De reden dat ik dit topoc open bij 'Windows Clients' en niet bij 'Hardware' heeft te maken met het feit mijn probleem niet bij de hardware ligt (althans, vermoed ik).
Sinds twee dagen komt er geen enkel geluid uit mijn speakers.
- Andere speakers aangesloten
- Systeemherstelpunt gepakt
- Geluidskaart drivers (onboard) geupdate
- Andere geluidskaart geplaatst
- Alle opties binnen 'Configuratiescherm->Geluid' nagekeken
- Malwarebytes over de PC gegooid (In de hoop op....)
- Services.msc -> Windows audio-services worden automatisch gestart
- Binnen MSCONFIG al het onnodige uitgeschakeld
Binnen Configuratiescherm->Geluid staan de speakers wel vermeld (als zijnde 'Standaardapparaat'), bij het un-pluggen van de speakers verdwijnt het speaker icoontje zoals gewoonlijk.
Zelfs het afspelen van de testtoon werkt niet, foutmelding: 'Testtoon kan niet worden afgespeeld'.
- Met het openen van een liedje binnen WMP komt de volgende foutmelding: 'Er is een probleem tijdens het afspelen van het bestand in WMP'.
- Zune speelt de liedjes wel af, althans.... de tijdlijn loopt, maar zonder geluid.
Windows 7 HP 32x SP1 / Mobo: H55MXV -> 5.1 channel HDA by Realtek® ALC662
Sinds twee dagen komt er geen enkel geluid uit mijn speakers.
- Andere speakers aangesloten
- Systeemherstelpunt gepakt
- Geluidskaart drivers (onboard) geupdate
- Andere geluidskaart geplaatst
- Alle opties binnen 'Configuratiescherm->Geluid' nagekeken
- Malwarebytes over de PC gegooid (In de hoop op....)
- Services.msc -> Windows audio-services worden automatisch gestart
- Binnen MSCONFIG al het onnodige uitgeschakeld
Binnen Configuratiescherm->Geluid staan de speakers wel vermeld (als zijnde 'Standaardapparaat'), bij het un-pluggen van de speakers verdwijnt het speaker icoontje zoals gewoonlijk.
Zelfs het afspelen van de testtoon werkt niet, foutmelding: 'Testtoon kan niet worden afgespeeld'.
- Met het openen van een liedje binnen WMP komt de volgende foutmelding: 'Er is een probleem tijdens het afspelen van het bestand in WMP'.
- Zune speelt de liedjes wel af, althans.... de tijdlijn loopt, maar zonder geluid.
Windows 7 HP 32x SP1 / Mobo: H55MXV -> 5.1 channel HDA by Realtek® ALC662