Oké, dat eerste is idd duidelijk zo, had ik niet over nagedacht.
Tweede punt vind ik nog steeds wel jammer. Bijvoorbeeld wanneer je hebt een paar dagen de website niet hebt bezocht en je wilt even teruglezen wat voor nieuws etc. je allemaal hebt gemist. Ik vond het altijd wel makkelijk dat je snel een overzicht kon inzien van de nieuwsberichten. De zoekfunctie is hiervoor niet geschikt, je weet immers niet waarop je moet zoeken.
Het lijkt me ook niet erg lastig om zoiets weer te activeren of opnieuw in te bouwen, toch? Staan jullie open voor dit soort suggesties of hebben jullie hierover definitieve besluiten gemaakt? Een link naar zo'n pagina met nieuwsarchief gaat niet ten koste van snelheid of layout?
Bijvoorbeeld door onderaan de nieuwspagina een tekstuele link 'Naar het Nieuwsarchief' te plaatsen of inderdaad de datum clickable maken. Op deze archiefpagina zou dan eventueel een periode kunnen worden geselecteerd waarin de berichten zijn geplaatst.
En daarnaast wellicht een idee om een optie toe te voegen op deze pagina om de output van de nieuwsberichten weer te geven, zoals je bijvoorbeeld ook veel bij webshops ziet.
Bijvoorbeeld:
- Lijstweergave (zoals nieuws op home)
- Lijstweergave met intro en afbeelding (zoals bij Video's)
- Kolomweergave (zoals bij Reviews)
Dit kan dan wellicht ook voor al deze pagina's worden doorgevoerd, zodat de gebruiker zelf per onderdeel van de website kan bepalen hoe hij de content wil inzien.
Sorry als dit een beetje offtopic is. Dit kan misschien beter in een ander topic, maar het schoot me even te binnen.