Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Sorteren & keuzes op de FP

Pagina: 1
Acties:

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:05

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Voorheen was het mogelijk om op de FP onderdelen uit te schakelen en te rangschikken.

Ik zit persoonlijk echt niet te wachten op een hokje om mijzelf aan te melden voor de nieuwsbrief (als ik die zou willen had ik mijzelf daar jaren geleden we voor aangemeld).
Tevens vind ik de hokjes "volg @tweakers" en "Like tweakers" (en alle vakken aan de rechterkant op de FP) een sterke achteruitgang, ik kom voor het nieuws, niet om een telefoon te kopen of een baan te zoeken (ik snap dat dit voor nieuwe bezoekers een betere indruk maakt).

Tevens is waar de meuktracker vroeger goed in slaagde is nu volledig onoverzichtelijk ondergebracht (staan nu tussen de nieuwsberichten samen met reviews e.d. dit komt wat mij betreft de leesbaarheid niet ten goeden).

Het prettige aan tweakers vond ik altijd dat je bijna alles aan de site kon tweaken, iets wat ik bij bijna geen enkele andere site geëvenaard heb gezien (t.o.v. de vorige layout).

[ Voor 37% gewijzigd door GieltjE op 18-10-2012 14:26 . Reden: Spelling ]

Hell / 0

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 10:01

World Citizen

FreeReef.nl

GieltjE schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:12:
Tevens is waar de meuktracker vroeger goed in slaagde is nu volledig onoverzichtelijk ondergebracht (staan nu tussen de nieuwsberichten dus een goed onderscheid tussen een kleine software update en een belangrijk nieuwsbericht is lastig te maken zonder te lezen).
+1 en nog wat ....

Ik wil helemaal niet weten wat er allemaal te downloaden is... Ik wil een lijstje met nieuws...
Nu is het voor mij persoonlijk erg onoverzichtelijk. Een optie in je voorkeuren waarin je aangeeft wat er op de frontpage in je "nieuw" lijstje opgenomen word zou geweldig zijn!!!!

FreeReef.nl

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Met de tracker rechts is het enigsinds terug te brengen, toch zou ik dit graag weer op de frontpage terugzien. (de monitor op werk heeft hier genoeg resolutie voor, mijn thuis monitor niet).

[ Voor 26% gewijzigd door GieltjE op 18-10-2012 14:47 ]

Hell / 0

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11 10:36
World Citizen schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:22:
Ik wil helemaal niet weten wat er allemaal te downloaden is... Ik wil een lijstje met nieuws...
Dit. Ik vind de meuktracker zeker wel interessant, maar niet tussen de nieuwsberichten. Het is nu erg lastig om over de nieuwskoppen heen te scannen omdat je de downloads er tussenuit moet filteren.

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
+1... Ik gebruik de meuktracker nooit en ik zou hem heel graag uit het nieuws lijstje filteren. Vroeger kon je hem gewoon rechts laten liggen :)

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Maniakje schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:52:
[...]

Dit. Ik vind de meuktracker zeker wel interessant, maar niet tussen de nieuwsberichten. Het is nu erg lastig om over de nieuwskoppen heen te scannen omdat je de downloads er tussenuit moet filteren.
De nieuwe http://tweakers.net/meuktracker/ is wel erg fijn, maar de oude layout had een soort heerlijk dashboard gevoel dat alles netjes gecategoriseerd weggewerkt was, dat was zeer fijn.

Hell / 0

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11 10:36
GieltjE schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:00:
De nieuwe http://tweakers.net/meuktracker/ is wel erg fijn, maar de oude layout had een soort heerlijk dashboard gevoel dat alles netjes gecategoriseerd weggewerkt was, dat was zeer fijn.
De nieuwe meuktracker vind ik een grote vooruitgang, evenals (o.a.) de pricewatch en reviews. De wijze van bladeren door de vele categoriën is top op deze manier. :)

Mijn enige kritiekpunt is dat ik de downloads liever niet tussen de normale nieuwsberichten wil zien. Dat is hartstikke onoverzichtelijk.

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-11 16:26
Ik ben het overzicht op de nieuwspagina helemaal kwijt, het ziet er allemaal wel prachtig uit. Maar dat al die downloads tussen het nieuws staan... Ik zie het nieuws door de downloads niet echt duidelijk meer

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
GieltjE schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:12:
Voorheen was het mogelijk om op de FP onderdelen uit te schakelen en te rangschikken.

Ik zit persoonlijk echt niet te wachten op een hokje om mijzelf aan te melden voor de nieuwsbrief (als ik die zou willen had ik mijzelf daar jaren geleden we voor aangemeld).
Tevens vind ik de hokjes "volg @tweakers" en "Like tweakers" (en alle vakken aan de rechterkant op de FP) een sterke achteruitgang, ik kom voor het nieuws, niet om een telefoon te kopen of een baan te zoeken (ik snap dat dit voor nieuwe bezoekers een betere indruk maakt).

Tevens is waar de meuktracker vroeger goed in slaagde is nu volledig onoverzichtelijk ondergebracht (staan nu tussen de nieuwsberichten samen met reviews e.d. dit komt wat mij betreft de leesbaarheid niet ten goeden).

Het prettige aan tweakers vond ik altijd dat je bijna alles aan de site kon tweaken, iets wat ik bij bijna geen enkele andere site geëvenaard heb gezien (t.o.v. de vorige layout).
Inderdaad.

A propos, waarom is het onmogelijke om de tracker vast te zetten bij normale resoluties op de desktop of laptop? Ziet er naar uit dat 1530* het minimum is?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Topicstarter
Het is inderdaad raar dat je een heel erg breed scherm nodig hebt, Ik gebruik thuis met liefde en plezier een oude eizo F931 die met 1600x1200 de tracker niet weer kan geven.

De hele weergave doet mij nu denken aan de windows 8 metro UI / tablet, is het juist daar niet belangrijk dat je dingen goed categoriseerd en splitst? Even je tablet niet goed vasthouden en je moet opnieuw zoeken waar je iets gezien had.

Hell / 0

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
GieltjE schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:23:
Het is inderdaad raar dat je een heel erg breed scherm nodig hebt, Ik gebruik thuis met liefde en plezier een oude eizo F931 die met 1600x1200 de tracker niet weer kan geven.

De hele weergave doet mij nu denken aan de windows 8 metro UI / tablet, is het juist daar niet belangrijk dat je dingen goed categoriseerd en splitst? Even je tablet niet goed vasthouden en je moet opnieuw zoeken waar je iets gezien had.
Ja, daar is nog zoiets. Artikels vallen eigenlijk totaal niet meer op, zijn veel moeilijker te identificeren en te onderscheiden. Intuitief is altijd subjectief, dat spreekt voor zich, maar het hoge metro / touch / mobility gehalte werkt prima op mijn tablet ja - maar is absoluut niet prettig op de desktop of de laptop.

En ja, dat ik op mijn laptop bij 1440*900 die tracker niet kan vastzetten links (dat breekt zo lekker de week / pagina / het felle wit), dat frustreert hier toch enorm. Die tracker was niet enkel voor navigatie in de vorige versie, maar eerder nog voor overzicht. Dat vind je nu eenmaal niet in heatmapping >.<

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-11 22:39
Ook ik wil graag een optie om de meuktracker alerts e.d. uit het nieuwsoverzicht te filteren.. Geldt overigens ook voor de videos. Dat maakt voor mij het nieuwsoverzicht niet bepaald overzichtelijker ;)

n.a.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Blah, nu kwam ik nog wel eens bij de blogs, en is het leuk om af en toe eens iets interessants van het forum of V&A mee te pikken puur en alleen doordat het toevallig langs komt aan de linkerkant van de pagina, maar die is nu gewoon leeg.. En ik zie toch graag de keuze terug om inderdaad te selecteren en sorteren.

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-11 17:43
Same here. Als dan toch de nadruk van Tweakers 7 moet liggen op nieuws, geef dan op de FP een nieuwsoverzicht, en geen feed van allerlei (overigens best interessante) andere dingen. Ik zeg: meukfilter!
Pagina: 1