Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07 07:51
Wanneer ik mijn computer opstart en op mijn bureaublad ben aangekomen loopt mijn computer vast, ik krijg geen BSOD of dergelijken, de computer zou zo uren kunnen blijven staan met mijn bureaublad op het scherm.

Dit probleem doet zich 1 op de 10 keer met het opstarten voor, ik heb dit een maand geleden ook al gehad maar dit was na een clean-install weg. Het werd toen namelijk steeds erger en ik kreeg de computer na een paar weken niet meer opgestart.

Ondanks een clean-install van Windows 7 is het na twee weken weer terug.

Specs:
  • AMD Phenom II x4 965 (geen overclock)
  • 8GB corsair value ram 1333
  • MSI twinfrozr II 5830 1GB (geen overclock)
  • ASUS M4A87TD EVO
  • Coolermaster GX650
  • Windows 7 Prof x64 (Legaal)
Temperatuur processor komt niet boven 40 graden
Temperatuur grafische kaart komt niet boven de 60 graden

Weet iemand een oplossing ik zou het niet meer weten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 14:54
Check eens je windows event-viewer. Daar staat vast een hint over wat er mis gaat.
(windows-toets + r) -> eventvwr.msc
Of ergens onder systeem in het control panel =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Ik heb de hele avond een memory test gedaan met het geheugen hier is hij 5x door gekomen zonder error's, uit event viewer komt ook geen error op het moment dat de computer freezed heel apart allemaal. Morgen maar even de hdd testen dit is trouwens een 1TB Caviar Black van Western Digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t00r
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-07 11:38
Probeer het eens met 1 aangesloten DIMM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
t00r schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:57:
Probeer het eens met 1 aangesloten DIMM.
Ben nu de HDD aan het testen, ik neem aan dat je met DIMM het geheugen bedoeld en zal het zo na de test even proberen. ;)

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
ASUS Mobo? heb ik er ook eentje van... Had alles leuk staan op mn 990FX op auto offcourse, bleuscreens willekeurig enzo... Anyhow:

Ik heb het opgelost door de timings en snelheid van mijn geheugen niet op auto te zetten maar op te timings die op het doosje staan. Voor jou zou dit betekenen dat je 't op 1333 moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ergens is in de history is terug te vinden dat ik hetzelfde probleem heb/had.
Alles duidde erop dat het door de SSD (ozcvertex2) kwam, vooral vanwege de slechte reputatie.

Uiteindelijk ben ik er per ongeluk achter gekomen dat het alleen gebeurde als ik na weken probleemloos draaien en testen mijn kastpanel weer sloot de problemen weer optraden. Zonder panelen geen problemen.
Het blijkt bij mij door een rotte sata-kabel te komen, of een gare sata-connector op de SSD te komen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Just_Michel schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:25:
ASUS Mobo? heb ik er ook eentje van... Had alles leuk staan op mn 990FX op auto offcourse, bleuscreens willekeurig enzo... Anyhow:

Ik heb het opgelost door de timings en snelheid van mijn geheugen niet op auto te zetten maar op te timings die op het doosje staan. Voor jou zou dit betekenen dat je 't op 1333 moet zetten.
Zal het zo even proberen, toch wel raar, ik heb deze computer al 2 jaar geen problemen en nu ineens wel heel apart allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Na het testen van het geheugen en de hdd zijn hier geen problemen in gevonden, misschien ligt het aan het moederbord of de processor? heeft iemand een idee om dit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Andere voeding geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301862

Heb een soortgelijk probleem gehad, lag in mijn geval aan de voeding. Zou je voeding is doormeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Anoniem: 301862 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 20:51:
Heb een soortgelijk probleem gehad, lag in mijn geval aan de voeding. Zou je voeding is doormeten
Bedankt voor de reacties, ik zal deze vanavond even doormeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je je bios al voorzien van de laatste versie? Als ik in de changelog voor het bios van jouw moederbord kijk dan zie ik vrij vaak "improve system stability" voorbij komen.

http://www.asus.nl/Mother...AM3/M4A87TD_EVO/#download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Blorgg schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 01:20:
Heb je je bios al voorzien van de laatste versie? Als ik in de changelog voor het bios van jouw moederbord kijk dan zie ik vrij vaak "improve system stability" voorbij komen.

http://www.asus.nl/Mother...AM3/M4A87TD_EVO/#download
Ik heb dit inderdaad al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

En al naar mijn mogelijke oorzaak gekeken? Een brakke connector (kabel of hdd/ssd) is heel goed mogelijk.
Mijn storing komt 100% overeen, incl. dat het weg leek en telkers erger leek te worden.

Iets minder makkelijk te testen en uit te sluiten, alhoewel, misschien kan je een andere hdd en kabel lenen?

[ Voor 16% gewijzigd door Pinin op 23-10-2012 21:55 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Na meerdere dingen uitgeprobeerd te hebben ben ik eruit, ik hem mijn grafische kaart al een jaar overgeclocked draaien. Na deze tijd is dit de storingen gaan geven dus heb ik de grafische kaart terug geklokt dit hielp niet. Wat nu bleek is dat de MSI Afterburner software de errors veroorzaakte. Na deze niet meer op mijn computer te hebben heb ik geen problemen meer.

Bedankt voor de tips en hulp!!
Pagina: 1