Beste Tweakers,
Omdat de pc van mijn vader kuren begint te vertonen ben ik voor hem een nieuwe pc aan het samenstellen. Mijn vader heeft niet veel eisen want hij gaat het meest voor office werk gebruikt worden, maar zo af en toe word er toch wel een niet al te zware game gespeeld (o.a minecraft), 1080p films moet ook geen probleem zijn.
.
Ik zelf heb al een lijstje gemaakt.
Zijn hier nog op of aanmerkingen over? Zoals je kan zien zit ik nog lang niet aan de 400, heeft het zin om wel 400 euro uit te geven aan betere componenten of krijg ik het niet veel beter met dit budget?
Ik zelf zat te twijfelen over het moederbord, krijg ik prestatie verbeteringen als ik een van onderstaande zou aanschaffen?
pricewatch: Asrock FM2A75 PRO4-M
pricewatch: Asus F2A85-M LE
Hoeveel prestatie verschil zul je merken als je de A85X chipset gebruikt ipv. A75?
Alvast bedankt voor het meedenken iedereen!
Omdat de pc van mijn vader kuren begint te vertonen ben ik voor hem een nieuwe pc aan het samenstellen. Mijn vader heeft niet veel eisen want hij gaat het meest voor office werk gebruikt worden, maar zo af en toe word er toch wel een niet al te zware game gespeeld (o.a minecraft), 1080p films moet ook geen probleem zijn.
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Wat mag het systeem gaan kosten?
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zelf heb al een lijstje gemaakt.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-5800K Boxed | € 112,45 | € 112,45 |
| 1 | Asrock FM2A55M-DGS | € 46,90 | € 46,90 |
| 1 | Sharkoon MS140 | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLE4G3D1869DE1TX0CEU | € 25,26 | € 25,26 |
| 1 | be quiet! System Power S6 300W | € 29,80 | € 29,80 |
| 1 | Samsung 830 series 128GB | € 86,10 | € 86,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 336,01 | |
Zijn hier nog op of aanmerkingen over? Zoals je kan zien zit ik nog lang niet aan de 400, heeft het zin om wel 400 euro uit te geven aan betere componenten of krijg ik het niet veel beter met dit budget?
Ik zelf zat te twijfelen over het moederbord, krijg ik prestatie verbeteringen als ik een van onderstaande zou aanschaffen?
pricewatch: Asrock FM2A75 PRO4-M
pricewatch: Asus F2A85-M LE
Hoeveel prestatie verschil zul je merken als je de A85X chipset gebruikt ipv. A75?
Alvast bedankt voor het meedenken iedereen!