Eenvoudige manier om een draadloos signaal te versterken

Pagina: 1
Acties:

• Marc0ooo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:31
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende: op de camping zijn hotspots beschikbaar. Echter, deze hotspots hebben een vrij beperkte dekking, vanaf onze plek hebben we nooit ontvangst. Nu ben ik druk aan het googlenen geslagen, maar door het bomen ben ik het bos kwijt. Ik vind heel veel apparatuur (repeaters, versterkers, speciale ontvangers (maar die werken uitsluitend met usb) maar krijg geen beeld van wat ik nu precies nodig heb).

Wat ik graag wil: een apparaat wat het signaal van de hotspot opvangt (dus iets met een bovengemiddelde krachtige antenne) en vervolgens alleen versterkt, volledig transparent. Met als resultaat dat de ipad, laptop of iets anders de hotspot kan vinden (via het apparaatje wat ik dus nodig heb). De hotspots zijn beveiligd, dus het zou mooi zijn dat je gewoon via de ipad het wachtwoord in kunt vullen.

Wie weet wat ik nodig heb?

Verwijderd

Je hebt een repeater nodig, maar er kleven nadelen aan:

1. De repeater halveert de snelheid (hij kan niet zenden en ontvangen tegelijk).

2. De repeater MOET in het "midden" staan tussen jou en de WiFi router / antenne. Je kan de repeater dus niet "even bij het raam" zetten, en denken dat alles gaat werken.

Verwijderd

Nadeel 1 kan ik nog wel mee leven, maar het andere nadeel is wel lastig, ik kan moeilijk de repeater bij de buren in de caravan plaatsen ;-)

Ik kwam in mijn zoektocht ook de EnGenius EUB-9603H tegen, alleen het nadeel is dat deze het signaal wel opvangt, alleen vervolgens alleen werkt als usb adapter die je direct in de laptop plugt. Is er misschien een oplossing mogelijk waar dit apparaat onderdeel van uitmaakt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee.

Wat je wilt is niet "eenvoudig". Je zou zelf een asymmetrische repeater kunnen bouwen door twee AP's te kopen waarvan een met een monsterantenne en een andere 'normale', en vervolgens de AP met enorme antenne als WiFi-bridge instellen en de andere als reguliere AP, maar als ik je posts lees gaat dat zowel je kennis als je budget te boven.

Sowieso zit je dan recht te praten wat krom is. Dit is een probleem van het WiFi-netwerk van de camping en moet van die kant opgelost worden, bijvoorbeeld door meer AP's te hangen waarvan een dichterbij jullie sleurhut.

Oslik blyat! Oslik!

• Marc0ooo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:31
Oke, bedankt voor het heldere antwoord :)