Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Basis (office, internetten, muziek streamen en video afspelen) - 70%
Spel (civ5, tw shogun2, arma2 dayz mod) - 15%
Virtualisatie (vmware) - 10%
Video (converteren video, gebruik HF200 camcorder) - 5%
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 600-700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
HDMI, USB3.0, dual Display
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidia - driver ondersteuning Nvidia is beter onder Ubuntu
rest A-merken, geen rommel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
< energieverbruik, < warmte ontwikkeling, duur > 5 jaar, + upgradable, = geluidsniveau
Toelichting:
Dit systeem wordt de vervanger voor mijn trouwe A7N8X-E deluxe/AMD 3200+ systeem die na ~7 jaar nog steeds draait. Helaas ondersteunt Adobe Flash mijn processor niet meer onder Linux waardoor ik geen patches meer krijg = beveiligingsrisico. Ik wil verder af van mijn dual boot (winxp-ubuntu), maar virtualisatie is een nauwelijks te doen met mijn huidige PC. Ook heb ik een sterke voorkeur voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit. Als laatste heb ik de wens om ingame video op te nemen.
Vraag:
Voldoet de kast aan de eisen van de geselecteerde componenten?
Gaan de geselecteerde componenten 5+ jaar mee (levensduur, niet technologische veranderingen)?
Graag jullie input
!
Basis (office, internetten, muziek streamen en video afspelen) - 70%
Spel (civ5, tw shogun2, arma2 dayz mod) - 15%
Virtualisatie (vmware) - 10%
Video (converteren video, gebruik HF200 camcorder) - 5%
Wat mag het systeem gaan kosten?
maximaal 600-700 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Antec Sonata III 500 | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | Western Digital Elements Desktop 2TB Zwart (extern) | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Antec Earthwatts EA 500 (Originele PSU van de Sonata III 500) | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 186,85 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
HDMI, USB3.0, dual Display
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 172,30 | € 172,30 |
| 1 | Asrock B75 Pro3-M | € 58,40 | € 58,40 |
| 1 | Gigabyte GV-N660OC-2GD | € 201,10 | € 201,10 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Sony Optiarc AD-5280S Zwart | € 16,95 | € 16,95 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 88,49 | € 88,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 570,19 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidia - driver ondersteuning Nvidia is beter onder Ubuntu
rest A-merken, geen rommel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
< energieverbruik, < warmte ontwikkeling, duur > 5 jaar, + upgradable, = geluidsniveau
Toelichting:
Dit systeem wordt de vervanger voor mijn trouwe A7N8X-E deluxe/AMD 3200+ systeem die na ~7 jaar nog steeds draait. Helaas ondersteunt Adobe Flash mijn processor niet meer onder Linux waardoor ik geen patches meer krijg = beveiligingsrisico. Ik wil verder af van mijn dual boot (winxp-ubuntu), maar virtualisatie is een nauwelijks te doen met mijn huidige PC. Ook heb ik een sterke voorkeur voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit. Als laatste heb ik de wens om ingame video op te nemen.
Vraag:
Voldoet de kast aan de eisen van de geselecteerde componenten?
Gaan de geselecteerde componenten 5+ jaar mee (levensduur, niet technologische veranderingen)?
Graag jullie input
[ Voor 54% gewijzigd door adebruin op 21-10-2012 11:59 . Reden: SSD, SATA DVD speler en externe HDD toegevoegd. Oude PATA DVD speler verwijderd. ]