Wifi problemen blijven bestaan.

Pagina: 1
Acties:

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:26
Hoi

Ik heb hier een ZTE H220N modem van KPN en daarachter een Sitecom WL300 repeater hangen.

Op de een of andere manier krijg ik het niet goed aan de praat meer, terwijl het perfect heeft gewerkt.

Probleem ; de repeater maakt geen goede draadloze verbinding met de router.
Zolang de repeater bedraad aan de router hangt kan ik overal draadloos verbing maken met de sitecom.
Zodra ik de bedrading tussen de repeater en de router weghaal, dan krijgen mijn wifi verbindingen geen IP-adres meer. Het lijkt dan alsof ze wel contact maken met de repater (daar staat dhcp uit), maar vervolgens niet met de router.

Ik snap er echt helemaal nix meer van. Ze zitten niet op hetzelfde kanaal, ze zitten in dezelfde subnet, enz.

Ik weet het gewoon niet meer.
Iemand een idee om verder uit te vogelen?

Heb al met SSIDer gekeken ; alles zit op verschillende channels.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Ik weet niet of de Sitecom zo slim is om als AP te fungeren zodra een kabel aangesloten is? Idealiter gebruik je geen repeater maar een (additioneel) AP, zolang er verschillende kanalen gebruikt worden in combinatie met hetzelfde SSID en beveiliging.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• maartend
lier schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 15:55:
Ik weet niet of de Sitecom zo slim is om als AP te fungeren zodra een kabel aangesloten is? Idealiter gebruik je geen repeater maar een (additioneel) AP, zolang er verschillende kanalen gebruikt worden in combinatie met hetzelfde SSID en beveiliging.
De sitecom wordt nu ws meer als ap gebruikt. Maar dat maakt voor mijn probleem denk ik nix uit, mijn vraag zit hem erin waarom ik in hemelsnaam geen contact meer kan maken zodra dat ding draadloos gaat

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Misschien een keer een factory reset en vervolgens opnieuw instellen?
offtopic:
Ik kan me haast niet voorstellen dat een repeater dezelfde config gebruikt als een AP, maar wie ben ik...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• maartend
lier schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:49:
Misschien een keer een factory reset en vervolgens opnieuw instellen?
offtopic:
Ik kan me haast niet voorstellen dat een repeater dezelfde config gebruikt als een AP, maar wie ben ik...
Dat soort zaken al 3 maal gedaan. Of 6 maal. Hele netwerk is al gereset geweest.
Ik begin te denken dat mijn ZTE H220N modem gewoon stom doet. Dat ding geeft ook gewoon verkeerde IP adressen uit terwijl alles op dhcp staat.

Maar ik ga het toch proberen.