[feat] Quick reply in Forum weglaten of inklappen?

Pagina: 1
Acties:

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hee Devvers,

Bedankt voor de nieuwe versie van Tweakers, je ziet er aan af hoe veel werk er in heeft gezeten.

Ik vroeg me alleen af of het mogelijk zou zijn om de quick reply op GoT in te laten klappen, of naar onderen te verplaatsen als iemand de omgekeerde volgorde van de posts gebruikt.

Ik gebruik namelijk al jaren de omgekeerde volgorde zodat ik op mijn iPad niet steeds naar beneden hoef te scrollen om de laatste posts te zien. Bovendien kan ik dan gewoon op de topictitel klikken en niet op het woordje 'last' (dus makkelijker klikken). Op de desktop ben ik er nu ook aan gewend.

Maar bij de omgekeerde volgorde komt de quick reply nu helemaal bovenaan en dan moet ik daar steeds voorbij scrollen om de nieuwe posts te zien. Ik zou het handiger vinden als je deze uit kon schakelen of in klappen. Of naar onderen zoals bij de gewone view maar dat is misschien niet zo logisch.

Edit: Ik heb het trouwens al met een persoonlijke stylesheet proberen te doen, maar het blijkt dat die alleen op het frontpage werken, was dat vroeger ook al zo? Ik dacht dat je functie ook op het forum werkte.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 18-10-2012 15:35 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Daarnaast zou het onwijs handig zijn als de quickreply boven de ads zou komen te staan ipv er onder. Dit werkt ongewenst op ads klikken in de hand :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GekkePrutser
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:35:
Daarnaast zou het onwijs handig zijn als de quickreply boven de ads zou komen te staan ipv er onder. Dit werkt ongewenst op ads klikken in de hand :)
Oh daar heb ik weer geen last van, als abonnee :+

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

GekkePrutser schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:18:
[...]

Edit: Ik heb het trouwens al met een persoonlijke stylesheet proberen te doen, maar het blijkt dat die alleen op het frontpage werken, was dat vroeger ook al zo? Ik dacht dat je functie ook op het forum werkte.
Dat lijkt een bugje te zijn ja; custom css wordt momenteel schijnbaar alleen toegepast op de frontpage en niet op het forum :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• GekkePrutser
  • Niet online
Cloud schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:36:
[...]
Dat lijkt een bugje te zijn ja; custom css wordt momenteel schijnbaar alleen toegepast op de frontpage en niet op het forum :)
Bedankt, dat dacht ik al. Maar ik had die functie nog nooit op het forum gebruikt dus ik wist het niet zeker. Ik zie er nog geen [bug] topic voor dus ik zal er even een aanmaken, als dat met een stylesheet kan is het ook een mooie oplossing, want ik weet dat veel mensen die quick reply wel kunnen waarderen.

Edit: Oeps, dat was dus al wel gerapporteerd, al 3 keer zelfs, sorry! Ik had gezocht op stylesheet (omdat de optie zo heet onder Voorkeuren) en niet op CSS, de andere topics hadden allemaal CSS in de naam.

Er werd al gezegd dat het bekend is, en de fix volgende week uitgerold wordt. Dus dan ben ik al blij zat wat betreft deze quickreply, dan kan ik hem zelf gewoon weglaten.

[ Voor 25% gewijzigd door GekkePrutser op 18-10-2012 15:54 ]

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Om aan te haken op het tonen van de quickreply: voorheen was het mogelijk om de quickreply uit te schakelen in de foruminstellingen, maar deze optie is nu verdwenen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bee.nl schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:24:
Om aan te haken op het tonen van de quickreply: voorheen was het mogelijk om de quickreply uit te schakelen in de foruminstellingen, maar deze optie is nu verdwenen.
Klopt, we hebben bewust wat gesneden in de overdaad aan opties en instellingen. Als volgende week Custom CSS ook voor het forum werkt dan hebben we daar een mooi alternatief voor onze power-users :)

Intentionally left blank

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vreemd toch wel, een portaal als Tweakers stond juist apart door opties en instellingen te bieden aan elke categorie van gebruikers. Dat ligt ook in het verlengde van balans houden tussen ontwerp voor vorm èn inhoud. Welk percentage van gebruikers is eigenlijk dat type van power-user?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Naar onze mening was die balans in de loop der jaren wat doorgeslagen; sommige voorkeuren werden letterlijk maar door een handvol gebruikers gebruikt terwijl het wel tijd kost om ze bij een dergelijke layout update mee te nemen en te blijven ondersteunen.

Intentionally left blank

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja prima hoor, met Custom CSS ben ik blij zat! Vind ik een mooi alternatief, en zelfs de niet-power users kunnen wel achterhalen welke code ze moeten copyen/pasten :)

Het geeft ook de verantwoordelijkheid goed weer (als het een vinkje is zijn jullie verantwoordelijk voor de werking er van maar als je zelf aan de page code gaat rommelen ben je dat zelf). Dat snapt iedereen. Ik dev ook en ik weet hoe veel werk het is allerlei obscure instellingen te supporten (en de mogelijke combinaties daarvan).

Trouwens, zo te zien werkt die Custom CSS nu al! Bedankt voor het fixen daarvan.

Dit werkt voor mij om de quick reply te verbergen. (Is het goed dat ik die code hier geef?)
code:
1
2
3
4
5
6
7
/* Quickreply verbergen */
#reageer {
   display: none;
}