Alternatief gezocht voor de hd7950. Hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476558

Topicstarter
Ik heb onlangs een gaming pc besteld met een 'Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3' grafische kaart

pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3

Vandaag contacteerde die winkel (waar ik mijn computer besteld heb) mij en liet me weten dat ze die grafische kaart niet kunnen verkrijgen. Ze vroegen mij om een gelijkwaardig alternatief aan te bieden zodat ze mijn computer kunnen afwerken.

Ik weet niet zoveel van hardware, daarom dat ik hier op tweakers om hulp vraag. Ik zoek een grafische kaart waarmee ik alle nieuwste games op de hoogste settings kan afspelen en die zeer goed zal blijven voor de komende 2-3 jaar. Minimaal 2gb geheugen groote, liefst 3gb. Ik wil hiervoor tot 350 euro neerleggen. Volgens alle reviews online voldeed de hd7950 aan deze eisen, en die kost ongeveer 300 euro.

Welke gelijkwaardige (of betere) alternatieven zouden jullie aanraden?
Alle hulp wordt geapprecieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Deze is ook zeker een heel goed alternatief: pricewatch: MSI GTX 660Ti Power Edition

-> reviews: Test: vijf GTX 660 Ti's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Daar ben ik het helemaal mee eens - neem idd een nvidia gtx660Ti - je zult er geen spijt van krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok bedankt voor de info, ik apprecieer het! Ik zal voor de GTX 660 ti gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-03 20:00
Wel winkel is dat als ik vragen mag?

Ze kunnen toch vast wel aan een HD7950 al is het niet de Gigabyte versie?

Overigens inderdaad gewoon voor een 660 Ti gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CalvinD schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:52:
Wel winkel is dat als ik vragen mag?

Ze kunnen toch vast wel aan een HD7950 al is het niet de Gigabyte versie?

Overigens inderdaad gewoon voor een 660 Ti gaan :)
De winkel noemt 'Codima' in Gent (België)
Ze vertelden mij dat hun leverancier de gevraagde grafische kaart zou leveren, maar dat die ondertussen al 2 weken te laat was met die levering. Ze verwachten niet meer dat de leverancier zijn woord zal houden en de grafische kaart zal opsturen, daarom dat Codima mij aanbood om een andere grafische kaart te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:24
Ik zou gewoon een andere 7950 nemen met 2-3 fans (eventueel specifieke reviews bekijken), een overstap naar de 660ti zou ik niet doen (waarom wel?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mitsumark schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:21:
Ik zou gewoon een andere 7950 nemen met 2-3 fans (eventueel specifieke reviews bekijken), een overstap naar de 660ti zou ik niet doen (waarom wel?).
Ik vind de 7950 een zeer goede kaart. Maar je redenatie houdt weinig stand.

Waarom zou je niet voor de 660ti gaan? Die vraag is relevanter dan de keuze het niet te doen, met als argument: waarom wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 19:52

yzx

Anoniem: 476558 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:12:
[...]

De winkel noemt 'Codima' in Gent (België)
Ze vertelden mij dat hun leverancier de gevraagde grafische kaart zou leveren, maar dat die ondertussen al 2 weken te laat was met die levering. Ze verwachten niet meer dat de leverancier zijn woord zal houden en de grafische kaart zal opsturen, daarom dat Codima mij aanbood om een andere grafische kaart te kiezen.
Als mede belg zeg ik, bestel bij zercon of 4launch ofzo of enige winkel net aan de grens.
Voor een 10euro meer heb je hem dezelfde week nog bij je thuis ;)

edit: mijn GB kaartje komt ook van Zercom dus >:)

[ Voor 3% gewijzigd door yzx op 18-10-2012 17:59 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Msi lightning nemen (7950) volgens reviews is deze qua performance en stilte gelikwaardig. Allleen niet zo cheap als de winforce.

De Ti fanboys vergeten dat de windforce een hele stille factory oc kaart is. Deze zou ik ook boven de ti verkiezen. Heb hem toevallig zelf ook ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:24
Hann1BaL schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:23:
[...]

Ik vind de 7950 een zeer goede kaart. Maar je redenatie houdt weinig stand.

Waarom zou je niet voor de 660ti gaan? Die vraag is relevanter dan de keuze het niet te doen, met als argument: waarom wel?
Als je niet weet waarom is de 7950 gemiddeld de betere kaart. Als je benchmarks opzoekt van de games die je gaat spelen en de 660ti blijkt beter, dan WEET je het, dus zo gek is mn vraag niet.

Die shop biedt niet zoveel keus, ik zou verder gaan kijken.
Pagina: 1