[FP] Waar zijn de layout/indeling instellingen + tracker

Pagina: 1
Acties:
  • 467 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Laat ik maar beginnen met de vraag, waar zijn de instellingen voor de FP-indeling gebleven?! :?

Dan de tracker:
- de fixeerinstelling verschijnt pas als ik de browser over ruim 3/4 van de breedte van mijn scherm sleep, mijn scherm is 1920 pixels breed, dus reken maar uit;
- de tracker blijft vanwege dat ook niet staan na deze gefixeerd te hebben. Ik heb Firefox meestal uitgerekt over iets meer dan de helft van het scherm. Voorheen was dat geen probleem, nu is dat véél te weinig, geen tracker dus. En aangezien de FP niet aan te passen lijkt te zijn kan ik ook niet wat weghalen, zoals dat wat nu standaard rechts staat.

Nieuwsberichten:
Voorheen had je onder de berichten een link naar het vorige en (indien aanwezig) het volgende bericht staan. Nu staan daarnaast links voor 2 berichten verder en 2 berichten terug, hoe kan ik die weghalen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik zie de fixeer instelling überhaupt niet, ongeacht resolutie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:43

Ryceck

Constants and Variables

Lay-out instellingen was ik ook al naar op zoek, en dan met name de mogelijkheden om de volgorde van de blokken te veranderen (Pricewatch en gesponsorde items) of zelfs deze blokken weg te halen.

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Is er soms een minimum resolutie waarboven de fixeer instellingen voor de tracker zichtbaar worden? Heb op een aantal machines geprobeerd, maar ongeacht of ik nu bij een resolutie van 1440*900 op de laptop of hoger op de desktops het probeer komt het niet zichtbaar.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:25
Ryceck schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 12:52:
Lay-out instellingen was ik ook al naar op zoek, en dan met name de mogelijkheden om de volgorde van de blokken te veranderen (Pricewatch en gesponsorde items) of zelfs deze blokken weg te halen.
Dat zou inderdaad erg fijn zijn! PW voegt voor mij niks toe, terwijl ik juist regelmatig kijk bij de Meuktracker bijvoorbeeld. Mochten we dit zelf kunnen instellen, zou dat duidelijk een verbetering zijn in mijn ogen!

Verder mis ik ook de 'fixeer' instelling, ligt dit nu aan mijn resolutie? Begrijp dat je een 'groot scherm' nodig hebt, maar ook dat is nogal een wazig begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op mijn notebookje (1366*768) krijg ik die fixeerinstelling ook niet, enkel op mijn desktop die nu 1920*1200 doet dan wel, tot ik de browser iets kleiner zet.

Kan die fixeer instelling er permanent komen, ook als je een browser draait op een grote van 3x3 pixels bij wijze van spreken.

Met wat custom CSS kan ik prima de ruimte voor de nieuwsberichten wat inkorten, die is nu vrij breed, maar dat kan minder (zeker als die rare 'x minuten geleden' dingen eruit kunnen). Dan past daar prima een tacker naast, zodat ik weer normaal kan navigeren door de verschillende rubrieken (en dan is het navigeren niet eens het probleem, maar meer het in 1 oog opslag kunnen zien wat er in de verschillende rubrieken staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Het zou toch van de gekke zijn als we de tracker niet vast zouden kunnen zetten ongeacht resolutie? Kwestie van gebruik van instellingen. En kwestie van de natuurlijke beperkingen van onderzoek op basis van klik statistieken. Er wordt vergeten dat overzicht ook een belangrijk onderdeel is van zowel ervaring als gebruik. Logisch dat de tracker naar verhouding minder geklikt wordt, juist vanwege die functie van overzicht hoef je niet alles door te klikken, je kan juist door dat gegeven overzicht de kliks beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

TERW_DAN schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:11:
...

Met wat custom CSS kan ik prima de ruimte voor de nieuwsberichten wat inkorten,.
Ik zou willen dat Custom CSS werkte..

iets als

Cascading Stylesheet:
1
2
3
div.message div.ownpost {
    background-color: #ff0000 !important;
}

zou toch moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Ja, ik kan me toch niet voorstellen dat dergelijke ingrepen aan de kant van de gebruiker nodig zouden zijn voor zoiets standaard. Is een beetje zoals hoe nu MyReact niet direct beschikbaar is, en dan zeggen dat het instellen van acceskeys de "oplossing" is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Virtuozzo schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:08:
Is er soms een minimum resolutie waarboven de fixeer instellingen voor de tracker zichtbaar worden? Heb op een aantal machines geprobeerd, maar ongeacht of ik nu bij een resolutie van 1440*900 op de laptop of hoger op de desktops het probeer komt het niet zichtbaar.
1543 pixels breed in de viewport ben ik met wat klooien achtergekomen. Afhankelijk van je OS/browser komt daar nog wat chrome bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Ik kan de auto-refresh instellingen voor de FP niet eens meer vinden... Zijn er trouwens meer waarbij die refresh niet veel lijkt te doen? Heb zo'n vermoeden dat die uit is gezet om de load wat te verzachten na de overstap.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rafe schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:22:
[...]

1543 pixels breed in de viewport ben ik met wat klooien achtergekomen. Afhankelijk van je OS/browser komt daar nog wat chrome bij.
Zo groot is m'n scherm niet eens :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik dacht dat het click gedrag was onderzocht het benaderen van een dm is juist omslachtiger als voorheen

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drobanir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 09:29

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Duckduck is my friend

Da's wel jammer ja, ik gebruikte de tracker actief. Ik zit nu helaas aan max 1440 pixels breed. ;(

There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexited
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 14:35
Hier nog een tracker fan..
2* 1280/1024@work, tracker fixeer optie is pas te zien als ik het venster een stukje uittrek over de 2e monitor.. en dan is op de andere monitor dezelfde ruimte (rechts) leeg met een oogpijn witte achtergrond... Dit kan/moet toch beter ?Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img585/9405/63262565.jpg

Daarnaast zie ik dus op één 17" monitor 12 nieuws items zonder te scrollen..
De 'niet efficiënte' indeling is al meer aangehaald in de comments op de nieuwe FP.

[ Voor 30% gewijzigd door lexited op 18-10-2012 16:06 . Reden: toevoeging ]

1 - 2 - 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Rafe schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 13:22:
[...]

Wtf. Excuses, maar dat is ronduit slecht gekozen. Heel slecht.

Hallo devvers, dat kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otho
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 20:32

Otho

Zoeken scheelt ergernis

Kan het alleen maar beamen dat zelfs met een retina scherm het onmogelijk is om de tracker te fixeren op welke plaats dan ook... draai je dan op 2880x1800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:13

Wmm

Ik kwam hier net ook achter idd. De fixed tracker is dus alleen te gebruiken voor mensen met een scherm met meer dan 1600 horizontale pixels en juist die mensen draaien doorgaans hun browser niet fullscreen. Ik niet iig met 1920, kan die ruimte wel nuttiger gebruiker. Hier is echt ontzettend slecht over nagedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

even wachten; blijkbaar gaat dit topic over 3 zaken:

1) custom frontpage - is inderdaad verwijderd, maar komt als het goed is later in gewijzigde vorm wel weer terug
2) Automatische frontpage reload - is verwijderd. Wellicht dat we met 1) de lijsten mbv ajax zelf-updating gaan maken, maar op dit moment is dat allemaal nog niet concreet
3) tracker fixeren - daar lopen denk ik al genoeg topics over ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.