Toon posts:

Geen geluid Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik dit topoc open bij 'Windows Clients' en niet bij 'Hardware' heeft te maken met het feit mijn probleem niet bij de hardware ligt (althans, vermoed ik).

Sinds twee dagen komt er geen enkel geluid uit mijn speakers.

- Andere speakers aangesloten
- Systeemherstelpunt gepakt
- Geluidskaart drivers (onboard) geupdate
- Andere geluidskaart geplaatst
- Alle opties binnen 'Configuratiescherm->Geluid' nagekeken
- Malwarebytes over de PC gegooid (In de hoop op....)
- Services.msc -> Windows audio-services worden automatisch gestart
- Binnen MSCONFIG al het onnodige uitgeschakeld

Binnen Configuratiescherm->Geluid staan de speakers wel vermeld (als zijnde 'Standaardapparaat'), bij het un-pluggen van de speakers verdwijnt het speaker icoontje zoals gewoonlijk.

Zelfs het afspelen van de testtoon werkt niet, foutmelding: 'Testtoon kan niet worden afgespeeld'.

- Met het openen van een liedje binnen WMP komt de volgende foutmelding: 'Er is een probleem tijdens het afspelen van het bestand in WMP'.
- Zune speelt de liedjes wel af, althans.... de tijdlijn loopt, maar zonder geluid.

Windows 7 HP 32x SP1 / Mobo: H55MXV -> 5.1 channel HDA by Realtek® ALC662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Om hardware uit te sluiten en zeker te weten dat het aan je OS ligt, kan je met een Linux Live CD opstarten en daar je audio testen. Hoor je wat, dan is het je OS. Hoor je niets, dan is het wat anders, zoals een instelling of hardware issue.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:36
Hero Of Time schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:35:
Om hardware uit te sluiten en zeker te weten dat het aan je OS ligt, kan je met een Linux Live CD opstarten en daar je audio testen. Hoor je wat, dan is het je OS. Hoor je niets, dan is het wat anders, zoals een instelling of hardware issue.
Dit dus inderdaad. Of natuurlijk een clean install van Windows doen, mocht het een erg exotische kaart zijn die in Linux nog niet wordt ondersteund, maar gezien het een onboard kaart is zal het wel geen heel bijzonder iets zijn :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 11:28
heb je de laatste dagen iets nieuws geïnstalleerd /gebruikt. zoals een USB headset? Ik had een soortgelijk probleem bij mijn eerste USB headset ooit.
het geluid ging toen standaard over mijn headset of via HDMI aangesloten TV, maar niet meer de gewone boxen.

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:39:
[...]

Dit dus inderdaad. Of natuurlijk een clean install van Windows doen, mocht het een erg exotische kaart zijn die in Linux nog niet wordt ondersteund, maar gezien het een onboard kaart is zal het wel geen heel bijzonder iets zijn :)
Heb op een 2e HD een nieuwe W7 installatie uitgevoerd, en voila... ik heb geluid.
Aangezien ik geen zin heb al mijn programma's opnieuw te installeren probeer ik het probleem toch echt op te lossen, hoop dat iemand met het zelfde probleem heeft gekampt en kan zeggen hoe hij/zij het heeft opgelost..
Sir_Markus schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:07:
heb je de laatste dagen iets nieuws geïnstalleerd /gebruikt. zoals een USB headset? Ik had een soortgelijk probleem bij mijn eerste USB headset ooit.
het geluid ging toen standaard over mijn headset of via HDMI aangesloten TV, maar niet meer de gewone boxen.
Geen headset, wel een webcam. Zou het hierdoor komen?
Hoe heb jij het probleem destijds opgelost?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slotje. Probleem niet kunnen oplossen, uiteindelijk maar een re-install uitgevoerd.
Pagina: 1