Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Waarom kunnen we niet meer op het nieuws van de dag klikken?

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-10 08:21

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Topicstarter
Normaal gesproken klik ik altijd op de dag bovenaan alle nieuwsberichten om zo alle berichten in 1 keer op m'n telefoon te bekijken. (hoe ik niet telkens een nieuwe pagina te laden)

Na de update kan dit niet meer :(

Dusss.... Was dit de bedoeling of zijn jullie het "vergeten" ?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Klik eens bovenin op nieuws. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08

The devil is in the details.

• ta_chi79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 19:39
En dan wil je het nieuws van de vorige dag hebben. Voorheen kon je op de homepage klikken op die daglink, nu moet je eerst op nieuws klikken voor het nieuws van vandaag, helemaal naar beneden scrollen om daar uiteindelijk de link van de vorige dag te vinden. Beetje omslachtig.
Bovendien, waarom zou je niet meer op de dag mogen klikken en moet het perse via Nieuws. Is er een verbod of zo dat er geen 2 links op 1 pagina naar hetzelfde mogen linken?

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 11:21
Ik mis deze feature dus ook enorm, ik zou graag de optie weer hebben om op de dag zelf te kunnen klikken op de FP om zo de gehele dag te zien.

Alternatief zou een regel onder de laatste paar items van de dag ervoor zijn om de rest weer te geven of te springen naar het overzicht van de betreffende dag.

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 09:24
Ja, diit mis ik ook heel erg. Ik vind tevens dat de nieuwspagina veel compacter zou moeten zijn. Waarom wordt hier niet een lijst getoond zoals de homepagina? (Titel, datum en aantal reacties. Nu staan er hele lappen tekst die ik misschien helemaal niet interessant vind en is het overzicht weg.

Ook kun je dan duidelijker het nieuwsarchief weergeven. Nu kan ik bijvoorbeeld nirt eenvoudig naar 'Dat handige bericht' dat begin vorige week werd geplaatst.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 11:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De reden is dat de lijst met nieuwe items op de frontpage nieuwsberichten, reviews, video's, meukupdates en .plans bevat terwijl het dagoverzicht alleen nieuwsberichten toont. Als we van het kopje een link maken verwachten mensen dezelfde content maar dat kan dus niet. Meukupdates, video's en .plans in het dagoverzicht verwerken is eventueel nog mogelijk maar met reviews niet vanwege de meerdere pagina's waaruit ze bestaan.
TimWensink schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:35:
Ja, diit mis ik ook heel erg. Ik vind tevens dat de nieuwspagina veel compacter zou moeten zijn. Waarom wordt hier niet een lijst getoond zoals de homepagina? (Titel, datum en aantal reacties. Nu staan er hele lappen tekst die ik misschien helemaal niet interessant vind en is het overzicht weg.

Ook kun je dan duidelijker het nieuwsarchief weergeven. Nu kan ik bijvoorbeeld nirt eenvoudig naar 'Dat handige bericht' dat begin vorige week werd geplaatst.
Juist vanwege de populariteit van de dagoverzichten hebben we ervoor gekozen om de nieuwsbestemming in de navigatie het dagoverzicht te laten zijn. In de oude site was het dagoverzicht best wel weggestopt. Nu hebben ze een prominenten plek in de navigatie. Tegelijkertijd zagen we dat de bezoekers nauwelijks gebruikmaakten van het nieuwsarchieven en weinig op categorieën klikten in het nieuwsarchief. Een nieuwsbericht terugvinden kan prima via de zoekfunctie.

• TimmiX
Oké, dat eerste is idd duidelijk zo, had ik niet over nagedacht. ;)

Tweede punt vind ik nog steeds wel jammer. Bijvoorbeeld wanneer je hebt een paar dagen de website niet hebt bezocht en je wilt even teruglezen wat voor nieuws etc. je allemaal hebt gemist. Ik vond het altijd wel makkelijk dat je snel een overzicht kon inzien van de nieuwsberichten. De zoekfunctie is hiervoor niet geschikt, je weet immers niet waarop je moet zoeken.

Het lijkt me ook niet erg lastig om zoiets weer te activeren of opnieuw in te bouwen, toch? Staan jullie open voor dit soort suggesties of hebben jullie hierover definitieve besluiten gemaakt? Een link naar zo'n pagina met nieuwsarchief gaat niet ten koste van snelheid of layout?

Bijvoorbeeld door onderaan de nieuwspagina een tekstuele link 'Naar het Nieuwsarchief' te plaatsen of inderdaad de datum clickable maken. Op deze archiefpagina zou dan eventueel een periode kunnen worden geselecteerd waarin de berichten zijn geplaatst.

En daarnaast wellicht een idee om een optie toe te voegen op deze pagina om de output van de nieuwsberichten weer te geven, zoals je bijvoorbeeld ook veel bij webshops ziet.

Bijvoorbeeld:
- Lijstweergave (zoals nieuws op home)
- Lijstweergave met intro en afbeelding (zoals bij Video's)
- Kolomweergave (zoals bij Reviews)

Dit kan dan wellicht ook voor al deze pagina's worden doorgevoerd, zodat de gebruiker zelf per onderdeel van de website kan bepalen hoe hij de content wil inzien.

Sorry als dit een beetje offtopic is. Dit kan misschien beter in een ander topic, maar het schoot me even te binnen.

• Toon83
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-11 02:34
TimWensink schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:36:
Tweede punt vind ik nog steeds wel jammer. Bijvoorbeeld wanneer je hebt een paar dagen de website niet hebt bezocht en je wilt even teruglezen wat voor nieuws etc. je allemaal hebt gemist. Ik vond het altijd wel makkelijk dat je snel een overzicht kon inzien van de nieuwsberichten. De zoekfunctie is hiervoor niet geschikt, je weet immers niet waarop je moet zoeken.

Het lijkt me ook niet erg lastig om zoiets weer te activeren of opnieuw in te bouwen, toch? Staan jullie open voor dit soort suggesties of hebben jullie hierover definitieve besluiten gemaakt? Een link naar zo'n pagina met nieuwsarchief gaat niet ten koste van snelheid of layout?
Precies!

Wellicht werd de functie niet vaak gebruikt, maar als ik terug thuis kwam van vakantie of een festival was het toch altijd vrij handig om snel door het nieuws van de afgelopen dagen te bladeren.

Toevallig heb ik vanaf begin deze week weinig tijd gehad om nieuwsberichten te lezen, en het eerste waar ik naar op zoek ging was het nieuwsarchief, maar helaas. Inmiddels heb ik wel http://tweakers.net/nieuws/ ontdekt, maar dit is toch echt een stuk minder prettig.

Hopelijk kan deze functie eenvoudig opnieuw worden ingebouwd zonder dat het van invloed is op de performance van de site.

• TimmiX
Ik zag net in een ander topic de volgende link: http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword

Dit verhelpt het probleem grotendeels voor mij. Ook kun je hier verder filteren op bijvoorbeeld een periode tussen twee data. Perfect!
Dit zou de standaard nieuwspagina moeten zijn vind ik. Zo veel vollediger en overzichtelijker.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ondertussen kan je weer op die headers klikken en staat er een linkje naar die zoeken-pagina onder 'nieuwsarchief'
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.