Uurtarief 3d visualisatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 748 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-12 14:00

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Hey mensen...ik had deze vraag ook vlak voor de crash al gepost, maar toen kon ik helaas de replies niet meer zien.
Bij deze dus nog een keer:

Ik kan op korte termijn misschien een aantal 3d visualisaties gaan maken (architectuur). Nu is mijn vraag: wat is ongeveer het uurtarief dat bij dit soort zaken gerekend wordt? Of worden er andere prijssystemen gebruikt? Kosten per rendering, per model etc. En zoja, hoe hoog zijn die dan?

Een voorbeeldje van iets wat ik recentelijk geVIZzed heb:

Afbeeldingslocatie: http://www.planologie.net/~joris/Render1Web.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.planologie.net/~joris/Render6Web.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.planologie.net/~joris/Render7Web.jpg

Thnx in advance

Dex

P.S. met dank aan baschie voor de hosting

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

bachies HD is ook gecrashed geloof ik.. :)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Iedereen was toen ik het laatst keek, rond de vijftien posts er wel redelijk overeens dat 300 gulden per uur goed was.

Lager en je bent de goedkoopste hoer op straat en je haalt de markt onderuit :)

|{ brrr }] |

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:19

Sharky

Skamn Dippy!

Op donderdag 31 mei 2001 21:17 schreef Yellow het volgende:
Iedereen was toen ik het laatst keek, rond de vijftien posts er wel redelijk overeens dat 300 gulden per uur goed was.

Lager en je bent de goedkoopste hoer op straat en je haalt de markt onderuit :)
zoveel? hmmm
had ik niet verwacht

This too shall pass

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Vind ik ook wel veel...ben geen pro natuurlijk.

Maar ik wacht het af. Thnx Yellow voor het samenvattende antwoord.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

[on_the_edge_of_the_topic]
Wat een superstoer gebouw!!!! :9~
[/on_the_edge_of_the_topic]

• maratropa
  • Niet online
300 per uur? hehe

ik verdien 30 met archi-3d werk...
Een andere jongen werkt freelance en vraagt 50-70 piek per uur...

specs

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 31 mei 2001 22:03 schreef gladiool het volgende:
300 per uur? hehe

hier gaan reacties op komen ik zweer ut je. als je zo weinig vraagt laat je je gewoon in je reet ne*ken waar je bij staat. kom op zeg, 30 :Z

verder werd er idd vaak 300 per uur genoemd. daar stond overigens wel vaak bij dat die prijs gebaseerd was op het feit dat je er ook een zooi kosten uit moet halen, zoals het 3dpakket enzo.

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Freelance 50 70 is onzin, want hoe kan de jongen ooit zijn software betalen? :)

|{ brrr }] |

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:19

Sharky

Skamn Dippy!

30?
yeah right. een schilder verdiend 2x zoveel...

This too shall pass

• Oefening
  • Niet online
ohja, er was ook nog een vraag met welk pakket je dit hebt gemaakt. vink zelf ook wel interessant trouwens :)

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Het model is gemaakt met AutoCAD en aangekleed en gerenderd in VIZ. Als die visualisatie opdrachten inderdaad door zouden gaan (ik zit zelf te denken aan een uurtarief tussen 50-75 piek per uur) wil ik daar misschien wel de echte paketten voor kopen. Voor 3500 piek heb ik VIZ op de plank, voor 9500 piek AutoCAD. (en jah, ik weet het ...voor 1,50 per stuk kun je ze ook hebben, maar daar gaat het nu niet om). Van de ene kant kun je zeggen, ach boeie...ze pakken je toch niet met die illegale software, maar persoonlijk vind ik het niet waard om daar ooit gezeik mee te krijgen.
En de BSA gaat de komende 12 maanden elke maand een provincie grondig aanpakken. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Ik weet het..het klinkt doemdenkerig etc., maar het lijkt me ook wel een prettig gevoel als je je over dat soort zaken geen zorgen hoeft te maken.

Dex

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 31 mei 2001 22:16 schreef nelis het volgende:
ohja, er was ook nog een vraag met welk pakket je dit hebt gemaakt. vink zelf ook wel interessant trouwens :)
He, je hebt mijnreply gelezen :P

Mag ik een nummer van die mensen die 30/70 piek vragen voor 3d modelling? Dan resel ik de boel wel weer (300,-)

300 per uur is een leuk bedrag, doe het dan in ieder geval voor 250,- als je het toch tè hoog vind...

• Oefening
  • Niet online
Op donderdag 31 mei 2001 22:27 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

He, je hebt mijnreply gelezen :P
hehe, uiteraard :P
Mag ik een nummer van die mensen die 30/70 piek vragen voor 3d modelling? Dan resel ik de boel wel weer (300,-)
...
shit, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht |:(
doe mij ook maar wat adresjes :P

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Mijn antwoord was iets van:

Als je het wit doet is 300,- misschien wel ok, maar dat ligt aan je tempo. Als je er tig keer zo lang over doet dan anderen dan werkt dat niet. Om die reden zou ik voor een fixed price gaan. Scheelt hoop onduidelijkheden voor jezelf en zeker ook voor de klant.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Goed...dan zou ik dus bij deze kunnen vragen...wat is lang? Hoe lang zou ik bij wijze van spreke mogen doen over de images die je bovenaan ziet? Daarbij moet ik overigens opmerken dat het model behoorlijk gedetailleerd was en in beperkte mate voorzien was van textures.

Dan vertel ik wel hoe lang/kort ik er mee bezig geweest ben...

Dex

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
300 per uur? Dream on, als je 120 per uur kan krijgen mag je je handjes dicht knijpen, waar sommige mensen hier de bedragen vandaan halen weet ik niet maar wel dat deze mensen kennelijk geen besef van uur prijzen hebben.

• raptorix
Hoe ik er bij kom?
http://www.kpd-groep.nl/info/119/Detachering.htm

En heb er nog wel een paar gezien, allemaal dit soort bedragen

• maratropa
  • Niet online
haha ik moest eens met 300 piek per uur bij m'n baas aankomen. Een klein jong visualisatie bedrijfje, met een stuk of 10 medewerkers. En je hebt het hier over cad-proffessionals. Ik ben maar een studentje die er een beetje bij klust. Tuurlijk verdien je meer als je er je beroep van maakt. En wij werken op de zaak met software van de zaak. Voor de dingen die ik doe is 30 piek heel redelijk. 300 piek. pfffffff.

specs

• Zydell
  • Laatst online: 28-11 07:24

Zydell

* * * * *

Ik doel zelf 3d studio max, maar zijn er bedrijven geinteresseerd in mij?
Want ik zou niks liever willen dan 3dsmaxen voor geld :)

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Rapotorix, die 300,- is wel degelijk een vrij normaal bedrag (voor als je goed en snel werk afeleverd) op dat lijstje van jou zie niets met betrekking tot 3D, bv:

250,-

Gezien het feit dat pro's op grafisch gebied nog altijd voor erg veel geld worden doorberekend richting de klant (en gelukkig meestal terecht) en je bijvoorbeeld voor een goede Art Director als klant ook iets van 450,- p/u betaald denk ik dat je er niet ver naast zet met 300 p/u. Maar zal eens kijken wat de richtlijnen voor 3d-modelling zijn.

En Gladiool, we hebben het over prijzen richting de klant. Niet richting je baas. Je dacht toch niet dat jouw 30,- 1:1 doorberekend werd naar de klant :?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• maratropa
  • Niet online
nee tuurlijk niet. Maar ik wou alleen maar zeggen dat als ze mij 300 piek per uur zouden betalen, ze wel erg gek zouden zijn...
je hoeft niet zo heel goed te zijn om toch een baantje kunnen vinden, zoals ik.

ik weet ook wel dat de 3d'ers van films etc. etc, $$$ verdienen. De meeste studenten verdienen geen 30 piek per uur dacht ik zo.

specs

• Zydell

Zydell

* * * * *

En kan ik ook wat verdienen met 3d modelleren?

Verwijderd

Het hangt ook een beetje af wat voor klus je krijgt. Zelf verdien ik de kost met animaties voor reclame en promotie doeleinden. Meestal bedenk je hoeveel uur je ergens mee bezig zou zijn en dat maal een uur tarief van ergens tussen de 100 en 150 piek. Dat bedrag spreek je af met de klant. Als je eerder klaar bent verdien je dus meer per uur.

• Zydell

Zydell

* * * * *

Maar hoe kom je in vredesnaam aan klanten :?

• maratropa
  • Niet online
waar ik zit zijn we begonnen met alleen architecten, die plaatjes van hun huisies wilden. En dan langzaam word het gezichtsveld wat verbreed. Dan wil een architect een filmpje. En dan hoort iemand daarvan en wil ie een filmpje, maar niet van een huis, maar van iets anders...etc.
Mijn basen hadden dus bouwkunde gedaan en kende een hoop mensen in dat wereldje.

specs

Verwijderd

Op vrijdag 01 juni 2001 10:14 schreef W-SurFeR het volgende:
Maar hoe kom je in vredesnaam aan klanten :?
Ik ben samen gaan werken met een textschrijfster en een beeldbewerker die al jaren in het vak zitten. En met zn drieen hebben we alles in huis.. 2d 3d en text

Verwijderd

ik vraag tussen de 400-600 gld , ligt er net aan of ik werk nodig heb ja of nee

• dusty
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 31 mei 2001 22:03 schreef gladiool het volgende:
300 per uur? hehe

Beloning naar kwaliteit is een prima middel in de samenleving >:)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Zydell

Zydell

* * * * *

WIE WIL MIJ???

• raptorix
Op vrijdag 01 juni 2001 08:15 schreef OzBoz het volgende:
Rapotorix, die 300,- is wel degelijk een vrij normaal bedrag (voor als je goed en snel werk afeleverd) op dat lijstje van jou zie niets met betrekking tot 3D, bv:

250,-

Gezien het feit dat pro's op grafisch gebied nog altijd voor erg veel geld worden doorberekend richting de klant (en gelukkig meestal terecht) en je bijvoorbeeld voor een goede Art Director als klant ook iets van 450,- p/u betaald denk ik dat je er niet ver naast zet met 300 p/u. Maar zal eens kijken wat de richtlijnen voor 3d-modelling zijn.

En Gladiool, we hebben het over prijzen richting de klant. Niet richting je baas. Je dacht toch niet dat jouw 30,- 1:1 doorberekend werd naar de klant :?
Dat snapt me neus ook maar we hebben het over iemand die nog niet eens weet wat ie moet vragen, ik neem dus aan dat het geen super prof is. In dat opzicht lijkt mij 300 piek dus teveel. Ik weet zelf ook wel dat super profs meer verdienen, een jaar of 2 terug had ik veel contact met amerikaanse designers en die zitten inderdaad wel eens rond dit soort bedragen.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 12:13 schreef W-SurFeR het volgende:
WIE WIL MIJ???
Misschien als we samen gaan schreeuwen... ;)
WIE WIL ONS?!!

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

ik hebzelf bij een 3D design studio gewerkt en kan je verzekeren dat sommige bedragen volledig uit de lucht gegrepen zijn. Vaak word er zowiezo een projectprijs afgesproken ipv een uurtarief, en bedragen van 500 gulden of hoger per uur komen minder vaak voor dan je denkt. Een normaal uurtarief voor de meeste 3D bedrijven ligt toch vaak tussen de Fl 175,- en Fl 350,- .

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

• Jasper
  • Laatst online: 21-12 09:54
WIE WIL MIJ???
Denk je dat iemand je wil zonder dat ze je werk hebben gezien :? |:(

• JJJ
  • Laatst online: 18:57

JJJ

WIE WIL MIJ???
De vriendin van mijn oma >:)

Verwijderd

300 gulden is wel aan de hoge kant hoor. Zelf vraag ik 200 gulden per uur voor visualisaties en 250 gulden per uur voor animatie. En daar zit dan het editten bij in begrepen.

Kijk maar wat jij er voor vraagt

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 06:37
offtopic:
[quote]
WIE WIL MIJ???
[/quote]

Ohhh, Matthijs wordt je wanhopig???? Misschien kunnen Joppe en ik een date voor je regelen >:) ......

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Op donderdag 31 mei 2001 21:16 schreef Dexter het volgende:
........

Thnx in advance

Dex

P.S. met dank aan baschie voor de hosting
Vriendelijk word verzocht om het op Dexter te houden. Krijg nu mensen die denken dat ik kan renderen. Niet echt dus.

Maar terzijde: Mooi werk.

:9~ :9~

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Het op Dexter houden beloof ik zeer zeker niet.. ik loop hier nu al 2 jaar rond onder de naam Dexter, en als ik mijn topics onderteken is dat in 99% van de gevallen met Dex.

Dex ;)

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 01 juni 2001 11:53 schreef JohnGotti het volgende:
ik vraag tussen de 400-600 gld , ligt er net aan of ik werk nodig heb ja of nee
sure knul. laat maar eens wat van je werk zien dan.

jammer he, dat mijn geheugen niet gecrasht is?! en zelfs dan zou het weinig uitmaken, je hebt alleen vandaag al 3 slotjes weten te behalen |:(
Pagina: 1