het in video: Doom 3 BFG Edition

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
In Firefox krijg ik nu met v7 een melding dat ik geen video's kan afspelen (rood boxje). Ik hoor wel geluid. Als ik dan rechtsklik op dat boxje en dan This Frame -> View Frame Source kies en daarna de content.tweakers.tv URL opzoek in de source, dan kan ik die gewoon afspelen via mplayer. In v6 werktte HTML5 videos ook gewoon. Heb geen flash geinstalleeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:17
Krijg ook helemaal geen video's te zien.
Op m'n Galaxy Tab 8.9 is het gedeelte waar de video normaliter zou verschijnen helemaal leeg.
Dit probleem ontstaat op Dolphin maar ook op Chrome browser.(Android ICS)

En op mijn NSZ-GS7 Google TV (Chrome - Android 3.1) krijg ik de initiële weergave van de video's wel te zien.
maar als ik dan op afspelen klik verschijnt er een zwarte waas met de tekst skip advertentie in 10 seconden.
Maar video playback wordt dan helemaal niet gestart en beeld blijft stil staan.

Het is me opgevallen dat de volume slider wel gewoon reageert.
En als ik als wild heen en weer ga scrollen, tikken, slepen etc, zie ik zo af en toe screenflitsen van de video maar helaas geen bewegend beeld.

Jammer, keek erg graag middels Google TV naar de tweakers videos!
Hoop dat het binnenkort allemaal weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56

D-rez

dexels

hier doet video helemaal niets op pc

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ix6ViwvjLv7XyEjUXZt0G8Ms/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis__
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-01 14:38
Yep zelfde probleem sinds die nieuwe website.
Ik gebruik chrome normaal maar nu moet ik terug IE gebruiken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 15:23
Guys, het helpt als jullie ook meteen vertellen welke browser en welke plugins jullie gebruiken en of jullie de flash of de HTML5 player gebruiken. Echte goede padvinders melden ook hun OS erbij :+ Het is voor ons anders heel lastig om na te gaan waar het bij je fout gaat
onox schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 02:32:
In Firefox krijg ik nu met v7 een melding dat ik geen video's kan afspelen (rood boxje). Ik hoor wel geluid. Als ik dan rechtsklik op dat boxje en dan This Frame -> View Frame Source kies en daarna de content.tweakers.tv URL opzoek in de source, dan kan ik die gewoon afspelen via mplayer. In v6 werktte HTML5 videos ook gewoon. Heb geen flash geinstalleeerd.
Firefox ondersteunt helaas geen H264 video's. Dat gebruikten we voor zover ik weet ook op de oude site, dus het is dan erg vreemd dat het op de oude site wel werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Haakontje schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:26:

[afbeelding]

[afbeelding]

So, what's happening?
Heb je dit nog steeds? Op mijn iPad draait het prima. Welke iOS gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
orDian schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:30:
Op mijn iPhone 3g (iOS 4.2.1) heb ik ook een probleem met die video speler. Op v7 kon ik gewoon de video aanklikken en dan begon hij met afspelen, verder kon je dan onder het filmpje de kwaliteit die je wilde aanklikken, nu staat deze keuze er niet meer.
Als ik op het filmpje klik wordt de thumbnail van het filmpje alleen maar donkerder en donkerder, verder scroll en zoomt de pagina heel sloom (veel slomer dan normaal).

Hier wat screenshots ervan:
http://imgur.com/a/pqlu7#0
Ik heb helaas geen iOS 4.2.1 device liggen dus kan het niet checken voor je. Heb je dit nog steeds?

De keuze voor een kwaliteit op een mobile device is komen te vervallen met de nieuwe videoplayer. Daar heb ik helaas geen invloed op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05
Even om aan te vullen, ik heb het probleem ook.Op een schone Windows 8 machine en daarna direct Firefox 16.0.2 geïnstalleerd:
Helaas, je browser ondersteunt geen flash of H264 video's. Gebruik voor het afspelen van de video een andere brower, bijvoorbeeld Google Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Als ik deze post http://www.webmonkey.com/...ideo-for-desktop-firefox/ mag geloven zit H264 support voor Firefox er aan te komen. Dan zul je de video's zonder Flash ook kunnen afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:28
Hier ook gewoon een lege wit ruimte |:(

Chrome (v 23.0 betá), Win 7.
(Geen Adblock oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tweakers 7 Flash Error

Ik heb er ook last van. Het lijkt ook een js error te zijn bij mij. De error die ik krijg kan je in de screenshot zien.

- Opera 12.02
- Flash 11.4.402.287 (Op FF 16.0.2 met dezelfde flash-versie heb ik het probleem niet)
- Windows 7 Ultimate SP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

gewoon win7 sp1 alles up to date, chrome standaard out of the box alleen norton 360
pc: I7 2600K - 16GB

nu ik er over nadenk, thuis werkt het niet en op kantoor ook niet, 2 totaal verschillende systemen, maar verder klop het zelfde ingesteld. Ik begin daardoor het vermoeden te krijgen dat het misschien aan Norton 360 ligt.

/edit1
blijkbaar niet, want als ik alles wat met norton te maken heeft uitschakel werkt het nog altijd niet.

/edit2
Als ik de "pagina inspecteer" (paginabron weergeven) en bij resources naar frames ga, kan ik wel de link naar de video vinden en aanklikken om ze in een nieuw venster te openen, en dan speel het normaal.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3KM9b0DmQnLuogpnxtaNsL6S/medium.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door D-rez op 28-10-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
tokko1 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:16:
[...]

Hier ook gewoon een lege wit ruimte |:(

Chrome (v 23.0 betá), Win 7.
(Geen Adblock oid)
Beta-versies van browsers ondersteunen we sowieso niet, dus ik kan daar helaas weinig voor je aan doen
kluyze schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 19:38:
[afbeelding]

Ik heb er ook last van. Het lijkt ook een js error te zijn bij mij. De error die ik krijg kan je in de screenshot zien.

- Opera 12.02
- Flash 11.4.402.287 (Op FF 16.0.2 met dezelfde flash-versie heb ik het probleem niet)
- Windows 7 Ultimate SP1
Ik kan dit niet reproduceren. Heb je verder nog plugins draaien?
D-rez schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 20:43:
gewoon win7 sp1 alles up to date, chrome standaard out of the box alleen norton 360
pc: I7 2600K - 16GB

nu ik er over nadenk, thuis werkt het niet en op kantoor ook niet, 2 totaal verschillende systemen, maar verder klop het zelfde ingesteld. Ik begin daardoor het vermoeden te krijgen dat het misschien aan Norton 360 ligt.

/edit1
blijkbaar niet, want als ik alles wat met norton te maken heeft uitschakel werkt het nog altijd niet.

/edit2
Als ik de "pagina inspecteer" (paginabron weergeven) en bij resources naar frames ga, kan ik wel de link naar de video vinden en aanklikken om ze in een nieuw venster te openen, en dan speel het normaal.
[afbeelding]
Zou je naast Norton uitschakelen ook alle processen gelieerd met Norton kunnen uitschakelen en het dan nogmaals proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

gevonden!

als ik Norton Identity Protection uitzet (zwarte icoontje met geel circeltje rechts boven) werkt video wel.
In incognito mode, werkt video daardoor wel.

[ Voor 16% gewijzigd door D-rez op 29-10-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Stomme Norton :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

of stomme tweakers.net ;)
Ik zal es een mail sturen naar norton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Misha schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:21:
[...]
Ik kan dit niet reproduceren. Heb je verder nog plugins draaien?
Ghostery en Lastpass, maar als ik deze uitzet dan doet die het ook niet.

Voor de rest heb ik ook niets speciaal van proxy of zo. En aangezien Firefox er wel overweg mee kan, lijkt het me specifiek aan Opera.

[ Voor 21% gewijzigd door kluyze op 29-10-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 22:10

painkill

Pain(k)(ill)

Het was bij mij inderdaad ook de schuld van norton..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:18

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Damic schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 02:01:
Juist nog een bug tegen gekomen, reclame laad niet maar is wel donker scherm met 10 seconden aftelling om de reclame te skippen, ik had het in video: Doom 3 BFG Edition
Om eventjes een update te geven.
Firefox 16.0.2 win 7 x64 (flash staat aan)

maar de laatste dagen geen problemen meer gehad (ook geen reclame meer).

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
kluyze schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 20:04:
[...]
Ghostery en Lastpass, maar als ik deze uitzet dan doet die het ook niet.

Voor de rest heb ik ook niets speciaal van proxy of zo. En aangezien Firefox er wel overweg mee kan, lijkt het me specifiek aan Opera.
Nevermind, het ligt aan mijn Opera, youtube doet het wel (en rechtermuisknop op het filmpje geeft de versie van de geïnstalleerde flash) alle andere flash content werkt niet.

Edit: Ook nog even de oplossing erbij, het uitschakelen van "hardware acceleration" in opera deed de truk bij mij.

[ Voor 10% gewijzigd door kluyze op 30-10-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Damic schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:09:
[...]
Om eventjes een update te geven.
Firefox 16.0.2 win 7 x64 (flash staat aan)

maar de laatste dagen geen problemen meer gehad (ook geen reclame meer).
Heb je een Adblock draaien?
kluyze schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:16:
[...]
Nevermind, het ligt aan mijn Opera, youtube doet het wel (en rechtermuisknop op het filmpje geeft de versie van de geïnstalleerde flash) alle andere flash content werkt niet.

Edit: Ook nog even de oplossing erbij, het uitschakelen van "hardware acceleration" in opera deed de truk bij mij.
Goed om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orDian
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-07 19:26
Misha schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:40:
[...]

Ik heb helaas geen iOS 4.2.1 device liggen dus kan het niet checken voor je. Heb je dit nog steeds?
Inmiddels opgelost.
Wel is de pagina nog altijd zo sloom t.o.v. andere pagina's. Zal wel aan javascript liggen en slome telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Tijd voor een upgrade? ;)
Pagina: 1