Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort een Samsung galaxy s advance. besteld bij hollands nieuwe. prima telefoon, alleen heb ik probleem met de instelling: GSM/WCDMA ( auto-stand ) als mijn telefoon hierop staat wat normaal gesproken de bedoeling is. heb ik totaal geen bereik, bovendien is mijn telefoon ook super snel leeg. Nu heb ik heb ik bij netwerkwerkmodus. ALLEEN GSM aangevinkt en gelijk vol bereik en mijn batterij heb ik nu al twee dagen niet opgeladen en mijn telefoon is nog niet half leeg.

Ik wil mijn telefoon op GSM/WCDMA ( auto-stand ) zetten om ook mail te kunnen ontvangen en gebruik te maken van het internet en bellen, maar dan heb ik totaal geen bereik en mijn telefoon gaat super snel leeg.
ik moet nu telkens mijn instelling wijzigen van GSM/WCDMA ( auto-stand ) naar ALLEEN GSM en visa versa

Weet iemand waarom de batterij bij GSM/WDCDMA super snel leeg is en ik totaal geen bereik heb en hoe het kan dat de telefoon op instelling ALLEEN GSM de batterij wel 3x zo lang meegaat en ik wel vol bel bereik heb. ??

Ik hoor graag een reactie

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Als je slecht signaal hebt trekt de telefoon de accu heel snel leeg omdat de telefoon het signaal gaat boosten, zo werken mobiletelefoon nu eenmaal, dat doen ze allemaal. Dus dat verklaard je batterij verbruik.

Ik heb ook advance en op momenten dat ik geen goede verbinding heb zie je in de battreij geschiendeis duidelijk dat er heel veel stroom getrokken word. Je kan aan balkje wat net onder de grafiek zit zien wat je signaal is, als die groen is dan heb over die periode goed siganaal word die geel of rood heb je slecht of geen signaal en dan zie je dat gelijk in je grafiek.

Waarom je slecht g3 bereik hebt kan liggen aan de plek waar je je bevind, hoeft niet gelijk aan de telefoon te liggen. Maar kan natuurlijk ook iets mis zijn met jou telefoon. Je kan dat testen met andere telefoon op dezelfde plek heeft die ook slecht of geen 3g verbinding dan ligt het aan de plek.

Ik weet niet of je iets kan doen tegen de signaal boost, misschien kan je dat uitschakelen zodat signaal gewoon op laag blijft en anders bij geen verbinding gelijk overschakeld naar GSM.

GSM is overigens het zuinigst, maar 3G moet de advance ook dagen meegaan in standby.

-Andere hobby- -

Verwijderd

Topicstarter
Beste Man_max234,

Bedankt voor je mail, alleen ik heb wel vol bereik met bellen op alleen gsm stand alleen de instelling, GSM/WCDMA ( auto-stand ) heb ik wel 3g. maar met deze combinatie geen bereik en batterij super snel leeg. ik weet niet hoe ik signaal boost op mijn telefoon moet uitschakelen. ik weet ook niet over welke balkje jij spreekt.

Ik hoor het graag.