Toon posts:

mail in netwerk werkt niet.... nauwelijks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe het kan dat ik in het netwerk
met als server win2000 proffecional ik mijn mail niet kan verzenden..... (ophalen lukt wel, maar verzenden ho maar).

Ligt aan de e-mail account zou je zeggen, ja dat klopt maar e-mail via hotmail bijvorbeeld.... ophalen lukt maar verzenden gaat niet (zowel met IE als Outlook express).

Erg vreemd trouwens want 1 gebruiker in het netwerk kan het wel maar de rest allemaal niet.

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

smtp instellingen deugen wel?

Skill is when luck becomes a habit.

Verwijderd

Topicstarter
ja.....
Maar ik denk ook dat er echt iets goed fout is want met webmail (zoals hotmail) werkt het verzenden ook niet !

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
firewall.?

Verwijderd

Huh?
Wat vaag... dat Hotmail het ook niet doet...
Dat heeft dus niks met je instellingen te maken, toch?

offtopic:
stoer icoontje, kamelenman
mag ik vragen waar dat van is?

Groet,

})

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

ALS je DHCP gebruikt zou het kunnen dat je geen DHCP toewijzing bij je DHCP server ingesteld hebt en dat bij dat ene station de DHCP handmatig toegewezen is. Zoek dat maar ff uit.

Kijk anders bij een PC die geen goed mailconnectie heeft in WINIPCFG en vergelijk dat met de PC die het wel doet.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik weet het hele verhaal niet meer, maar dat had te maken met de maxMTU instellingen van Win2K. Je moest die aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt ik ga het proberen..... en zal nog wel even laten weten of het is gelukt !

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dit is nog steeds niet gelukt, kan de MTU instellingen niet vinden, heeft niemand dit probleem gehad, of er van gehoord??? Heb dit ook al op www.adslforum.nl gevraagd, maar ook daar nog geen reacties.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Je kunt zeker ook niets meer uploaden? Ik zoek een andere oplossing dan portmapping. Misschien dat iemand kan helpen

Het moet makkelijk uit te zetten zijn, maar ik weet niet hoe

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Heb je soms een proxyserver aanstaan in je IE settings...?
Het kan zijn dat jouw emailserver geen verbinding via een proxyserver toestaat..!
Je kan bv ook geen Hotmail account in outlook bekijken als je een proxy aan hebt..

Ook

edit:

Op www.dslreports.com staat veel over MTU en andere breedband aanverwanten. Onder het kopje "Tools" kan je de "tweak test II" doen..
Je krijgt dan een uitdraai van je verbindingseigenschappen, waaronder je MTU. Je kan er ook een tooltje downloaden (Dr. TCP) om al die settings gemakkelijk aan te passen...Tricky business dus let op wat je doet!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Errug vreemd. Je kunt niet uppen?? En een verbinding maken met i-net gaat wel? Dat is imo ook uploaden. Dat je met webmail geen mail kunt versturen is wel heel erg vreemd. Misschien iets mis met je credentials?

Verwijderd

Laat ik het nog vreemder maken. Via de server (waar ik nu opzit) kan ik wel alles doen. Dus wel uppen, mailversturen, etc.

Ik ben nog even bezig om te kijken of alles werkt. Het portmapping werkt niet echt. Ik kon net namelijk boven niet meer internetten. Maar ach.

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39
Ik ben dus de eigenaar van de server die in het huis bij Camelman draait, en idd op de server werkt alles wel gewoon.... Alleen op geen van de clients, alleen op mijn eigen client kan ik wel mail versturen, maar niet altijd, HEEL vaag.... Zou Winroute de oplossing kunnen bieden, gebruik het liever niet eigenlijk....

Verwijderd

Heb die problemen ook gehad, heb uiteindelijk ICS van M$ verwijderd en WinRoute Pro geinstalleerd en sinds dien gaat alles goed.
Denk dat sygate of een ander pakket ook wel werkt

Verwijderd

Ik heb Winroute Pro wel, maar nu die F****** search niet werkt heb ik geen idee van wat voor instellingen ik moet hebben in winroute. Probleem is dat ik volgende week tentamens heb en dus niet die paar uur bezig kan zijn om alles goed te krijgen ;(

• Ook

Ook

Yes I can!

Probeer gewoon even Sygate 4.
Die zou alles standaard moeten doen.
Simpel tooltje, goed help en geen instellingen.
Kan je btw wel sites pingen enzo..? Werkt je DNS goed..?

Ook

Verwijderd

Krijg nou wat, ik kan pingen naar m'n eigen domein, tweakers, scholieren.com, etc. Maar NIET naar hotmail :?

Nu snap ik het echt niet meer. Als ik msn-messenger aan heb staan, kan ik niet in m'n inbox komen. Staat messenger uit, dan kan ik wel in m'n inbox komen, maar nog steeds niet versturen. Hij blijft hangen met de premail. Kan ook nog niets uppen, maar dat heeft vast te maken met het portmapping.

Ach, je blijft bezig he ;)

Verwijderd

Is idd een foutje in w2000 in combinatie met xDSL/Kabel. Zoek ff op internet naar een MTU proggie, www.speedguide.net zal er wel 1 hebben of anders een goeie reg. patch

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans\0000
]
"MaxMTU"="1462"

d8 dat ut deze was :)

• Ook

Ook

Yes I can!

Is ADSL niet MTU 1440...?
Dat heb ik van www.dslreports.com
Je kan er trouwens ook een tooltje downloaden (Dr TCP) waarmee je die MTU makkelijk kunt instellen ipv direct in je registry te zitten rommelen.
Wat je zowiso moet doen is op al je clients je "echte" DNS nrs invoeren. Dus niet het IP van je eigen ICS server, maar de IP's van de DNS servers die jouw server ook gebruikt. Dit kan je zien met ipconfig in de dos prompt.
Dit zou het DNS probleem iig moeten oplossen! (mits de rest goed ingesteld staat)

Ook

Verwijderd

Topicstarter
Gaan we proberen..... bedankt voor jullie hulp !
Pagina: 1