Als je problemen met wit hebt ivm medische redenen kun je toch ook tools als f.lux gebruiken? Ik bedoel, dan zul je toch wel ongelofelijk vloeken en schelden op office als je een brief aan het typen bent?Ethelind schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:24:
[...]
Niet iedereen heeft een monitor van €600,-
En nee je gaat ook niet elke avond ff alles opnieuw instellen...
Maar de reden waarom ik het erg irriterend vind, is dat ik mijn scherm altijd op de laagste brightness heb staan.
En als ik een migraine aanval heb nog wel lekker achter de pc wil kunnen zitten om tweakers.net te lezen...
Maar met een volledig wit scherm en een plaatje kan dit niet.
*heb atm geen migraine aanval dus kan het nu gewoon doorgeven, er zijn meer mensen als ik*
Gelukkig heb ik een eigen pc op het werk, aangezien ik een eigen 'bedrijf' heb.jip_86 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:26:
[...]
Als je problemen met wit hebt ivm medische redenen kun je toch ook tools als f.lux gebruiken? Ik bedoel, dan zul je toch wel ongelofelijk vloeken en schelden op office als je een brief aan het typen bent?
Deze is volledig aangepast op mezelf, ook de text editors hebben #444444 als achtergrond.
Zelfs mijn coding software is er op aangepast
En zoals ik al zei, ik ben niet de enige met vaak migraine aanvallen, er zullen daarbij dus ook mensen zijn die minder computer kennis hebben, en het dus niet zelf kunnen aanpassen.
En aangezien Tweakers.net zoveel mogelijk mensen wil kunnen bedienen, zullen ze daar ook rekening mee moeten houden.
[ Voor 21% gewijzigd door Ethelind op 19-10-2012 00:30 ]
Anoniem: 172410
Het is natuurlijk wel een beetje het paard achter de wagen spannen als je gebruikers collectief aan hun instellingen moeten gaan zitten klooien voor jouw website. Zelfs als die inderdaad allemaal hun helderheid veel te hoog hebben staan denk ik niet dat je moet willen dat aan hun kant te leggen. Je kan de meest briljante website van de wereld hebben, als een goed deel van de gebruikers er problemen mee heeft is hij misschien toch niet zo briljant. Of dat nu bij de gebruikers ligt of de maker.Hero Of Time schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:20:
Nee, het is juist dat je je scherm moet dimmen. Waarom denk je dat je mobiel niet op full brightness staat als 't donker is? En als 't licht is, wordt 't helderder. Dat is met een reden: precies deze.
Ik wilde je reactie niet affakkelen en deed uiteraard ook maar een aanname over een genomen besluit waarop verder gebouwd is. Ik heb vanavond een tijdje op m'n tablet (he, kijk nou, een Google Nexus 7ShadowBumble schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:22:
[...]
Voor jouw beeld vorming de hoeveelheid wit was feedback 1 tijdens de allereerste BETA phase ( alhoewel dat is wat 1 van de BETA testers suggereerde ) dus dit was ver voor de code freeze, tuurlijk ben ik op de hoogte of althans kan ik wel aannemen dat er over is nagedacht vandaar ook mijn gebruik van "het lijkt haast wel".
Om eerlijk te zijn op de tablet is het wit minder erg
George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..
Wederom, leuk dat dat bij jou geen probleem is, maar ik zie hier genoeg geklaag over de felle witte lay out om vast te kunnen stellen dat er voldoende mensen zijn voor wie het wel een probleem is. Dit wordt je gewoon door de strot geduwd en je hebt het maar te accepteren. Dat is niet de manier om je bezoekers vast te houden.Hero Of Time schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:20:
[...]
Nee, het is juist dat je je scherm moet dimmen. Waarom denk je dat je mobiel niet op full brightness staat als 't donker is? En als 't licht is, wordt 't helderder. Dat is met een reden: precies deze.
Bovendien hebben veel telefoons een automatisch dimmend beeldscherm en monitoren doen dat lang niet altijd. Ook is een telefoon gemaakt om van locatie naar locatie te verzeulen.
Ik vond het in zekere zin ook een probleem, daarom heb ik de gehele CSS zo omgebouwd dat 't juist donker is. Op m'n werk was het contrast echt slecht te zien door het gare scherm in m'n MBP (mid 2011). Thuis is het contrast veel beter te zien (U2711). En ja, het stoorde mij (maar niet zo erg, scherm is goed afgesteld en genoeg licht in m'n kamer). Hence de verbouwing.Didyoumeetmax? schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:37:
[...]
Wederom, leuk dat dat bij jou geen probleem is, maar ik zie hier genoeg geklaag over de felle witte lay out om vast te kunnen stellen dat er voldoende mensen zijn voor wie het wel een probleem is. Dit wordt je gewoon door de strot geduwd en je hebt het maar te accepteren. Dat is niet de manier om je bezoekers vast te houden.
Maar dat neemt niet weg dat Femme een zeer goed punt heeft en te veel mensen de helderheid gewoon veel te hoog heeft staan.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Nee de strekking van het verhaal is dat je eerst even na moet denken wat je nou roept. Er zijn legio mensen die gewoon een verkeerde setup/settings hebben. Soms is dat bewust maar veelal is dat onbewust, men weet het niet eens. Men snapt niet dat ARBO regels er om een hele goede reden zijn en dat ze zeer zeker niet specifiek opgesteld zijn voor een werk situatie. Ergonomische zaken zoals stoel, bureau, etc. gelden ook voor thuis. Verlichting, lucht, temperatuur, etc. idem. Begin daar eerst eens mee. Zorg dat je in een goed verlichte ruimte zit, zorg dat je scherm op een normale brightness staat ipv op de default of het maximale en kijk dan nog eens naar de site. Dan heb je recht van klagen. En ja, de brightness van je scherm zou je 's ochtends, 's middags en 's avonds aan moeten passen omdat je op deze delen van de dag andere licht intensiteiten nodig hebt (denk aan vermoeide ogen en zo).Didyoumeetmax? schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:18:
[...]
Dus de strekking van het verhaal is: screw you, als je last hebt van een fel verlicht scherm dan doe je maar een lamp aan. Ja, zo hou je je bezoekers zeker vast
Degene die de bug hier heeft aangemaakt heeft meer dan een valide reden. Als je wat vermoeid bent, ziek/zwak/misselijk heb je enorm veel last van dingen die wit zijn (vaak ook van andere lichte kleuren, het is dan allemaal te fel). Probleem is dat dingen die ontzettend wit zijn ook zorgen voor die vermoeidheid, pijnlijke ogen, etc. Er zit dus een grens aan hoe wit je de kleur wit moet maken. Een zachtere versie is gewoon beter voor je ogen. Het wit op dit moment is nog een tikkeltje te wit en dat effect wordt ook versterkt door het feit dat er veel lege ruimtes zijn. Dan moet je het nog een tikkeltje zachter zetten. Dat er wat moet gebeuren lijkt mij hier wel duidelijk gezien de reacties maar jij overdrijft nu wel heel erg en rukt femme's reactie ook wel volledig uit z'n verband.
Ahh jij hebt je kamer omgebouwd alleen om tweakers.net te kunnen bekijken?Hero Of Time schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:42:
[...]
Ik vond het in zekere zin ook een probleem, daarom heb ik de gehele CSS zo omgebouwd dat 't juist donker is. Op m'n werk was het contrast echt slecht te zien door het gare scherm in m'n MBP (mid 2011). Thuis is het contrast veel beter te zien (U2711). En ja, het stoorde mij (maar niet zo erg, scherm is goed afgesteld en genoeg licht in m'n kamer). Hence de verbouwing.
Maar dat neemt niet weg dat Femme een zeer goed punt heeft en te veel mensen de helderheid gewoon veel te hoog heeft staan.
Like a boss! Maar Femme heeft wel gelijk, ik zie echt groot verschil tussen 24" samsung LCD en het 3D 17" scherm van mijn Dell. Met de juiste afstelling is niet alleen Tweakers beter te lezen, andere sites zijn ook beter. De anaologie voor het ontwikkelen van een donkere variant is de omgeving vol leggen met valmatten en kussens omdat men z'n veters niet wil strikken en zich bij een val niet wil bezeren. Als je je veters wel strikt zijn die matten ook niet nodig.Ethelind schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:47:
[...]
Ahh jij hebt je kamer omgebouwd alleen om tweakers.net te kunnen bekijken?
Over het witgehalte wil ik het niet eens hebben. Als het zwart was geweest zo ik zeggen dat de site te donker en te zwart is. Heeft niets te maken met de helderheid van de kleur, maar alles met het kale design van de pagina's.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Het leuke is, als je migraine hebt, helpt het weinig op brightness aan te passenzeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:52:
[...]
Like a boss! Maar Femme heeft wel gelijk, ik zie echt groot verschil tussen 24" samsung LCD en het 3D 17" scherm van mijn Dell. Met de juiste afstelling is niet alleen Tweakers beter te lezen, andere sites zijn ook beter. De anaologie voor het ontwikkelen van een donkere variant is de omgeving vol leggen met valmatten en kussens omdat men z'n veters niet wil strikken en zich bij een val niet wil bezeren. Als je je veters wel strikt zijn die matten ook niet nodig.
Aangezien ik die altijd al op 0 heb staan kan ik hem niet lager zetten
In iedergeval, ik ben blij als ik mijn custom css op het forum aan kan hebben staan i.p.v. alleen op frontpage/pricewatch/v&a
[ Voor 8% gewijzigd door Ethelind op 19-10-2012 00:54 ]
Voila. Netjes gezegd. Ik zit me nog steeds af te vragen hoe men er bij kwam om de Tracker enkel voor hoge resoluties beschikbaar te stellen om vast te zetten (nota bene, eerst rechts, en pas met nog meer ruimte links).Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:32:
[...]
Het is natuurlijk wel een beetje het paard achter de wagen spannen als je gebruikers collectief aan hun instellingen moeten gaan zitten klooien voor jouw website. Zelfs als die inderdaad allemaal hun helderheid veel te hoog hebben staan denk ik niet dat je moet willen dat aan hun kant te leggen. Je kan de meest briljante website van de wereld hebben, als een goed deel van de gebruikers er problemen mee heeft is hij misschien toch niet zo briljant. Of dat nu bij de gebruikers ligt of de maker.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Dan wil je de hele wereld leren veterstrikken, in plaats van één locatie aan te passen op een veelgehoorde klacht. Het gaat er hier niet om wie gelijk heeft (als je het zo wilt noemen), maar om of het zinvol is te zeggen dat iedereen zich maar moet aanpassen in plaats van jij (waarbij jij een aanzienlijk kleinere groep mensen betreft).zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:52:
De anaologie voor het ontwikkelen van een donkere variant is de omgeving vol leggen met valmatten en kussens omdat men z'n veters niet wil strikken en zich bij een val niet wil bezeren. Als je je veters wel strikt zijn die matten ook niet nodig.
*Geenzins* (< met nadruk
Dat komt omdat, (op mijn note iig) geen witte zijbalken zijn. Dan staat de content gewoon netjes tegen de kantlijn uitgelijnd ipv zwevend ergens in het midden.oehoe schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:32:
[...]
Ik wilde je reactie niet affakkelen en deed uiteraard ook maar een aanname over een genomen besluit waarop verder gebouwd is. Ik heb vanavond een tijdje op m'n tablet (he, kijk nou, een Google Nexus 7) zitten kijken naar T7, en dan is het inderdaad geen enkel probleem. Maar dan is het verschil op je desktop ineens des te groter...
Op mijn kast zit een sticker. Daarop staat : "Make it idiot-proof and someone will make a better idiot". Geenszins wil ik daarmee iemand als idiot labelen maar er zit een kern van waarheid in. We kunnen onmogelijk rekening houden met alle fouten en voorkeuren. Ik neem overigens aan dat we snel wat aan de witheid gaan doen.Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:00:
[...]
Dan wil je de hele wereld leren veterstrikken, in plaats van één locatie aan te passen op een veelgehoorde klacht. Het gaat er hier niet om wie gelijk heeft (als je het zo wilt noemen), maar om of het zinvol is te zeggen dat iedereen zich maar moet aanpassen in plaats van jij (waarbij jij een aanzienlijk kleinere groep mensen betreft).
*Geenzins* (< met nadruk) zeggende dat het nieuwe ontwerp niet goed is; een goed ontwerp houdt rekening met de fouten van de gebruikers en/of sluit die fouten uit
[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 19-10-2012 01:04 ]
En aan de Tracker?zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:04:
[...]
Ik neem overigens aan dat we snel wat aan de witheid gaan doen.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Daar werd vanmiddag al over nagedacht. Daarbij wil ik wel een slag om de arm houden dat het ook uitvoerbaar moet zijn dus of er een finale oplossing komt voor iedereen weet ik niet. Ben niet van product of technology dus kan niet voor deze afdelingen spreken.
Ghehe, laten we het er maar op houden dat ze er in iedergeval iets aan proberen te doen.zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:06:
[...]
Daar werd vanmiddag al over nagedacht. Daarbij wil ik wel een slag om de arm houden dat het ook uitvoerbaar moet zijn dus of er een finale oplossing komt voor iedereen weet ik niet. Ben niet van product of technology dus kan niet voor deze afdelingen spreken.
Hopelijk komt die update ronde erg snel.
True, ik twijfelde al of ik daarbij moest zetten dat er uiteraard wel grenzen zijn. Echter is de vraag waar je die grens legt en ik denk dat je die een heel eind richting idiot moet leggen, zeker bij een website met zo'n groot bereik.zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:04:
Op mijn kast zit een sticker. Daarop staat : "Make it idiot-proof and someone will make a better idiot". Geenszins wil ik daarmee iemand als idiot labelen maar er zit een kern van waarheid in. We kunnen onmogelijk rekening houden met alle fouten en voorkeuren. Ik neem overigens aan dat we snel wat aan de witheid gaan doen.
zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:04:
Geenszins wil ik daarmee iemand als idiot labelen
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 19-10-2012 01:11 ]
Uitvoerbaar is het, zo te zien. Wel is het inderdaad een kwestie van hoeveel tijd men wil uitgeven om een feature terug te brengen waar men eerder ervoor gekozen heeft om het geen integraal onderdeel te maken van het ontwerp. Zo zien we wel weer eens een schoolvoorbeeld van de zwakke punten van heatmapping en klik statistiekzeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:06:
[...]
Ik hoop dat men toch de investering doet. De Tracker is niet primair voor navigatie, maar voor overzicht. Wezenlijk verschil. De beslissing om het resolutie afhankelijk en arbitrair te maken, tja, daar is elders wel genoeg over gezegd.
Jammer eigenlijk, het is zichtbaar dat er behoorlijk veel en hard werk in is gestoken. Misschien was een test fase waar de oude en de nieuwe versie naast elkaar liepen een idee geweest. Nu lijkt het net alsof het harde werk en de verbeteringen overschaduwd worden door wat eigenlijk slechts een paar structurele zaken zijn.
Zolang de Tracker gewoon vastgezet kan worden los van resolutie ben ik blij. Het breekt de pagina zogezegd, geeft overzicht, breekt ook het "te wit" (wat normaal is ... daar heb je juist dat soort element in een layout voor). Het idee alleen al van die arbitraire minimum resolutie, maf. Misschien wat te ver doorgeschoten met statistiek en de focus op touch / mobility.Ethelind schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:09:
[...]
Ghehe, laten we het er maar op houden dat ze er in iedergeval iets aan proberen te doen.
Hopelijk komt die update ronde erg snel.
[ Voor 19% gewijzigd door Virtuozzo op 19-10-2012 01:21 ]
Als het echt met touch en mobility te maken heeft zou ik zeggen: maak een responsove layout dat in elkaar gevouwen word als je via telefoon of tablet de site bezoekt.Virtuozzo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:18:
[...]
Uitvoerbaar is het, zo te zien. Wel is het inderdaad een kwestie van hoeveel tijd men wil uitgeven om een feature terug te brengen waar men eerder ervoor gekozen heeft om het geen integraal onderdeel te maken van het ontwerp. Zo zien we wel weer eens een schoolvoorbeeld van de zwakke punten van heatmapping en klik statistiek![]()
Ik hoop dat men toch de investering doet. De Tracker is niet primair voor navigatie, maar voor overzicht. Wezenlijk verschil. De beslissing om het resolutie afhankelijk en arbitrair te maken, tja, daar is elders wel genoeg over gezegd.
Jammer eigenlijk, het is zichtbaar dat er behoorlijk veel en hard werk in is gestoken. Misschien was een test fase waar de oude en de nieuwe versie naast elkaar liepen een idee geweest. Nu lijkt het net alsof het harde werk en de verbeteringen overschaduwd worden door wat eigenlijk slechts een paar structurele zaken zijn.
[...]
Zolang de Tracker gewoon vastgezet kan worden los van resolutie ben ik blij. Het breekt de pagina zogezegd, geeft overzicht, breekt ook het "te wit" (wat normaal is ... daar heb je juist dat soort element in een layout voor). Het idee alleen al van die arbitraire minimum resolutie, maf. Misschien wat te ver doorgeschoten met statistiek en de focus op touch / mobility.
De tracker er uit laten is onzin namelijk, die gebruikte ik zelfs op mijn telefoon nog
Responsive willen we nog steeds heel graag. Maar op een gegeven moment moet je gaan scopen want als we alles hadden laten staan dan hadden we in Q4 2014 opgeleverd. We hebben daarom gekozen om eerst de basis te maken en daarop voort te bouwen. Dus responsive is met een zwik andere features on hold gezet. Maar hear me now and believe me later : het komt.Ethelind schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:24:
[...]
Als het echt met touch en mobility te maken heeft zou ik zeggen: maak een responsove layout dat in elkaar gevouwen word als je via telefoon of tablet de site bezoekt.
De tracker er uit laten is onzin namelijk, die gebruikte ik zelfs op mijn telefoon nog
Anoniem: 19894
Gezien de techniek op het gebied van mobile is een mobile site niet meer nodig op korte termijn door grotere schermen met hogere DPI; Dat zeggende er zijn een hoop steken gevallen met het invoeren van T7. Wat al bekent was bij de beta.zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:53:
[...]
Responsive willen we nog steeds heel graag. Maar op een gegeven moment moet je gaan scopen want als we alles hadden laten staan dan hadden we in Q4 2014 opgeleverd. We hebben daarom gekozen om eerst de basis te maken en daarop voort te bouwen. Dus responsive is met een zwik andere features on hold gezet. Maar hear me now and believe me later : het komt.
Ik geloof je, alleen, responsive maken, dat doe je in begin stadium normaal gesproken, en niet ergends tussen door, aangezien je je hele CSS e.t.c. er op aan moet passen, en kost meer tijd als je dat later doet dan wanneer je er mee begint.zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:53:
[...]
Responsive willen we nog steeds heel graag. Maar op een gegeven moment moet je gaan scopen want als we alles hadden laten staan dan hadden we in Q4 2014 opgeleverd. We hebben daarom gekozen om eerst de basis te maken en daarop voort te bouwen. Dus responsive is met een zwik andere features on hold gezet. Maar hear me now and believe me later : het komt.
Gezien de schermen op een telefoon niet groter gaan worden dan de Note 2 (hoop ik in iedergeval) Heb je weinig aan websites zoals de oude of je moet in zoomen.Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 02:00:
[...]
Gezien de techniek op het gebied van mobile is een mobile site niet meer nodig op korte termijn door grotere schermen met hogere DPI; Dat zeggende er zijn een hoop steken gevallen met het invoeren van T7. Wat al bekend was bij de beta.
Een mobiel layout zou je toch nodig hebben wil je ergends op kunnen drukken.
[ Voor 29% gewijzigd door Ethelind op 19-10-2012 02:05 ]
Het is niet zozeer alleen de hoeveelheid wit die vervelend is. Ik zelf vind het in de huidige opzet ook erg lastig om nieuwsartikelen te lezen door een te laag contrast tussen nieuwsbericht (.articleColumn) en sidebar (.relevancyColumn).
In plaats van dat ik rustig mijn aandacht kan richten op het artikel word ik afgeleid door de ruis eromheen. Dit kan verholpen worden door niet alles dezelfde achtergrond kleur te geven (wit in dit geval).
Ik merk dat ik zelfs een beetje moet 'zoeken' naar het artikel. Dat terwijl ik er bewust van ben dat ik naar een artikel pagina ben genavigeerd. Het is niet in een oogopslag duidelijk waar de content (het belangrijkste van de pagina) begint en eindigt.
Dit contrast probleem waar tweakers 7 imo mee kampt is een van de dingen waar vorige layout juist zo sterk in was.
Het invoeren van kleurtjes in het forum indertijd om de verschillende categorieen mee aan te geven was juist een enorm goed iets, en nu is het weg... waarom?
Om rust te brengen? Dit brengt juist ruis omdat alles tot hetzelfde lijkt te behoren. Het is als een stoplicht waar alle kleuren hetzelfde zijn en er met tekst is aangegeven of je moet doorrijden of stoppen.
Mensen kunnen een beeld vormen van een website nog voor ze de tijd hebben om titels te lezen. Daarvoor dient er duidelijk visueel onderscheid gemaakt te worden tussen alle onderdelen van een pagina.
Ik zit nu op me werk maar anders had ik wat qoutes geplaats uit het boek "don't make me think".
Na al deze (opbouwende) kritiek toch veel lof voor de nieuwe tweakers! Het is duidelijk een eerste stap, maar ik zie een hoop verbeteringen en ik heb de indruk dat er een sterke basis is gelegd
In plaats van dat ik rustig mijn aandacht kan richten op het artikel word ik afgeleid door de ruis eromheen. Dit kan verholpen worden door niet alles dezelfde achtergrond kleur te geven (wit in dit geval).
Ik merk dat ik zelfs een beetje moet 'zoeken' naar het artikel. Dat terwijl ik er bewust van ben dat ik naar een artikel pagina ben genavigeerd. Het is niet in een oogopslag duidelijk waar de content (het belangrijkste van de pagina) begint en eindigt.
Dit contrast probleem waar tweakers 7 imo mee kampt is een van de dingen waar vorige layout juist zo sterk in was.
Het invoeren van kleurtjes in het forum indertijd om de verschillende categorieen mee aan te geven was juist een enorm goed iets, en nu is het weg... waarom?
Om rust te brengen? Dit brengt juist ruis omdat alles tot hetzelfde lijkt te behoren. Het is als een stoplicht waar alle kleuren hetzelfde zijn en er met tekst is aangegeven of je moet doorrijden of stoppen.
Mensen kunnen een beeld vormen van een website nog voor ze de tijd hebben om titels te lezen. Daarvoor dient er duidelijk visueel onderscheid gemaakt te worden tussen alle onderdelen van een pagina.
Ik zit nu op me werk maar anders had ik wat qoutes geplaats uit het boek "don't make me think".
Na al deze (opbouwende) kritiek toch veel lof voor de nieuwe tweakers! Het is duidelijk een eerste stap, maar ik zie een hoop verbeteringen en ik heb de indruk dat er een sterke basis is gelegd
Beetje vreemde logica in de planning toch, op zijn minst wordt wel die indruk gewekt. Juist bij het scopen moet je de checks & balances doen voor afhankelijkheden versus wishes & wants. De basis had ook responsive kunnen zijn, in the long run betekent dat simpel gesteld dat je het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden. Het is geen kwestie van waar hangen we features aan, het is het insteekpunt waar het ontwerp mee begint. Al met al is er toch een beetje de indruk dat de balans tussen vorm en inhoud al tijdens de onderzoeken wat scheef is gegaan. Beetje jammer.zeef schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 01:53:
[...]
Dit dus.Femme schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:53:
[...]
Er is al gezegd dat we gaan kijken naar een oplossing om de lichtopbrengst van de site wat minder te maken bij gebruikers die de site fullscreen draaien op een enorm schermen dat te helder staat voor het omgevingslicht.
Ik vind echter wel dat ik de opmerking mag maken over dat je je beeldscherm niet te helder moet zetten. Ik zit hier nu achter twee 30 inch beeldschermen in een redelijk donkere ruimte met voor me Tweakers, Jira (onze bugtracker die ook overwegend wit is), iTunes en Thunderbird (ook heel erg wit). Toch raak ik niet verblind door mijn beeldscherm. Dat is gewoon te danken aan het instellen van de juiste helderheid.
[...]
Met welke informatie zouden we die witte vlakken dan moeten opvullen? Niemand schiet er iets mee op als we irrelevante informatie naast een artikel en de reacties zetten om ruimte op te vullen. We kunnen wel de letters vergroten zodat regels breder kunnen worden maar dan moet er meer gescrollt worden en dat willen onze gebruikers niet gezien de reacties van vandaag. Dan blijft over het gebruik van een andere achtergrondkleur achter de reacties of in een band naast de content. Op het forum doen we het door een grijze achtergrond achter het topic.
Nogmaals de heatmap ter verduidelijking.
Dus samenvatting:
- alle zaken waar vroeger reeds veel op werd geklikt, is gewoonweg nog standaard aanwezig op de frontpage.
- zaken waar iets minder op werd geklikt maar die jij belangrijk vind (bv de meuktracker) kan je gewoon in je tracker plaatsen en die tracker kan je pinnen op je frontpage!
Het dev team kan er toch niet aandoen dat er meer witruimte is dan voorheen omdat ze nu enkel de zaken tonen die wij tweakers het meest interessant vinden?
Edit: maar nu spreek ik dus over de inhoud. Qua layout vind ik de grote mate aan wit ook wat overdreven. Maar ik heb nu via Custom CSS mijn background een lichtgrijze tint gegeven en ben ik een tevreden man.
Edit2: is er eigenlijk een heatmap beschikbaar voor een artikel-pagina? Ik herinner mij dat er rechts van elk artikel ook een hoop nutteloze info stond: zaken zoals tags, etc.
Ik ben blij om te zien dat die info nu weg is. Ben er zeker van dat een heatmap ook zou tonen, dat op die tags toch nauwelijks geklikt werd.

[ Voor 11% gewijzigd door Asgaro op 19-10-2012 13:59 ]
Heatmapping is een instrument van onderzoek voor navigatie. Het zwakke punt, welbekend in de industrie is dat het geen instrument is voor onderzoek naar het gebruik van overzicht.
Denk daar eens over na. Wat we nu zien als resultaat heeft het concept navigatie gebruikt om veranderingen door te voeren die - zoals duidelijk is inmiddels in de paar duizend stemmen in het andere topic - het overzicht verwijderd hebben.
Simpel gesteld, de focus op gewenste vorm boven inhoud heeft dat en andere argumentatie gebruikt om wijzigingen door te voeren die contraproductief zijn voor het nut van gebruik van de website, en dus ook de commerciële insteek. Zonder de waarde van elementen van overzicht juist op waarde te schatten gaat men in dat soort scenarios altijd scheef werken. En dat is ook zichtbaar in het resultaat. Het idee bijvoorbeeld alleen al dat men besloten heeft dat de tracker (wat juist dat element van overzicht was) niet meer zichtbaar is, en vervolgens ook nog enkel vast te zetten eerst rechts op hoge resoluties en dan pas links, dat is gewoon de zaken met de voeten treden. Ik kan dan ook best wel begrijpen dat veel van de feedback aangeeft dat degenen met beta toegang zich in dan opzicht ook in die fase al genomen voelden.
Heatmapping is één instrument. Met een goed maar beperkt oogmerk. Gebruik je enkel dat om puur navigatie in kaart te brengen zonder brede onderzoeken naar de oorsprong van navigatie (overzicht) in gebruikerspatronen dan moet men niet vreemd opkijken als men over het resultaat valt.
Denk daar eens over na. Wat we nu zien als resultaat heeft het concept navigatie gebruikt om veranderingen door te voeren die - zoals duidelijk is inmiddels in de paar duizend stemmen in het andere topic - het overzicht verwijderd hebben.
Simpel gesteld, de focus op gewenste vorm boven inhoud heeft dat en andere argumentatie gebruikt om wijzigingen door te voeren die contraproductief zijn voor het nut van gebruik van de website, en dus ook de commerciële insteek. Zonder de waarde van elementen van overzicht juist op waarde te schatten gaat men in dat soort scenarios altijd scheef werken. En dat is ook zichtbaar in het resultaat. Het idee bijvoorbeeld alleen al dat men besloten heeft dat de tracker (wat juist dat element van overzicht was) niet meer zichtbaar is, en vervolgens ook nog enkel vast te zetten eerst rechts op hoge resoluties en dan pas links, dat is gewoon de zaken met de voeten treden. Ik kan dan ook best wel begrijpen dat veel van de feedback aangeeft dat degenen met beta toegang zich in dan opzicht ook in die fase al genomen voelden.
Heatmapping is één instrument. Met een goed maar beperkt oogmerk. Gebruik je enkel dat om puur navigatie in kaart te brengen zonder brede onderzoeken naar de oorsprong van navigatie (overzicht) in gebruikerspatronen dan moet men niet vreemd opkijken als men over het resultaat valt.
Ik nu dus maar Custom CSS aangeschaft in de karmastore. Maar, en nu? Ik ben daar niet zo'n held mee, maar hoe werkt dat nu dan? Zelf een CSS'je schrijven en die uploaden ofwat? Of toch anders?
In je voorkeuren zit ergens een vinkje om een custom stylesheet te gebruiken. Dan verschijnt daar een tekstvak waar je je CSS rules kwijt kanFastFred schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:08:
Ik nu dus maar Custom CSS aangeschaft in de karmastore. Maar, en nu? Ik ben daar niet zo'n held mee, maar hoe werkt dat nu dan? Zelf een CSS'je schrijven en die uploaden ofwat? Of toch anders?
[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 19-10-2012 14:14 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
@FastFred
Hoe het verder werkt hangt natuurlijk af van het feit wat je ermee wilt doen. Als het je om de hoeveelheid wit gaat, wil ik je voorstellen nog even te wachten. Als het goed is wordt dat vandaag namelijk nog aangepast
Hoe het verder werkt hangt natuurlijk af van het feit wat je ermee wilt doen. Als het je om de hoeveelheid wit gaat, wil ik je voorstellen nog even te wachten. Als het goed is wordt dat vandaag namelijk nog aangepast
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Cloud schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:14:
@FastFred
Mooi om te horen dat er wat aan het WIT gedaan wordt.
Vooral in minder goed verlichte ruimtes vind ik de nieuwe stijl lastig te lezen. (vrouwen en sfeerverlichting

Nu heb ik het wit een beetje kunnen beperken met de tracker, maar nog is het irriterend voor je ogen.
Computer says no
Tsja, ik zit altijd achter een laptop (BTO, dus ook niet de minste in specs) en heb 'm op minimale lichtopbrengst staan. Toch krijg ik inderdaad hoofdpijn (en met Ethelind moet ik er niet aan denken dat ik nu T.net ga lezen met 'n milde migraine-aanval).Femme schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:53:
Ik vind echter wel dat ik de opmerking mag maken over dat je je beeldscherm niet te helder moet zetten. Ik zit hier nu achter twee 30 inch beeldschermen in een redelijk donkere ruimte met voor me Tweakers, Jira (onze bugtracker die ook overwegend wit is), iTunes en Thunderbird (ook heel erg wit). Toch raak ik niet verblind door mijn beeldscherm. Dat is gewoon te danken aan het instellen van de juiste helderheid.
Daarnaast vind ik het gewoon ook niet milieu-vriendelijk en nutteloos: een donker scherm verbruikt minder energie, en het is nergens voor nodig om zo'n bak lichtopbrengst te implementeren. Als ik licht nodig heb, dan doe ik wel 'n lamp aan, en het is van de gekke dat ik 'n lamp aan zou moeten doen om prettig Tweakers te kunnen lezen.
Tuurlijk moet je werken in een goed verlichte omgeving, maar Tweakers is ook voor hobby en ontspanning, en dat doe ik bij voorkeur niet in een fabriekshal. En idd, niet iedereen heeft schermen die automatisch de brightness aanpassen, of zelfs maar schermen die fatsoenlijk aan te passen zijn. Het is net zo zot om voor Tweakers 'n abonnement aan te moeten schaffen (als je voornamelijk in GC zit, krijg je geen karma, hoezeer je ook behulpzaam bent, dus geen mogelijkheid om daarmee een CSS aan te schaffen), als het is om 'n nieuwe monitor te moeten kopen, als het is om een lamp aan te moeten doen. Het moet mi gewoon mogelijk zijn om een normale lichtopbrengst te hebben.
Ik heb nu 'n tweak toegepast (die overigens ook niet voor iedereen is weggelegd, je hebt er wel een beetje technische kennis voor nodig, en hoewel Tweakers zich richt op mensen met die kennis, zijn er ook veel bezoekers die juist hier komen om die kennis op te doen - of voor andere dingen), maar het zou Tweakers sieren als ze hiervoor 'n (redelijk makkelijk vindbare) optie zouden inbouwen, al was het maar voor de tweakers die graag energie-zuinig zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 19-10-2012 14:53 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Je moet zelf een CSS'je schrijven idd in het vak bij mijn voorkeuren. Ik heb het vandaag ook gedaan omdat ik veel weg vond vallen in de achtergrond, niet zo zeer omdat het te licht was. Mocht je niet met css overweg kunnen dan bij deze de mijne, zodat je die kan knippen/plakken in dat vak.FastFred schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:08:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
| #layout { background-color: #dcdddd; } #menubar { width: 982px;} #fp_tabs_container { margin-left: -20px;} #content { margin-right: 20px;} #forum_tabs { margin-left: -20px;} #contentArea{ background-color: #ffffff; width: 1000px; padding-left: 20px; } #searchbar{ margin: 34px auto 0 auto; width: 1020px; } #bottom div.hr { width: 1020px; margin: 0px auto 0 auto; } table.highlights td { line-height: 0px; border-bottom: 1px solid #E8EAEA; padding: 5px 10px; } .frontPageLink { color: #212323; text-decoration: none; } .frontPageLink:visited { color: #B9133c;} .relevancyColumn , div.itemFilter { margin-right: 20px;} .pageTabsContainer { width: 1020px; margin: 0px auto 0 auto; } .galleryHeadingContainer { background-color: #EDEEEE; padding-bottom: 0px; width: 1020px; margin: 0px auto 0 auto; } .reactieBody.hidden .reactieHeader { padding: 0px 10px; opacity: 0.35; } .reactieHeader { padding: 1px 0px 1px 15px; background-color: #E7E8E8; margin-left: -20px; } .reactieBody.spotlight, .reactieBody.spotlight .reactieHeader { background-color: #D8FFC2; border-left: 1px solid #BECFBE; } .reactieBody.informative, .reactieBody.informative .reactieHeader { background-color: #EFFFE2; border-left: 1px solid #CFD4C9; } .eenReactie { margin-top: 5px; width: 600px; } .reactieContent { padding-top: 5px; padding-bottom: 5px; padding-right: 15px; } |
Net de custom CSS uit de startpost gebruikt (grote dank aan de schrijvers daarvan), en dat is al een hele verbetering. Als daar nog de toevoeging van het uitlijnen van de pagina bij zou komen, (dus niet die leegte rechts) dan heb je al een veel betere lay (_ng_2_).
Blijven de features etc over, maar scheelt al een hoop hoofdpijn.
Blijven de features etc over, maar scheelt al een hoop hoofdpijn.
[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 19-10-2012 17:02 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Niet helemaal: plan: Een dag met Tweakers 7Cloud schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:14:
@FastFred
Simpelweg een donkerder achtergrond instellen werkt op sommige pagina's goed, maar op andere pagina's ziet het er een stuk minder goed uit. Waar we eerder hoopten vandaag nog een eenvoudige fix te kunnen uitrollen blijkt dat in de praktijk helaas niet haalbaar te zijn.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Helaas inderdaad. Nou ja, dat is ergens jammer maar aan de andere kant moet men ook oppassen voor een stukje paniekvoetbal. Beter goed en dan wat later, dan half en nu 
Ik wacht de wijzigingen verder rustig af.
Ik wacht de wijzigingen verder rustig af.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Klopt en straks is iedereen (die er last van heeft) aan gewend en gaat het pas opvallen als het wit wordt aangepast
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Zeer goede custom CSS, beste die ik tot nu toe heb gebruiktZartok schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:23:
Je moet zelf een CSS'je schrijven idd in het vak bij mijn voorkeuren. Ik heb het vandaag ook gedaan omdat ik veel weg vond vallen in de achtergrond, niet zo zeer omdat het te licht was. Mocht je niet met css overweg kunnen dan bij deze de mijne, zodat je die kan knippen/plakken in dat vak.
code:
1 ...
Nee want de (meeste) mensen die er nu last van hebben draaien nu al een custom cssBtM909 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:09:
Klopt en straks is iedereen (die er last van heeft) aan gewend en gaat het pas opvallen als het wit wordt aangepast
Ik heb nog even gewerkt aan mijn custom CSS. Voor de geinteresseerden, hier kun je hem vinden: Pastebin.
Aanpassingen:

Aanpassingen:
- Tracker fixed aan de linkerkant, met hover effecten zodat hij normaal niet opvalt.
- De menu's 'Meer' en '[Gebruikersnaam]' klappen open bij mouseover.
- Achtergrondkleur is veranderd naar donkergrijs.
- Menu smaller gemaakt en afgeronde hoeken toegevoegd.
- Artikel-linkjes compacter gemaakt.
- Frontpage items compacter gemaakt. Titel wordt zichtbaar bij mouseover.
- Zoekhintvak aantal pixels naarboven geschoven zodat deze aansluit met het zoekvak.
- Achtergrondkleur van content aangepast naar sneeuw/snow.
- Lichte feedback toegevoegd bij het hoveren van de tabbladen.
- Reageerknop verplaats naast moderatieknop.

Thnx voor de reminder !! Ik ben deze optie door de tijd heen helemaal vergetenAzzKickah schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:15:
Voor de mensen met FireFox, bij Options - Content - Colors, als je daar een niet al de donkere kleur grijs instelt als achtergrond, en het vinkje aanzet voor Allow pages to choose their own colors, heb je hier op GoT een fijne niet-witte achtergrond en andere sites blijven gewoon zoals ze waren (nu, Facebook, F1Today, Google).

Bij mij viel het wit wel mee vanwege calibratie settings voor foto's en dergelijke maar de lichtste grijs tint is NOG beter
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb daar geen mooie heatmaps van maar wel diagrammen van de percentage clicks op de verschillende elementen op de nieuwspagina's. De reden daarvoor is dat zo'n heatmap alleen mooi gegenereerd kan worden op een specifieke nieuwspagina waar hij de geklikte elementen kan terugvinden terwijl wij natuurlijk liever statistieken verzamelen over een groot aantal nieuwsberichten. Ik heb toen iets gebouwd waarmee ik het aantal clicks op basis van naam van een element, url van geklikte link of coördinaat kon queryën.Asgaro schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:57:
[...]
Edit2: is er eigenlijk een heatmap beschikbaar voor een artikel-pagina? Ik herinner mij dat er rechts van elk artikel ook een hoop nutteloze info stond: zaken zoals tags, etc.
Ik ben blij om te zien dat die info nu weg is. Ben er zeker van dat een heatmap ook zou tonen, dat op die tags toch nauwelijks geklikt werd.
De resultaten lieten wel zien dat vrijwel niet geklikt wordt op links in de rechterkolom. Hetzelfde zagen we op de oude prijstab waar naast de prijstabel allerlei meuk stond zoals overeenkomstige producten. Had allemaal weinig zin, er werd niet op geklikt.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je probeert te zeggen maar ik vond die heatmaps uitstekend werken om inzicht te geven in hoe overzichten zoals de nieuwslijst op de frontpage werken. Je kon prachtig zien hoe het percentage clicks geleidelijk afnam met het dalen van de positie op de pagina. Waarom zou je geen heatmaps kunnen gebruiken om inzicht te krijgen in het gebruik van overzichten?Virtuozzo schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:08:
Heatmapping is een instrument van onderzoek voor navigatie. Het zwakke punt, welbekend in de industrie is dat het geen instrument is voor onderzoek naar het gebruik van overzicht.
Het was heel erg duidelijk dat een groot deel van de bezoekers de tracker storend en overbodig vond. Die hoor je nu niet. Er zijn ook bezoekers die hem handig vinden. Dat zijn er iets minder maar alsnog duizenden per dag.Simpel gesteld, de focus op gewenste vorm boven inhoud heeft dat en andere argumentatie gebruikt om wijzigingen door te voeren die contraproductief zijn voor het nut van gebruik van de website, en dus ook de commerciële insteek. Zonder de waarde van elementen van overzicht juist op waarde te schatten gaat men in dat soort scenarios altijd scheef werken. En dat is ook zichtbaar in het resultaat. Het idee bijvoorbeeld alleen al dat men besloten heeft dat de tracker (wat juist dat element van overzicht was) niet meer zichtbaar is, en vervolgens ook nog enkel vast te zetten eerst rechts op hoge resoluties en dan pas links, dat is gewoon de zaken met de voeten treden. Ik kan dan ook best wel begrijpen dat veel van de feedback aangeeft dat degenen met beta toegang zich in dan opzicht ook in die fase al genomen voelden.
Jij beschouwt de tracker als een primair element op de pagina. Dat is hij niet voor de meeste bezoekers. Op de nieuwspagina is het nieuwsartikel de primaire informatie, de reacties en de gerelateerde artikelen onderwerpen secundaire informatie en de tracker tertiaire informatie. De tracker is ondergeschikt aan de eigenlijke content van de pagina. Dat is al een goede reden waarom we 'm niet links of permanent in beeld hoeven te hebben. Gebruikers die de tracker wel permanent in beeld willen hebben mogen lekker zelf uitzoeken welke plek ze het meest geschikt vinden. Voor iemand zoals jou die de tracker als primair overzicht gebruikt is de positie links waarschijnlijk het beste.
De heatmaps waren niet leidend voor de ontwerpen. Ze leverden wel interessante inzichten op.Heatmapping is één instrument. Met een goed maar beperkt oogmerk. Gebruik je enkel dat om puur navigatie in kaart te brengen zonder brede onderzoeken naar de oorsprong van navigatie (overzicht) in gebruikerspatronen dan moet men niet vreemd opkijken als men over het resultaat valt.
nero355 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:20:
[...]
Thnx voor de reminder !! Ik ben deze optie door de tijd heen helemaal vergetenterwijl het zelfs vroeger in Netscape zat in de 90's geloof ik
Bij mij viel het wit wel mee vanwege calibratie settings voor foto's en dergelijke maar de lichtste grijs tint is NOG beter
Thanx!
@Devvers:
Het is hier al vaak gezegd maar het wit is echt veel te veel en te wit. De brightness op mijn asus laptop kan niet lager en ik heb er normaal nooit last van maar ik krijg gewoon hoofdpijn en dit:
Maar het was wel enigzins informatief, als daar meuk staat weet je dat je goed zit. Dat er dan niet op geklikt wordt, doh.Femme schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:05:
[...]
<>
De resultaten lieten wel zien dat vrijwel niet geklikt wordt op links in de rechterkolom. Hetzelfde zagen we op de oude prijstab waar naast de prijstabel allerlei meuk stond zoals overeenkomstige producten. Had allemaal weinig zin, er werd niet op geklikt.
<>
Dit zijn technische aannames die in het gebruik falen. Die aannames zijn ook prima te testen overigens.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Is het forum sinds vandaag minder wit? Het lijkt alsof de velden van de posts iets grijzer zijn? Of is dat mijn verbeelding?
khad nl het idee dat het in het begin vooral net niet wit op wit was.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Heb de css van de SP, en beetje bewerkt
Mooie afgeronde hoekjes in de tracker
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| .popup.trackerPopup.fixed { margin-top: -20px; margin-left: 20px; position: fixed !IMPORTANT; left: 30px !IMPORTANT; top: 160px !IMPORTANT; -moz-border-radius: 15px; border-radius: 15px; } |
Mooie afgeronde hoekjes in de tracker
Door de dag heen stel ik continu de helderheid van mijn scherm (u2412m) in adhv het beschikbare licht. 's Avonds bijv heeft mijn scherm de laagst mogelijke helderheid en 's ochtends vaak ook. Ik werk voor mijn werk ook met Jira en thunderbird. Daar heb ik nooit last van teveel wit. Maar met. t.net is het me toch teveel. Het lijkt zo of je totaal niet de ambitie hebt om je gebruikers tevreden te houden door te suggereren dat alle mensen die er last van hebben te grote schermen hebben, deze hun schermen niet goed gebruiken en verkeerd omgaan met helderheid en omgevingslicht. Ja, sommige mensen doen het misschien verkeerd en daar mag je ze op wijzen maar ik vind het niet netjes om alles de gebruikers te verwijten.Femme schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 23:53:
[...]
Er is al gezegd dat we gaan kijken naar een oplossing om de lichtopbrengst van de site wat minder te maken bij gebruikers die de site fullscreen draaien op een enorm schermen dat te helder staat voor het omgevingslicht.
[...]
Met welke informatie zouden we die witte vlakken dan moeten opvullen? Niemand schiet er iets mee op als we irrelevante informatie naast een artikel en de reacties zetten om ruimte op te vullen. We kunnen wel de letters vergroten zodat regels breder kunnen worden maar dan moet er meer gescrollt worden en dat willen onze gebruikers niet gezien de reacties van vandaag. Dan blijft over het gebruik van een andere achtergrondkleur achter de reacties of in een band naast de content. Op het forum doen we het door een grijze achtergrond achter het topic.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Duizendmaal dank voor die CSS sheet. Nu kan ik tweakers tenminste weer bekijken zonder direct koppijn te krijgen. Ik moest eventjes uitvogelen hoe ik mijn karma kon gebruiken om een custom CSS code in te voeren, maar het was dik de moeite waard!
Ik ben ook erg blij met deze CSS sheet. Het scheelt echt bergen wit, sinds de invoering van Tweakers 7 was het standaard na 10 minuten op het forum rondkijken hoofdpijn krijgen.
Was inderdaad even kijken hoe dat zat met CSS invoeren, heb de TS verzocht even een korte 'how-to' in z'n topicstart op te nemen, scheelt de anderen die het nog niet hebben een hoop gezoek.
Was inderdaad even kijken hoe dat zat met CSS invoeren, heb de TS verzocht even een korte 'how-to' in z'n topicstart op te nemen, scheelt de anderen die het nog niet hebben een hoop gezoek.
Mag ik diegene die de CSS uit de startpost heeft geschreven heel erg bedanken, echt een verbetering t.o.v. de standaard CSS!
"When you grow up your heart dies"
Bedankt, en graag gedaan, ik zal binnenkort nog een andere maken voor de contest, die het helemaal 'af maakt'sjaool schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:17:
Mag ik diegene die de CSS uit de startpost heeft geschreven heel erg bedanken, echt een verbetering t.o.v. de standaard CSS!
Dan is het handig om eens uit te leggen op basis waarvan je deze conclusie trekt. Heatmapping is leuk en aardig en laat, zoals gezegd, alleen zien wat er gebeurd op een site. Wat het niet doet is vertellen waarom het zo is. Wat je hier nu lijkt te doen is bevooroordeeld naar de materie kijken en puur op basis van vooroordelen conclusies trekken. Althans, zo komt je reply nu over.Femme schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:05:
Nogmaals, op basis van welke gegevens baseer je deze conclusie? Als dat alleen op de heatmaps is heb je broddelwerk afgeleverd. Heatmaps is maar een deel van het verhaal, je hebt meer data nodig die vooral de vraag "waarom?" beantwoorden. Heatmaps doen dat niet. Ik mis in je verhaal het principe van "kijken". Momenteel zijn er diverse klachten die allemaal neer komen op het verlies van overzicht. De tracker valt hier ook onder. Het klikken op items in de tracker is leuk en aardig maar de tracker biedt je ook een snel en kort overzicht van wat er op de rest van de site gebeurd. Dat kan iemand motiveren om eens op het forum te gaan kijken. Dat betekent niet dat iemand dan op het item in de tracker klikt, zo'n iemand zou best eens op het kopje "Forum" kunnen klikken. In dit geval wordt de tracker dus gebruikt voor overzicht, niet als navigatiemiddel. De conclusie zou dus eerder zijn "de tracker is niet geslaagd als (primair) navigatiemiddel".Het was heel erg duidelijk dat een groot deel van de bezoekers de tracker storend en overbodig vond. Die hoor je nu niet. Er zijn ook bezoekers die hem handig vinden. Dat zijn er iets minder maar alsnog duizenden per dag.
Misschien dat het handig is om wat meer te vertellen over hoe jullie tot de conclusie zijn gekomen dat die tracker er weg moet, welke tools e.d. er zijn gebruikt. Ik heb het gevoel dat je nu maar een half verhaal vertelt wat wellicht heel anders overkomt dan je bedoelt.
Ik neem aan dat dit vanuit de enquete naar boven is gekomen? Ik heb zo een vermoeden dat daar ook niet heel erg uitgebreid op gereageerd is, als ik zo nav de launch bepaalde reacties heb gezien, ik begin dus hoe langer hoe meer te twijfelen aan die enquete.Femme schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:05:
Het was heel erg duidelijk dat een groot deel van de bezoekers de tracker storend en overbodig vond. Die hoor je nu niet. Er zijn ook bezoekers die hem handig vinden. Dat zijn er iets minder maar alsnog duizenden per dag.
Ik ben het met je eens, dat de tracker niet primair is tov het nieuwsartikel en de daaraan gerelateerde inhoud, maar schijnbaar is het voor een groot deel van de bezoekers wél een belangrijk onderdeel van de site. Het gemis van de tracker bij bepaalde resoluties (die nu door t.net "te laag" lijken te worden bevonden) is daarbij een doorn in het oog; elke keer activeren, terwijl de tracker (blijkbaar) ontzettend veel wordt gebruikt lijkt het mij echter wel te onderbouwen waarom het handig is om de tracker als default er op te hebben. Maar nogmaals, ik begin steeds meer vraagtekens te zetten bij de enquete en vraag me daarom ook steeds meer af onder hoeveel mensen die enquete is gehouden en of deze groep wel representatief is geweest aan de doelgroep die T.net voor ogen heeft. Als het goed is heeft Zeef daar een notitie van gemaakt, maar heb er vooralsnog niets over teruggehoord of gelezen.Jij beschouwt de tracker als een primair element op de pagina. Dat is hij niet voor de meeste bezoekers. Op de nieuwspagina is het nieuwsartikel de primaire informatie, de reacties en de gerelateerde artikelen onderwerpen secundaire informatie en de tracker tertiaire informatie. De tracker is ondergeschikt aan de eigenlijke content van de pagina. Dat is al een goede reden waarom we 'm niet links of permanent in beeld hoeven te hebben. Gebruikers die de tracker wel permanent in beeld willen hebben mogen lekker zelf uitzoeken welke plek ze het meest geschikt vinden. Voor iemand zoals jou die de tracker als primair overzicht gebruikt is de positie links waarschijnlijk het beste.
Er zijn altijd grenzen aan een methode van onderzoek, daarom dat investeren in diverse instrumentatie ook zo noodzakelijk is. Enquêtes hebben hun beperkingen, net als polls on page, net als technische instrumenten, net als in page adverts en zo voorts. Daarom dat je goed moet een plan moet uitwerken vanuit de basis voor een langere termijn, met herhalingen en updates.
Dus ja, daar is op dit punt wel iets misgegaan. Het is natuurlijk geen simpele klus, maar wel een noodzaak.
@CptChaos, als ik het me goed herinner van de afgelopen dagen uit de nieuws updates komt er een oplossing, maar afhankelijk van de beperkte mogelijkheid van aanpassen van layout op technisch vlak. Beetje vreemd, maar kan natuurlijk een kwestie zijn van middelen die men ter beschikking heeft in wat eigenlijk na de afloop van het hoofdproject. We zullen zien. Of men voor volgende rondes in deze opzichten anders / beter investeert in middelen van onderzoek daar is het nu te vroeg voor, gezien de hoeveelheid werk nu. Opnieuw, we zullen zien.
Ik hoop dat men eigenlijk niet opnieuw het wiel probeert uit te vinden. De werking van de tracker voor plaatsing, functie, overzicht e.d. was eigenlijk perfect voor het gros van gebruikerspatronen. Met een beetje aanpassing voor flexibiliteit (zichtbaarheid aan/uit bijvoorbeeld) kan men ook de mensen die de tracker niet missen tegemoet komen. Ik hoop niet dat men het ding er maar tussen in sleutelt aan een rechterkant of zo.
Dus ja, daar is op dit punt wel iets misgegaan. Het is natuurlijk geen simpele klus, maar wel een noodzaak.
@CptChaos, als ik het me goed herinner van de afgelopen dagen uit de nieuws updates komt er een oplossing, maar afhankelijk van de beperkte mogelijkheid van aanpassen van layout op technisch vlak. Beetje vreemd, maar kan natuurlijk een kwestie zijn van middelen die men ter beschikking heeft in wat eigenlijk na de afloop van het hoofdproject. We zullen zien. Of men voor volgende rondes in deze opzichten anders / beter investeert in middelen van onderzoek daar is het nu te vroeg voor, gezien de hoeveelheid werk nu. Opnieuw, we zullen zien.
Ik hoop dat men eigenlijk niet opnieuw het wiel probeert uit te vinden. De werking van de tracker voor plaatsing, functie, overzicht e.d. was eigenlijk perfect voor het gros van gebruikerspatronen. Met een beetje aanpassing voor flexibiliteit (zichtbaarheid aan/uit bijvoorbeeld) kan men ook de mensen die de tracker niet missen tegemoet komen. Ik hoop niet dat men het ding er maar tussen in sleutelt aan een rechterkant of zo.
Ik kijk eigenlijk s'avonds nooit naar Tweakers, omdat de site gewoon te fel is. Ik heb 2 monitoren, en als ik op 1 monitor tweakers open heb staan en dan naar de andere ga moeten mijn ogen opnieuw focussen. (Als daar een donkere achtergrond is)
Ik heb nu nog niet genoeg karma voor deze nieuw layout, ik moet dus wat meer gaan spammen voor puntjes. Maar dien je dit dan vol te houden, dus minimaal 500 punten per half jaar, of is 1x 500 punten voldoende zonder terug te worden gezet?
Ik heb nu nog niet genoeg karma voor deze nieuw layout, ik moet dus wat meer gaan spammen voor puntjes. Maar dien je dit dan vol te houden, dus minimaal 500 punten per half jaar, of is 1x 500 punten voldoende zonder terug te worden gezet?
War is the only proper school of the surgeon.
Posts spammen voor karma is niet de bedoeling
Gebruik anders Stylish voor Chrome en/of Firefox. Daar kan je ook een CSS in zetten voor elke willekeurige site.
if (!coffee) {
Work = false; }
Je weet dat je een topic van een jaar kickt? Heb je de helderheid-slider bovenaan al gevonden?
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Mooie bump, klik op het tandwieltje rechtsboven aan
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Dank voor het compliment_David_ schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:03:
Mooie bump, klik op het tandwieltje rechtsboven aan
Ik zal Stylish proberen, was niet bekend met deze plugin.
War is the only proper school of the surgeon.
Zelfs op de laagste stand is het totaalbeeld nog altijd behoorlijk fel.CodeCaster schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:23:
Je weet dat je een topic van een jaar kickt? Heb je de helderheid-slider bovenaan al gevonden?
Waarom kan er niet meer rek aangebracht worden in de variatie?
Niet dat het zwart moet zijn, maar als je de keuze hebt om de achtergrond lekker donker grijs te maken zou dat toch moeten kunnen?
Je komt op bepaalde delen van pagina's dan in de knoop met het juiste contrast.Snowwie schreef op woensdag 04 december 2013 @ 03:00:
[...]
Zelfs op de laagste stand is het totaalbeeld nog altijd behoorlijk fel.
Waarom kan er niet meer rek aangebracht worden in de variatie?
Niet dat het zwart moet zijn, maar als je de keuze hebt om de achtergrond lekker donker grijs te maken zou dat toch moeten kunnen?
Intentionally left blank
Let op:
Vergeet ook het grote Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic. niet. Laat je mooiste CSS script daar zien!
Vergeet ook het grote Tweakers 7 Ultimate CSS Competition - Inzendtopic. niet. Laat je mooiste CSS script daar zien!