Hey,
Ik weet dat ik eerder al een topic geopend heb, toendertijd had ik helaas net even iets te weinig geld voor wat ik eigenlijk wilde. En aangezien het bijna herfstvakantie is (voor mij) is dat een mooie tijd om een nieuwe computer te bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil er mee op kunnen gamen. Games die ik ga spelen zijn: Battlefield 3, Far cry 3, Dirt 3, Assassins creed 3 (eigenlijk alles wat op een drie eindigt
). Deze spellen wil ik toch wel kunnen spelen op high~medium settings met 60 fps.
Verder ben ik een aardige power user en wil soms wel eens VM's draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 750 euro, absolute maximum is 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Al het randapparatuur, behalve het scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe scherm dus.
]Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel, omdat ik daar goede ervaring mee heb en in bijna alle gevallen sneller is dan AMD.
En eventueel Nvidia, omdat ik (ook) Linux ga draaien en daar de drivers over het algemeen wat beter geregeld zijn. (en PhysX
)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het moet goed kunnen draaien op Linux (mainly Ubuntu). Maar daar maak ik me niet echt zorgen over. Verder niet al te lange bezorgtijden (wil natuurlijk lekker gamen in de vakantie), maar als het niet anders kan wil ik wel iets langer wachten.
Dit is wat ik zelf uitgezocht heb:
In eerste instantie gebaseerd op de BBG, maar daar is weinig van overgebleven
Een SSD klinkt ook erg leuk, maar ik denk niet echt dat dat in dit budget past zonder veel goedkopere onderdelen te kopen. Als iemand een voorstel heeft van hoe het wel past wil ik dat graag horen!
Ik zou graag wat commentaar willen horen. Verder vroeg ik me af of ik nog kabels/schroeven/whatever erbij moet kopen? Bijv een SATA kabel? Of zit dat al bij mij HDD? Dit is namelijk mijn eerste build.
En is die 3470 het waard? 5 euro is weinig, maar 0.1Ghz verschil is ook weinig.
Alvast heel erg bedankt voor eventuele reacties!
Ik weet dat ik eerder al een topic geopend heb, toendertijd had ik helaas net even iets te weinig geld voor wat ik eigenlijk wilde. En aangezien het bijna herfstvakantie is (voor mij) is dat een mooie tijd om een nieuwe computer te bestellen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil er mee op kunnen gamen. Games die ik ga spelen zijn: Battlefield 3, Far cry 3, Dirt 3, Assassins creed 3 (eigenlijk alles wat op een drie eindigt
Verder ben ik een aardige power user en wil soms wel eens VM's draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 750 euro, absolute maximum is 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Al het randapparatuur, behalve het scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe scherm dus.
]Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel, omdat ik daar goede ervaring mee heb en in bijna alle gevallen sneller is dan AMD.
En eventueel Nvidia, omdat ik (ook) Linux ga draaien en daar de drivers over het algemeen wat beter geregeld zijn. (en PhysX
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het moet goed kunnen draaien op Linux (mainly Ubuntu). Maar daar maak ik me niet echt zorgen over. Verder niet al te lange bezorgtijden (wil natuurlijk lekker gamen in de vakantie), maar als het niet anders kan wil ik wel iets langer wachten.
Dit is wat ik zelf uitgezocht heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 172,30 | € 172,30 |
| 1 | MSI B75MA-P45 | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 660 SuperClocked | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Aerocool Vs-3 Advance | € 30,60 | € 30,60 |
| 1 | LG IPS234V-BN Zwart | € 143,99 | € 143,99 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 14,82 | € 14,82 |
| 1 | Corsair Builder CX500 V2 | € 54,50 | € 54,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 773,01 | |
In eerste instantie gebaseerd op de BBG, maar daar is weinig van overgebleven
Ik zou graag wat commentaar willen horen. Verder vroeg ik me af of ik nog kabels/schroeven/whatever erbij moet kopen? Bijv een SATA kabel? Of zit dat al bij mij HDD? Dit is namelijk mijn eerste build.
En is die 3470 het waard? 5 euro is weinig, maar 0.1Ghz verschil is ook weinig.
Alvast heel erg bedankt voor eventuele reacties!