Toon posts:

ABIT KA7 en FREESPEED gfd

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft deze combi en hoe staan je sttings in het softmenu, bij mij werkt het niet!!!!

Verwijderd

hoezo werkt ie niet? meer info pls

Verwijderd

Topicstarter
als ik m op de Athlon prik boot ie niet eens naar de BIOS (op een ander systeem werkt ie perfect) Ik heb de KA7 met dat beta bios met cache divider settings.

Verwijderd

errug vreemd kun je niet ff met een andere GFD proberen?

Verwijderd

Zit die FreeSpeed wel goed vast op je Athlon? Die van mij hangt nogal los. Hierdoor heb ik ook al regelmatig gehad dat de boel niet boot.

Ik heb overigens een K7V, dus of het aan de KA7 ligt kan ik je niet vertellen...

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het op een andere compu wel.....

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-07 09:37

MF

Take a Seat

ik heb de ooplossing mits je GFD geen eigen stroomvoorziening heeft werkt hij niet samen met een Via Kx133 chipset (niet tot bijna niet)

• admiral866
  • Laatst online: 08-09 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

hmmm euhh,
Moet ie nu wel of geen eigen stroomvoorziening hebben. bij een kx133 ??

Want ik ben een beetje in de war van dat mits, niet en geen tot bijna niet :(

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik kan er inderdaad óók weinig wijs uit, Mister-Freeze! Kun je ff wat duidelijker zijn? Je mag op 't GoT namelijk ook méér dat één zin tegelijk posten... :)

...With a touch of magic¿

Verwijderd

De FreeSpeed Pro heeft wel een eigen stroomvoorziening, dus dat zal het in Robs geval niet zijn.

• MF

MF

Take a Seat

ja mist: dus als je een GFD hebt zonder eigen stroomvoorzining dus je hoeft hem niet doortelussen op de voeding dan werkt hij niet met de VIA KX133 chipset samen.(is in sommige bladen al getest en een vriend van me heeft hetzelfde probleem met de k7v) En als je dus een GFD met stoomvoorziening hebt weetr ik het ook niet.

admiral: hij moet dus wel een eigen stroomvoorziening hebben als je een VIA KX133 hebt met de AMD chipset kun je er 1 nemen zonder.

Verwijderd

Topicstarter
met een EPOX plank met KX133 deed ie het prima......

• MF

MF

Take a Seat

ja maar zoals Tafkae al zei heeft ie een eigen stroomvoorziening dus weet ik het niet en kan ik je niet helpen. :(

Verwijderd

Topicstarter
ga ff een normale bios proberen, je hebt kans dat het beta bios roet in het eten gooit, maar dan ben ik wel m'n L2 divider kwijt....

Verwijderd

Topicstarter
GELUKT!!!! met het beta bios. Je moet dan wel de FSB op 100 laten staan, multiplier en voltage op freespeed EN bios gelijk zetten. Loop nu op 850/1,75 volt. Ga ff 900 proberen...

Verwijderd

Topicstarter
mmmmm 900 met 1,8 volt werkt niet. Ga niet boven de 1,8 want dat is geloof ik niet zo lekker voor de 0,18 Athlons

Verwijderd

Sommigen beweren dat je tot 1.9V mag gaan. Als jij het nou gewoon probeert, dan weten wij het ook... :)

• admiral866
  • Laatst online: 08-09 08:46

admiral866

The King Personality Disorder

600@900

jesus.. da's best vet man..

Verwijderd

K7 500 @ 880...

K7 500 - core 650, .25 microns, 3.6Ns SEC Cache, Week 46.

500 @ 750 m.b.v. FreeSpeed Pro
FSB op 117
1.8 Volts
Cache op 2/5

Ik heb 't nog niet geprobeerd, maar ik denk dat als mijn cache op 1/3 staat, ik de 900 kan halen..

Verwijderd

Oh, en ik heb een Alpha Heavy Metal Heatsink/Fans combi... bij computerNerd USA besteld...

Verwijderd

Topicstarter
700@850/1,8 volt, retestabiel, laat m lekker zo!! :) :) :) :) :) :) :)

Verwijderd

700@850/1,8 volt, retestabiel, laat m lekker zo!!
En wat is nu je cpu temp , bovenstaande heb ik dus ook !
Ik zou dus graag willen weten wat je cpu temp
gemmideld is

Verwijderd

Topicstarter
kast dicht, huiskamer 20 graden, power cows in actie CPU temp. rond de 50 celsius (gemeten OP de proccessor tegen de core aan)

Verwijderd

Hmmm, ik zie dat ik nog wel wat verder zou moeten kunnen met mijn Athlon 750. Draait nu op 878 MHz, 1,65 Volt, erg stabiel. Binnenkort krijg ik een nieuwe koeler (Computernerd) en ik denk dat ik ook maar eens een GFD ga halen. Misschien dat ik dan de 950 of wellicht de 1000 nog haal :)

Ik hoop het wel tenminste, hoewel ik al blij ben als ik hem over de 900 zou krijgen...

Verwijderd

misschien ben jij een van aller gellukigste tweakers ooit, met een 950 core!

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

750@833 1,7 volt

toch nog maar es verder klooien

• MJC

MJC

750@864 1,75 volt nu
effe een paar dagen laten draaien zo

Verwijderd

Topicstarter
1,8 volt kan ie ook makkelijk aan, misschien een optie?

Verwijderd

Topicstarter
1,8 volt kan ie ook makkelijk aan, misschien een optie?

• MJC

MJC

is dat geen kantjeboordwerk?

ik ben nogal voorzichtig namelijk (zoals jullie al hebben kunnen merken :) )

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor, sommige draaien op 1,90 of hoger . Ik hou het op 1,8 volt=veilig!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
550@950 2/5 cache op 2,0 volt draait al tijden zo staat dag en nacht aan ik weet niet eens meer wanneer ie voor het laatst een keer uit is geweest. als je je proc maar koel genoeg houdt, is bij mij 23 graden

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Je was vergeten te melden dat je Water Cooling gebruikt... ;)

Ik zit op 37C met ComputerNerd Heavy Metal
Pagina: 1