Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Topicstarter
Ik was even aan het kijken op de T-Mobile site en wat mij opvalt is hoeveel voordeliger het is om gewoon een toestel, in dit geval de Galaxy S3, los te kopen en vervolgens een sim-only abonnement af te sluiten. Een voorbeeld:

Telefoon + abonnement, iSmart 200 minuten, 1500 MB - 50,33 euro per maand (incl. onbeperkt), telefoon 140 euro.
iSmart sim-only 300 minuten, 1500 MB, 29 euro per maand (incl. onbeperkt), telefoon 500 euro.

Bij de telefoon en het abonnement als combinatie ben je in 2 jaar 1348 euro kwijt, als je ze los van elkaar houdt dan ben je 1196 kwijt. En dan heb je ook nog 100 belminuten meer per maand.

Nou is mijn vraag: zie ik hier iets over het hoofd? Of is dit echt zo scheef en kan ik net zo goed de telefoon los kopen met een sim-only abonnement?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 179986 op 18-10-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Behalve dat je je telefoon voor minder kan kopen. Lijkt het te kloppen, al helemaal als je de telefoon voor een langere periode wil gebruiken ipv het toestel te leasen en voor een nog hogere bedrag later terug te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-04 19:46
stond deze week of vorige week ook in een nieuwsbericht, over het algemeen is het gewoon voordeliger om je toestel los koopt.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404361

vroeger waren duurdere telefoons voordeliger met een abonnement nu is zelf de iPhone voordeliger met een sim only.. Ik had in 2010 voor een iPhone 4 32GB 229 bijbetaald bij t-mobile voor 150 minuten + 150 sms + onbeperkt internet voor 29,95, voor die prijs krijg ik nu niet eens 75 minuten (€38,13) en moet ook nog eens meer bijbetalen. Ik ga liever voor een los toestel met een simyo sim only abonnement, heb ik tenminste ook nog een beter netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Volgens mij werd er vroeger veel meer subsidie gegeven wanneer je een toestel met abo nam. De markt is nu aardig afgeroomd, dus die ruimte is er nu veel minder. Je kunt nog wel proberen om eens met ze te bellen of in jouw geval de T-Mobile shop te bezoeken en kijken wat ze voor je kunnen doen. Vooral wanneer je al jaren klant bent, kan het zijn dat ze nog wat extra's willen doen.

Ik denk dat de bedrijven zich nu meer richten op de mensen die een duur toestel willen, maar dat eigenlijk niet kunnen betalen. Niet iedereen kan even 400 of 500 euro ophoesten en dan klinkt 40 tot 50 euro in de maand veel vriendelijker. Dat ze aan het eind van de rit meer kwijt zijn boeit ze niet, ze zullen en moeten dat nieuwste topmodel nu hebben.

Als je het geld te besteden hebt, vind ik sim only ook veel makkelijker. Niet meer wachten tot je abo verlengd kan worden voordat je een nieuw toestel kunt nemen. Alleen wel oppassen dat je dan niet elke 6 maanden een nieuw toestel neemt. ;) Of je moet handig op Marktplaats een goede prijs voor je oude toestel kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81220

Voor veel gebruikers is het inderdaad goedkoper om een los toestel te kopen in combinatie met een sim-only abonnement.

Je kunt bijvoorbeeld ook een abonnement bij een van de SIM-only providers als Ben of Simyo af te sluiten.

Spam, dus weg. Niet meer doen.

[ Voor 19% gewijzigd door janvanduschoten op 02-11-2012 13:54 ]

Pagina: 1