[Feat] Tabbladen forum over gehele forum tonen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
T7 is nog even wennen, maar ik vind het wel strak geworden :)

Maar iets wat ik erg mis is de mogelijkheid om vanuit bijvoorbeeld een topic direct naar Active Topics of Myreact te kunnen. Op de hoofdpagina van het forum heb je tabbladen bovenin daarvoor, maar die komen voor de rest nergens terug.

Dus mijn verzoek is om de tabbladen met "Forumlijst, Active Topics, Bookmarks, Myreact, Faq" over het gehele forum terug te laten komen. Dat zou mijn 'probleem' in 1 klap oplossen :Y)

Succes met de waslijsten aan topics! ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:23

Entity

9000rpm

Yep, datzelfde bedacht ik me ook al, ik kan nu niet vanuit een topic direct naar de bookmarks of active topics, wat ik in de praktijk wel vaak gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Vos

AFCA

Dit mis ik ook absoluut! Was één van de eerste dingen wat mij opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
Dat is inderdaad een van de eerste dingen die ik echt mis in de nieuwe versie

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ja, dat is wel een gemis. 't Zou ook mooi zijn als de post history en bookmarks er bij kunnen in dat menuutje. Ik gebruik vooral post history veel, en om eerst naar MyReact te gaan en dan naar beneden scrollen is wat onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Bookmarks staat al tussen die tabbladen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zie liever dat we de tracker beter maken zodat het gebruik zich verplaatst van active topics, bookmarks en post history naar de tracker. De tracker kan permanent weergegeven worden op elke pagina en de inhoud kan afgestemd worden op de wensen van de gebruiker. Iemand die veel op het forum actief is kan zijn tracker helemaal op dat gebruik afstemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat is leuk op mn scherm met 1920 pixels in de breedte,
maar niet werkbaar op tablets, telefoons of lagere resolutie-schermen.

Een van de grootste 'klachten' die ik voorbij zie komen, kun je niet afdoen met de 'Tracker'

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik ga mezelf even quoten:
En dat is het laatste wat ik wilde horen. Ik wil gewoon vanuit alle plekken naar Active Topics en MyReact kunnen en dat zou perfect kunnen met die balk.

En dan kan je wel die tracker als alternatief noemen, maar dat is ten eerste een lapmiddel en ten tweede zie ik heel die tracker niet, omdat ik m'n browser niet fullscreen gebruik (heb het op ongeveer 1400px breedte en dat is op geen énkele site een probleem, dus ben ook niet van plan om dat te gaan veranderen).
Volgens mij wordt de groep met mensen die én 1920x1080 (of hoger) hebben én ook daadwerkelijk daarop fullscreen surfen zwaar overschat als er 'je kan de tracker te allen tijden fixeren' gezegd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
CLB schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:18:
Dat is leuk op mn scherm met 1920 pixels in de breedte,
maar niet werkbaar op tablets, telefoons of lagere resolutie-schermen.

Een van de grootste 'klachten' die ik voorbij zie komen, kun je niet afdoen met de 'Tracker'
Indeed, boven aan het topic zoals op het hoofdkopje forum is het beste, en maakt alles veel toegankelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die tracker is en extra klikken en veel scrollen. Dat haalt juist de hele snelheid eruit.
Of die tracker moet weer gewoon op de juiste plek komen te staan zonder dat die verdwijnt (er is zat witruimte op de hele site, die kunnen we prima opofferen voor functionele dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik zou ook graag dit wilen. Zit nu al weken op een tablet te werken en het forum is zo net lekker leesbaar. Met nog meer dingen ernaast gaat de leesbaarheid ernstig achteruit en blijf je in/uitzoomen. Wat dat betreft mag ook de google ads wel verhuizen...

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Vanuit elk topic met één klik terug naar m'n bookmarks (of soms MyReact) is iets waar ik ook veel waarde aan hecht. Het voelt verschrikkelijk onwennig om nu eerst naar de forum main page te navigeren (waar ik eigenlijk nooit kwam) voordat ik bij m'n bookmarks kan komen.

Wat mij betreft worden alle 'tabbladen' van deze aard over de gehele website samengevoegd met de zoekbalk, die nu op zichzelf onnodig een complete balk inneemt (en niet eens goed werkt). Op deze manier zijn ze permanent aanwezig in het onderdeel van de website waar ze relevant zijn. Scheelt ook nog eens kostbare verticale ruimte.

En het idee om de boel naar de tracker te verplaatsen vind ik nogal tegenstrijdig met het feit dat diezelfde tracker nu minder toegankelijk is dan ooit.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
Ik mis dat ook heel erg dus graag zsm weer implementeren zo'n toolbar in het hele forum!

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 11:01
+ 1 Graag MyReact weer toevoegen in menu, nu is de ergonomie veel minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De reden dat we de tabbladen op de frontpage niet in de header hebben geplaatst is dat het irritant is om de header te zien veranderen als je naar andere pagina's doorklikt waar de tabbladen niet getoond worden. Dat zou geen probleem zijn op het forum waar de tabbladen dan altijd zouden verschijnen.

Ik ben er nog niet van overtuigd dat de tabbladen tonen op alle forumpagina's semantisch gezien de beste oplossing is. Ik wil eerst de mogelijkheden bekijken maar er zal wel snel een besluit over genomen moeten worden. Dat er een sneller pad moet komen naar active topics, bookmarks en posthistorie is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

...en naar Myreact. ;)

De enige twee opties die ik zie zijn de tracker en die tabbladen. Het op arbitraire momenten wel en niet zichtbaar zijn van die tabbladen is sowieso al redelijk onhandig, en het misbruiken van de tracker heeft bovengenoemde nadelen. Die tabbladen overal neerzetten op het forum is in elk geval consistenter. En sowieso: function over form.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ze kunnen ook als 2 sec hover onder Forum (al zie ik dat meer ook geen hover heeft).
Of onderaan de pagina, ikzelf heb de oudste post onderaan staan, als ik daar naar active topics etc zou kunnen is t ook prima ;P

Ik zou ze ook kunnen voorstellen op de plek waar nu de onderwerpen en producten komen te staan.

Mis die functie in elk geval behoorlijk, tracker gebruik ik overigens niet, zou het jammer vinden voor die paar tabs de tracker te moeten activeren. Mij bevalt zonder prima, ben ook wel te spreken over de totale layout eigenlijk ;)

[ Voor 44% gewijzigd door itsme op 21-10-2012 08:17 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik zie de tabs ook graag op b.v. deze pagina terug.
Ik heb ergens een screenshot van een gebruiker gezien waar de tabs links van de zoekbalk stonden, maar deze kan ik niet meer terug vinden. Dit zag er ook wel nice uit. :)

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Pagina: 1