Laptop accu laadt niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-11 16:26
Gisterochtend merkte ik dat mijn laptop niet meer laadt. Ik had na college eergister, mijn laptop aangesloten (via HDMI) op m'n externe beeldscherm. Verder ethernet kabel, en audio kabel erin.

Zoals altijd ook gelijk maar aan de adapter gehangen. Echter kwam ik er dus gisterochtend, toen ik mijn laptop helemaal los koppelde achter dat deze niet meer laadt. De accu stond op 1% (kwam ik later achter) en hij viel gelijk uit toen ik de adapter los koppelde.

Later (op de HvA) laptop weer aangesloten, omdat ik hem moest gebruiken, en toen begon hij wel weer op te laden.
En gistermiddag dus weer het zelfde verhaal als eerder beschreven en alles weer aangesloten. Vanochtend (na een nacht in de lader) weer gekeken hoever hij was met laden en hij stond op 70% met daarbij de melding 70% available(plugged in, not charging).

Raar... Ik laptop helemaal los gekoppeld, accu eruit, accu erin, en nu alleen lader aangesloten. Vervolgens laadde hij 10% verder op en ik krijg nu weer dezelfde melding: 80% available(plugged in, not charging)

Vervolgens de bios gechecked, om daar te kijken of er iets raars stond. Geen rare dingen over de accu. Ik heb een battery calibration gedaan, maar dit mocht niet baten. Tevens een programma gedownload (batterybar Pro) om te kijken of er meer te vinden viel over de accu. Deze gaf aan dat er 6.8% accu slijtage is. Lijkt mij dat hij het dan nog wel normaal zou moeten doen.

De specs van mijn laptop zijn als volgt:

Samsung NP300V3AH
i5 2450M @ 2.5 GHz
8 GB DDR3 @ 665MHz
120 OCZ Vertex 3 (OS schijf)
1 GB HDD met caddy
Nvidia GT520M

Op het moment draait er windows 8 RTM enterprise.
Ik ben al bezig een win 7 usb stick te maken, om deze er zo op te zetten, en maak nu een backup naar m'n NAS. Tevens heb ik Samsung al gebeld met de vraag wat er aan de hand zou kunnen zijn, het enige wat ze mij vertelden was dat ik hem kon laten ophalen.

Echter heb ik hem nu nog nodig voor mijn studie, en kan ik hem nog geen week missen.

Mijn vraag is nu eigenlijk, is hij daadwerkelijk defect? Of kan er nog wat anders aan de hand zijn?

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-11 11:25
Batterij of lader misschien defect? Maar als hij op school wel laad en thuis niet is dat wel vreemd. Of het gewoon soms doen is erg vreemd.

Misschien een stomme vraag, maar kan er iets mis zijn met je stopcontact?

• maikoool
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-11 18:04
Volgens mij zit er meestal op accu's een jaar garantie.
Als je die nog over hebt, zou ik hem gewoon opsturen voor RMA.

Heb je toevallig iemand in de buurt met eenzelfde laptop/accu? In dat geval zou je kunnen kijken of zijn accu in jouw laptop wel oplaad en/of andersom.

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-11 22:46
Heb je thuis proberen te laden aan een niet geaarde stekkerdoos?

btw. batterijen kunnen stuk gaan maar dat is lang niet altijd het probleem. Voor je het weet zit je met twee prima accu's en een kapot moederbord.

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-11 16:26
Hij laadt weer op, zoals ik al aan had gegeven, had ik er windows 8 op staan. Deze vervangen voor windows 7 en hij doet het weer!

Waarom weet ik niet, maar ik ben blij!

Dank voor het meedenken :)

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-11 11:25
maikoool schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:07:
Volgens mij zit er meestal op accu's een jaar garantie.
Als je die nog over hebt, zou ik hem gewoon opsturen voor RMA.

Heb je toevallig iemand in de buurt met eenzelfde laptop/accu? In dat geval zou je kunnen kijken of zijn accu in jouw laptop wel oplaad en/of andersom.
Volgens mij hebben accu's maar een half jaar garantie.
Dat terzijde, gelukkig doet hij het weer.
Pagina: 1