Verwijderd
Inclusief alle met slotjes?Op donderdag 31 mei 2001 21:28 schreef Lord Daemon het volgende:
We verwachten natuurlijk wel van de users dat ze even alle topics sinds begin April nog een keer schrijven.
Succes iig
Verwijderd
/me heeft een script dat alle topics automatisch uitprint. FF overtypen die blaadjesOp donderdag 31 mei 2001 21:28 schreef Lord Daemon het volgende:
We verwachten natuurlijk wel van de users dat ze even alle topics sinds begin April nog een keer schrijven.
wat zouden de gebruikers moeten kunnen doen dan?
This too shall pass
Verwijderd
Ehh, mag jij beginnenOp donderdag 31 mei 2001 21:28 schreef Lord Daemon het volgende:
Verwijderd
Niet te veel onzintopics maken, en leuke c.q. nuttige nieuwe topics makenOp donderdag 31 mei 2001 21:33 schreef sharkyOnline het volgende:
ja ook veel succes enzo
wat zouden de gebruikers moeten kunnen doen dan?
ik denk dat dat niet bruikbaar is...Op donderdag 31 mei 2001 21:35 schreef msturm10 het volgende:
Heeft Onno niet ivm zijn enhancedsearch machine niet de topics gebackupped? of gebruikte hij rechtstreeks de GoT database?
This too shall pass
ik, en ik denk ook vele anderen, zijn vast wel bereid om een beetje mee te helpen als het nodig is.
Verwijderd
Oh hij komt ook even zijn leedvermaak uiten hoorOp donderdag 31 mei 2001 21:34 schreef [nielsonline] het volgende:
[..]
Ehh, mag jij beginnen
Nou ja, hier ook maar dezelfde tekst:
Ik ben blij dat GoT er weer is, ondanks dat het een fresh start is (nou ja vanaf 2 april dan).
Petje af voor de korte tijd dat GoT weer in de lucht is aangezien het geen geringe probs waren, good job dudes en dudets.
Heren en dame modjes/admins, suc6 en veel sterkte gewenst!
Nieuw, nu met Twitter
-Slik-
* ArthurMorgan heedt nu al zin in de dag van dexterslabOp donderdag 31 mei 2001 21:28 schreef Lord Daemon het volgende:
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
[edit]Damn, 650 posts kwijt, en er staat geen t.net crew meer achter m'n naam
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
tnet raakt ff een maand aan data kwijt omdat men te stom is om elke dag te checken of de backup wel succesvol was, en we gaan ze hier een beetje TOEJUICHEN?
kom OP zeg
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
denk je nu echt dat het er beter van wordt als wij nu ook nog ff pissig gaan worden op ze? Tuurlijk balen we hier met zijn allen van, maar het is gebeurt en hopelijk gebeurt het niet weer.... nu hebben ze in elk geval onze suport nodig(?)Op donderdag 31 mei 2001 21:54 schreef chem het volgende:
succes? succes? wat is dat nou weer voor ge-ouwehoer?
tnet raakt ff een maand aan data kwijt omdat men te stom is om elke dag te checken of de backup wel succesvol was, en we gaan ze hier een beetje TOEJUICHEN?
kom OP zeg
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Chem, dat je pissed bent kan ik me voorstellen. Geloof me dat ben ik persoonlijk ook. Alleen kunnen we nu 2 dingen doen. Heel hard blijven schelden op alles en iedereen of besluiten dat 'we' er iig iets van geleerd hebben en met zijn allen ervoor zorgen dat we weer wat kunnen opbouwen. Kom op man, together we stand strongOp donderdag 31 mei 2001 21:54 schreef chem het volgende:
* IceStorm heeft de afgelopen 30 uur echt FLINK lopen schelden
ik vind het alleen ronduit BELACHELIJK dat je 30 dagen (meer?) niet checkt of je backup het wel doet
Om nou te zeggen: je leert ervan - CRAP. Wat mij betreft kunnen de sysops van tnet en consorten een spoed cursus linux voor dummies gaan volgen, of iig een backup cursus.
Kben het eigenlijk best wel met Chem eens. Maarja, laat ik me maar inhouden, voordat ik weer een usernote krijg om niks... *zucht*
krijgen we nu weer meer #55's, zoals voor de backup?
Amen.Op donderdag 31 mei 2001 21:57 schreef Alfredt het volgende:
[..]
denk je nu echt dat het er beter van wordt als wij nu ook nog ff pissig gaan worden op ze? Tuurlijk balen we hier met zijn allen van, maar het is gebeurt en hopelijk gebeurt het niet weer.... nu hebben ze in elk geval onze suport nodig(?)
Ze balen zelf nog het meeste van allemaal aangezien ze er meer tijd in steken dan users en die backup was overmacht, aan insluipers is gewoon weinig te doen.
En dit is niet het juiste moment om te gaan zeiken. Daar schieten zij niks mee op en wij ook niet.
Suc6 en veel sterkte!
Nieuw, nu met Twitter
ik blijf erbij, een beetje doen alsof de modjes er hun best aan doen; WAT DAN? toekijken hoe femme en rick jansen en ... hun gecrashte hd staan te bewonderen?
de modjes en topix hebben hier geen moer mee te maken, dit is volledig de fout van wanna-be sysops, die beweren op prof. nivo bezig te zijn maar dat dus niet kunnen...
't moest maar eens gezegd worden.
Kan die weer opnieuw beginnen...
Maarja, van je fouten moet je leren he? Laat nu gewoon elke drie dagen een backup maken ofzo, en houd dan minstens 5 backups achter. Zo krijg je ook nooit problemen (of vuurwerk moet afbranden, maar ze hebben brandbeveiliging daaro dus...)
Succes in ieder geval!
The man`s GoT a point there...Op donderdag 31 mei 2001 22:07 schreef chem het volgende:
onwijze haat allemaal.
ik blijf erbij, een beetje doen alsof de modjes er hun best aan doen; WAT DAN? toekijken hoe femme en rick jansen en ... hun gecrashte hd staan te bewonderen?
de modjes en topix hebben hier geen moer mee te maken, dit is volledig de fout van wanna-be sysops, die beweren op prof. nivo bezig te zijn maar dat dus niet kunnen...
De heren server-admins hebben zeker nooit van backup's gehoord. Zeker te duur of niet? Het is toch de gewoonste zaak van de wereld dat bij zoveel data er goeie backup's worden gemaakt. Die bewaar je dan natuurlijk niet bij Vuurwerk, maar bewaar je op een andere locatie.
Het is gewoon 'lachen' dat een van de grootste site+forum crashed op zoiets. En daardoor ontzettend veel data verliest. En dat voor een computer site+forum.
Jongens, leer hier nou van man. Dit is gewoon amateur-gedrag!
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Maar niet nu.Op donderdag 31 mei 2001 22:07 schreef chem het volgende:
Kom op, relax.
volgens mij wordt het tijd om wat profi mensen in te gaan huren ofzo..zo'n grote site, daar heb je wel wat meer voor nodig dan er nu blijkbaar is.
in ieder geval succes met fixen, en leer hier wat van
Good Luck !
By each crime and every kindness, we birth our future
* Harmen zegt: Van fouten moet men leren, dus back-uppen die handel! Elke dag!
Whatever.
Maar geef nou toe, dit is niet normaal meer. Een van de standaard dingen die je doet met computers: BACKUPS MAKEN. Juist van zo'n site verwacht je dat het goed zit, niet dus! Dit is gewoon amteur gedrag.Op donderdag 31 mei 2001 22:20 schreef om3ega het volgende:
Ik snap jullie p.o.v. wel maar stop even met 'het de grond in trappen' van got en gebruik je voet liever om even een stapje voorwaards te maken. Shit happens.. dus wees even een beetje vrolijker en doe weer gezellig mee. Van alle fouten moet je leren.
Verwijderd
Dit heeft geen r*k met mods te maken, maar alles met sys-ops.Op donderdag 31 mei 2001 22:22 schreef Freggel_United het volgende:
De Mods doen goed werk, dat er iets fout gegaan is is een menselijke fout, en wat gebeurd is is gebeurd
Uithuilen en opnieuw beginnen dus.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ook vind ik het erg vreemd dat er gekozen is voor striping RAID, wat nou niet de meest veilige vorm van RAID is, en zeker niet met 2 schijven (met 3 schijven a la). Dat zijn gewoon dingen waarvan ik zoiets heb van sja eeuh kan dat nou niet wat beter?
Dat is toch normaal, zij zijn toch nalatig geweest door geen backups te maken. Daar moet je nu voor betalen!Op donderdag 31 mei 2001 22:24 schreef FlameHeaD het volgende:
Sterkte aan de mensen die zich nu de naad uit werken om alles toch weer voor elkaar te krijgen...
Een dag zonder GoT was erg genoeg.
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
Verwijderd
Klinkt BC1 en BC2 bekend in de oren???Van fouten moet men leren, dus back-uppen die handel! Elke dag!
Niks met mods te maken? Ik heb toch redelijk mijn best gedaan om met mijn hacking skillz die HD te laten crashen dacht ik zoOp donderdag 31 mei 2001 22:26 schreef BackSlash32 het volgende:
Dit heeft geen r*k met mods te maken, maar alles met sys-ops.
Sorry, grapje wordt niet gewaardeerd gok ik. Krijg ik altijd als het eigenlijk niet leuk is wat er gebeurt
Murphy was in de buurt.Op donderdag 31 mei 2001 22:26 schreef Hans het volgende:
Wat ik het meest opvallend vind is de verklaring. Er wordt verklaard dat er een "headcrash" is geweest van een van de Seagate Cheetah's. Dit is toch highly irregular te noemen, van een schijf die bekend staat als zeer betrouwbaar
[...]
Shit happens when you absolutely positively definitively don't want it to happen.
Typo.Ook vind ik het erg vreemd dat er gekozen is voor striping RAID
En er is verder niet meer naar gekeken helaas...
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Lijkt me dat jullie werk genoeg hebben en een slotjes-regen niet echt meehelpt.
Ok, ik kan natuurlijk ook zelf gewoon ff GoT een paar daagjes negeren totdat alles weer "gewoon" is
Only fools are enslaved by time and space.
Ik lees net in een post van WouterTInus hier:Op donderdag 31 mei 2001 22:30 schreef BackSlash32 het volgende:
[..]
Murphy was in de buurt.
Shit happens when you absolutely positively definitively don't want it to happen.
[..]
[topic=152185]
dat er zelfs 2 schijven dood zijn. Je kan me een hoop vertellen, maar dan is het geen toeval meer...
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
hier gaat nog wel wat tijd in zitten
En wat is het moraal van dit verhaal?
Hij is terug!!
Dit is een harde les voor de sysops.
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Helemaal mee eens... Je kunt terug blijven kijken en treuren om wat verloren is gegaan, maar als je gewoon vooruit kijkt word je toch weer happy omdat GoT terug is? Ik ben ook 2600 posts kwijt, so what. Als dat alles isOp donderdag 31 mei 2001 21:58 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Chem, dat je pissed bent kan ik me voorstellen. Geloof me dat ben ik persoonlijk ook. Alleen kunnen we nu 2 dingen doen. Heel hard blijven schelden op alles en iedereen of besluiten dat 'we' er iig iets van geleerd hebben en met zijn allen ervoor zorgen dat we weer wat kunnen opbouwen. Kom op man, together we stand strong
* IceStorm heeft de afgelopen 30 uur echt FLINK lopen schelden
Ik baal, daar niet van hoor, maar al dat gezeik op hoe stom het wel niet is enzo... Tja, daar schiet niemand wat mee op. Dus hou aub allemaal op met zeuren en bedenk wat we er aan kunnen doen.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Kijk, ik zal echt niet tegenspreken dat het stom is, maar wat heeft al dat gezeik nu voor zin? Er zullen nog wel wat woorden aan vuil worden gemaakt, maar dat zal wel intern gebeuren... Wees 's blij dat GoT het weer doet en mail je nieuwsposts door naar Moarten bijvoorbeeld... Dan draag je een steentje bij, zo i.e.g. niet... Of dacht je dat de sysadmins zelf niet wisten dat het een beetje stom is???Op donderdag 31 mei 2001 22:15 schreef chem het volgende:
ik mag leien dat de helft van de sponsors afhaakt (onder het motto: dit is slecht voor mijn klandizie) ...
KUT KUT KUT, het TweakSTers T-shirts topic is ook weg... Kunnen we weer opnieuw beginnen
En nu maar gauw RMA aanvragen
Alle proemn in n drek
Kapot = kapot. Zolang alle zegeltjes er op zitten en er geen zichtbare schade aan de buitenkant is kan die binnen 3 jaar gewoon geruild worden. Seagate doet niet moeilijk.Op donderdag 31 mei 2001 23:33 schreef Hans het volgende:
Heh, right, RMA op een "door een configuratiefout :?" overleden harddisk.
(Denk aan datarecovery
/bovenstaande is een grap hoor. Dus niemand met lange tenen hierover struikelen aub
Verwijderd
Nietaltemin wens ik de crew veel sterkte toe in het herstellen van alles.Assumption is the mother of all screwups.
Alle proemn in n drek
ik heb een 48 uur achter de rug die je niet veel mensen toewenst...
uiteraard gaat het veel beter worden nu
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Zelfs je (Server-Admin) is wegOp vrijdag 01 juni 2001 00:20 schreef Kees het volgende:
dank..
Achja slechter kan het niet worden.
Alle proemn in n drek
Dat is een straf die hij zichzelf oplegtOp vrijdag 01 juni 2001 00:22 schreef Bierkameel het volgende:
[..]
Zelfs je (Server-Admin) is weg
Achja slechter kan het niet worden.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Kees is een echte
Ik blijf tegenwoordig als admin ingelogd (display gelocked). Als ik dan 's morgens of na het weekend weer terugkom staan daar luid en duidelijk messages over de backups. Dat die succesvol waren, bijv. Dan tel ik de messages. Ik hoef maar tot 2 te tellen want ik ben alleen geinteresseerd in 2 servers.Op donderdag 31 mei 2001 22:52 schreef NiPeng het volgende:
Maar het kan gebeuren: Human error.
Dit is een harde les voor de sysops.
Als er iets aan het handje is zie je het meteen. Misschien een handige tip? Is niet echt moeilijk of ingewikkeld ofzo
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Verwijderd
Juist voor een zo'n dynamische site als tweakers is het NOG belangrijker om zeer regelmatig backups te maken, maar het wordt uberhaupt niet gedaan door een 'communicatiefout' en overlijden er 'spontaan' ook 2 harde schijven.
Vroeger heb ik nog iets gelezen dat er iedere dag een dbase dump iedere dag naar een ftp gestuurd werd, maar dat is er blijkbaar de laatste 60 dagen bij in geschoten. Hopelijk beginnen ze dat nu zeer actief te doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het zeer vervelend wat er gebeurt is, maar dit soort kapitale blunders zouden uberhaupt NOOIT mogen gebeuren!!!!
Je kan er een les uittrekken, maar het is wel een zeer kostbare les geweest...
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Ik wist dat er probs waren, gisteren SQL plat...nu blijkt er een HELE hoop te zijn foutgegaan!:(
Klote voor iedereen...ik ga ff alles lezen wat er te lezen valt hierover!
Toch suc6 modjes/adjes/sysops!
Verwijderd
Ik had het niet beter kunnen zeggen!Op donderdag 31 mei 2001 21:23 schreef om3ega het volgende:
Hij is er voor , de LA.
Mijn steun gaat uit naar alle MODS die nu de enorme taak hebben alles weer recht te trekken. Ik denk dat er genoeg gebruikers bereid zijn hun handen uit de mouwen te steken daar waar nodig.
Suc6 jongens!
Maar hierbij dus ook mijn steunbetuiging!
Verwijderd
Veel suc6 aan mods sys-ops en de rest van de meut die met t.net bezig is!
Vind het zowiezo al pluspunt dat het hele gebeuren draait!
Ps Kees keep up the ggod work!
Ja mijn welgemeende succes mensen, en vooral Kees! Genoeg gebitched, het blijft kut, maar nu de tent maar weer opbouwen...
* Hans heeft ineens een vlaag van medelijden en helderheid enzo
Maar omdat ik dit toch behoorlijk stompzinnig vind heb ik tijdelijk m'n signature en icoon ff aangepast
ook ik doe hierbij steunbetuiging aan T.net crew en met name aan Kees, Kees for president
"You're only as good, as what you did last week."
Verwijderd
Lekker geslapen Kees?Op vrijdag 01 juni 2001 00:20 schreef Kees het volgende:
dank..
Verwijderd
BTW, Seagate Cheetah met een headcrash. zo van de een op de andere dag, dat kan, maar is erg onwaarschijnlijk. volgens mij zijn er nog dommere dingen gebeurd bij vuurwerk
Verwijderd
Na het posten van dit bericht vond ik het richting flamen op Rick Jansen gaan dus bij deze verwijder ik de inhoud.
(zie ook mijn .sig)
Aaarg, zelfs mijn user ID was foetsie, ik heb opnieuw moeten registreren. Dat heb ik maar gauw gedaan, want ik begon al GoT ontwenningsverschijnselen te krijgen.
Veel succes met met weer volledig op de been brengen van t.net en GoT!
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
100% mee eens.Op vrijdag 01 juni 2001 00:54 schreef Trashbash het volgende:
Ik snap echt niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Je hebt voor duizenden guldens aan state-of-the-art (gesponserde) hardware, nieuwe servers worden er maar bij gegooid, maar het allerbelangrijkste van alles, namelijk je content van de laatste 2 maanden wordt in een keer (perongeluk) door de plee gespoelt!??!!??!!!??!
Juist voor een zo'n dynamische site als tweakers is het NOG belangrijker om zeer regelmatig backups te maken, maar het wordt uberhaupt niet gedaan door een 'communicatiefout' en overlijden er 'spontaan' ook 2 harde schijven.
Vroeger heb ik nog iets gelezen dat er iedere dag een dbase dump iedere dag naar een ftp gestuurd werd, maar dat is er blijkbaar de laatste 60 dagen bij in geschoten. Hopelijk beginnen ze dat nu zeer actief te doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het zeer vervelend wat er gebeurt is, maar dit soort kapitale blunders zouden uberhaupt NOOIT mogen gebeuren!!!!
Je kan er een les uittrekken, maar het is wel een zeer kostbare les geweest...
Dit is echt niet te geloven... een backup-scriptje dat niet werkte!!! bij een site voor en door computernerds, die het altijd beter weten als het een apparaat betreft waar een stukje halfgeleider in zit... hoe elementair...
Houdoe
Oke dit schiet mij dus ongelovelijk in het verkeerde keelgat !!Op vrijdag 01 juni 2001 09:23 schreef chem het volgende:
ik baal van rick.
(zie ook mijn .sig)
Doe verdomme eens normaal man!
Het enige wat jij doet is Rick de schuld geven terwijl je niet eens weet wie er waren op dat moment.
Er zullen heus fouten gemaakt zijn, maar niet alleen door rick.
Dit is niet als flame bedoeld, maar ik neem het op voor Rick.
De lessen die geleerd moeten zijn na 3 keer zijn heus geleerd nu, waarom zeik je er dan nog over door ?
Ikzelf ben 1015 posts kwijt, so f*cking what ? Kom op, de lessen zijn geleerd, so lets start over and have fun.
DOE NORMAAL, OF ROT OP ALS JE DAT NIET KUNT.
* Destruction had al 100 keer de opmering "Ik baal van rick, ik haat rick" gezien van meneer chem, daar werd hij dus ECHT kwaad van.....
De echt pissige ik trekt zich voorlopig terug uit deze discussie....
Jez*s zeg!
(^Nog steeds heeeel erg kwaad^)
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Mensen mensen hoe kapitaal deze fout ook is: mensen in hun waarde laten is teveel gevraagd voor sommigen van jullie.
Ik verzoek jullie vriendelijk jullie sigs met flames/grapjes richting Rick zelf te veranderen. Ik vraag het jullie vriendelijk, ik kan het in principe ook zelf doen, maar dat vind ik kinderachtig. Dus een vriendelijk verzoek bij deze, ik hoop dat jullie dit begrijpen.
Dat backuppen is natuurlijk ook hardstikke vervelend dat dat is misgegaan, maar hoe vaak hebben degenen met de grootste mond, écht gebackupped de afgelopen tijd? Ja eergister zeker nog? Nadat het hier misging?
Sorry hoor, het is wel erg makkelijk om Rick overal de schuld van te geven!
In al m'n kwaadheid, vergeet ik Kees z'n welverdiende pluim te geven
I second that!Op vrijdag 01 juni 2001 19:12 schreef havana het volgende:
Belangrijk:
Mensen mensen hoe kapitaal deze fout ook is: mensen in hun waarde laten is teveel gevraagd voor sommigen van jullie.
Ik verzoek jullie vriendelijk jullie sigs met flames/grapjes richting Rick zelf te veranderen. Ik vraag het jullie vriendelijk, ik kan het in principe ook zelf doen, maar dat vind ik kinderachtig. Dus een vriendelijk verzoek bij deze, ik hoop dat jullie dit begrijpen.
Bericht hierboven
Verwijderd
Goed zo jongen! Jij had 't vast beter gedaan allemaal! Bah! Mensen afzeiken is makkelijk, de beste stuurlui staan tenslotte aan wal hè?Op vrijdag 01 juni 2001 09:23 schreef chem het volgende:
ik baal van rick.
(zie ook mijn .sig)
/me walgt van dit soort domme opmerkingen!