Hallo,
Voor mijn werk (en ontspanning) heb ik een nieuwe PC nodig als vervanging van de oude PC. Ik heb flink wat budget, max € 3000,- incl randapparatuur. Via de wishlist functie op tweakers.net heb ik een lijstje samengesteld en zou graag tips/adviezen willen inwinnen bij jullie om de meest optimale configuratie eruit te halen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk ontwikkeling van websites. Dus, php/mysql programmeren en photoshop.
Daarnaast speel ik ook graag games, zoals battlefield 3.
Mijn huidige PC heeft 3 schermen. Dit is het MINIMALE aantal dat ik ook in mijn nieuwe PC wil. Mijn voorkeur gaat uit naar 4 schermen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is maximaal € 3000,- inclusief randapparatuur.
Mijn huidige config komt aan € 2500,- maar zoek nog een beugel om de schermen aan mijn bureau vast te kunnen maken. Deze heb ik nog niet gevonden, tips zijn welkom.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
De PC is gebaseerd op de BBG November
+ toetsenbord (filco majestoch 2?)
+ beugel om 4 monitoren op te hangen.
Uit de standaard BBG heb ik het moederbord veranderd voor de Asus vanwege de wifi functionaliteit (altijd handig, niet per se nodig) en zag in de vergelijking test/specs een kleine opmerking bij de Gigabyte "1x pci-e x16 slot draait maximaal x4, 1x pci-e x16 slot draait maximaal x8". Nu weet ik niet of dat mijn prestaties ten nadele komt bij 4 monitoren. Advies?
Tevens heb ik de processor geüpgraded naar een i7 omdat dit wel handig is bij photoshop en video bewerking.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2 videokaarten
stevige processor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik zou graag battlefield op een eyefinity opstelling willen spelen (over 3 schermen) op hoogst mogelijke instellingen.
3tb Harddisks in Raid 1 opstelling
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Computer staat onder bureau. Geluid/warme/energie maakt mij niet zo heel veel uit. Heb meestal muziekje op.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Windows 8 of 7?
Voor mijn werk (en ontspanning) heb ik een nieuwe PC nodig als vervanging van de oude PC. Ik heb flink wat budget, max € 3000,- incl randapparatuur. Via de wishlist functie op tweakers.net heb ik een lijstje samengesteld en zou graag tips/adviezen willen inwinnen bij jullie om de meest optimale configuratie eruit te halen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk ontwikkeling van websites. Dus, php/mysql programmeren en photoshop.
Daarnaast speel ik ook graag games, zoals battlefield 3.
Mijn huidige PC heeft 3 schermen. Dit is het MINIMALE aantal dat ik ook in mijn nieuwe PC wil. Mijn voorkeur gaat uit naar 4 schermen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is maximaal € 3000,- inclusief randapparatuur.
Mijn huidige config komt aan € 2500,- maar zoek nog een beugel om de schermen aan mijn bureau vast te kunnen maken. Deze heb ik nog niet gevonden, tips zijn welkom.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
De PC is gebaseerd op de BBG November
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 3770K Boxed | € 299,- | € 299,- |
1 | Asus P8Z77-V Pro | € 174,95 | € 174,95 |
2 | Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | € 285,39 | € 570,78 |
2 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 125,90 | € 251,80 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 77,90 | € 77,90 |
4 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 183,98 | € 735,92 |
1 | Logitech G400 Gaming Mouse | € 28,90 | € 28,90 |
2 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 35,45 | € 70,90 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 14,82 | € 14,82 |
1 | Corsair Enthusiast TX750M | € 105,90 | € 105,90 |
1 | Samsung 830 series 256GB | € 153,- | € 153,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.483,87 |
+ toetsenbord (filco majestoch 2?)
+ beugel om 4 monitoren op te hangen.
Uit de standaard BBG heb ik het moederbord veranderd voor de Asus vanwege de wifi functionaliteit (altijd handig, niet per se nodig) en zag in de vergelijking test/specs een kleine opmerking bij de Gigabyte "1x pci-e x16 slot draait maximaal x4, 1x pci-e x16 slot draait maximaal x8". Nu weet ik niet of dat mijn prestaties ten nadele komt bij 4 monitoren. Advies?
Tevens heb ik de processor geüpgraded naar een i7 omdat dit wel handig is bij photoshop en video bewerking.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
2 videokaarten
stevige processor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik zou graag battlefield op een eyefinity opstelling willen spelen (over 3 schermen) op hoogst mogelijke instellingen.
3tb Harddisks in Raid 1 opstelling
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Computer staat onder bureau. Geluid/warme/energie maakt mij niet zo heel veel uit. Heb meestal muziekje op.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Windows 8 of 7?