Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onduidelijke Nokia grafiek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Nokia ziet smartphoneverkopen opnieuw dalen

De grafiek is op twee punten nogal onduidelijk.

Ten eerste de tijd-as... Alle getallen staan nu zo dicht op elkaar, dat het onmogelijk is nog niets af te lezen. Als dit automatisch word verwerkt in de nieuwe opmaak, dan vergt het misschien nog iets fine-tuning... :-)

Ik denk dat alleen de jaartallen, zonder de Q1, Q2 e.d. hier ook ruimschoots voldoende waren geweest.

Ten tweede: Het is stukken duidelijker als je de oranje Lumia verkopen onderaan zet, en het blauwe totaal erboven... Dat maakt het veel makkelijker om de Lumia stijgingen en dalingen af te lezen. Nu heb je echt het artikel nodig om te zien dat de verkopen aan het eind weer flink gedaald zijn.
En het is ook logischer als een 'totaal aantal' de hoogte lijn is...

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je feedback :)

Die jaartallen - of eigen kwartaalaantallen - vind ik zelf ook niet zo geslaagd. Had ik beter kunnen doen. Ik kan echter hier niet bij de gebruikte gegevens en kan het dus nu niet aanpassen :)

De vorige keer had ik een grafiek met de Lumia's beneden. Het voordeel van deze grafische weergave is dat je direct ziet dat Lumia's de daling in Symbian-verkopen niet opvangen. Dat de verkoop van Lumia's is gedaald, is inderdaad makkelijk uit de tekst af te leiden.

Maar je hebt gelijk en ik zal proberen het in ieder geval volgende keer beter te doen. Ik hoop stiekem ook op een grafiek-generator in ons cms, zodat er een vaste styling voor komt; dat zou zulke problemen wellicht ook makkelijker oplosbaar maken :)

Verwijderd

Topicstarter
arnoudwokke schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 22:06:
De vorige keer had ik een grafiek met de Lumia's beneden. Het voordeel van deze grafische weergave is dat je direct ziet dat Lumia's de daling in Symbian-verkopen niet opvangen.
Dat is makkelijk te wijzigen... de cijfers van de blauwe lijn maak je zonder Lumia's. Het totaal aantal blijft dan de blauwe lijn.

Dat is ook de meer gebruikelijke manier van weergave wanneer je vlakken gebruikt, i.p.v. lijnen.