Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06-2020
beste iedereen,

ik zal mezelf een klein beetje voorstellen hier alvorens de vraag te stellen!
mijn systeem staat hier: I7 3770k, 3x HD7970 WC vraag
waar ik het belangrijkste vind aan mijn systeem is de snelheid en voornamelijk het eyefinity kunnen spelen van de nieuwste games in de hoogste resolutie.
Ook vind ik het leuk om te experimenten met waterkoeling, alleen denk ik hoe het er nu bij staat weinig meer te maken heeft met experimenteren :)

niettemin ben ik ook altijd op zoek naar verbeteringen van het systeem en heb het idee dat het nu wat hangt op mijn moederbord.
het idee was om 1 monitor aan te sluiten met 1x hd7970.. crossfire leek mij wel leuk, dus die optie moest ik ook hebben. daarom heb ik dit moederbord aangeschaft:
http://www.asus.nl/Mother...t_1155/Maximus_V_Formula/
prima ding, veel plezier van.
inmiddels 3 schermen staan en toch maar een kaart extra erbij geprikt. draait prima, alleen haal ik net niet de allerhoogste instellingen in bijvoorbeeld battlefield 3..
ben er nu mee bezig om een derde HD7970 erbij te komen om het net ff wat vloeiender te laten lopen..

alleen, gaat mijn moederbord dat prettig vinden? vast wel, de voorzieningen zijn er, alleen ik heb mijn twijfels bij de snelheid van mijn pci bussen. Deze snelheden nemen volgens mij flink af na mate er extra kaarten bijkomen.

bij dit moederbord
http://event.asus.com/nl/maximus_v_extreme/
is dat volgens mij veel minder en haal ik meer uit de onderlinge snelheid en dus een betere performance?

zie ook deze tabellen:
Afbeeldingslocatie: http://i766.photobucket.com/albums/xx308/robbyvw/Naamloos.jpg

ik heb het overigens niet over geld, maar wil gewoon het beste hebben. mbt overklokken van het moederbord heb ik nog geen idee bij, maar ik ken mezelf, dat volgt nog wel een keer..

alvast bedankt voor de reacties!
( ik kreeg geen reactie vanuit het AMD HD7*** topic, vandaar even een nieuwe aangemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:14
Ik raad je aan om je te verdiepen in de architectuur van PCI-express. Deze is namelijk niet, zoals PCI, gebaseerd op een gedeelde bus maar op "lanes", waarbij elke lane een point-to-point verbinding is tussen een kaart en de controller. Het is dan hierbij van belang om de volgende dingen uit te zoeken en te vergelijken:
1. Hoeveel lanes heeft de videokaart nodig om volledig te functioneren qua data throughput (let op: de verschillende generaties PCI-e hebben verschillende doorvoer snelheden per lane).
2. Hoeveel lanes heeft elke PCI-e slot per configuratie. Let op: er is een verschil tussen fysieke en electrische aansluiting (niet alle fysieke 16x sloten hebben ook 16 lanes beschikbaar, vaak delen sloten de lanes, waarbij of 1 slot 16 lanes heeft of 2 sloten 8, dit zie je ook terug in de tabellen die je post).
3. waar zitten de controllers (zo uit mijn hoofd heeft bijvoorbeeld ivy-bridge een 16 lanes controller en wordt er vaak nog meer lanes toegevoegd vanuit de chipset). op de site van intel is hier wel e.e.a. over terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyvw23
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-06-2020
ok, sorry! :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

robbyvw23 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 07:25:
beste iedereen,

ik zal mezelf een klein beetje voorstellen hier alvorens de vraag te stellen!
mijn systeem staat hier: I7 3770k, 3x HD7970 WC vraag
waar ik het belangrijkste vind aan mijn systeem is de snelheid en voornamelijk het eyefinity kunnen spelen van de nieuwste games in de hoogste resolutie.
Ook vind ik het leuk om te experimenten met waterkoeling, alleen denk ik hoe het er nu bij staat weinig meer te maken heeft met experimenteren :)

niettemin ben ik ook altijd op zoek naar verbeteringen van het systeem en heb het idee dat het nu wat hangt op mijn moederbord.
het idee was om 1 monitor aan te sluiten met 1x hd7970.. crossfire leek mij wel leuk, dus die optie moest ik ook hebben. daarom heb ik dit moederbord aangeschaft:
http://www.asus.nl/Mother...t_1155/Maximus_V_Formula/
prima ding, veel plezier van.
inmiddels 3 schermen staan en toch maar een kaart extra erbij geprikt. draait prima, alleen haal ik net niet de allerhoogste instellingen in bijvoorbeeld battlefield 3..
ben er nu mee bezig om een derde HD7970 erbij te komen om het net ff wat vloeiender te laten lopen..

alleen, gaat mijn moederbord dat prettig vinden? vast wel, de voorzieningen zijn er, alleen ik heb mijn twijfels bij de snelheid van mijn pci bussen. Deze snelheden nemen volgens mij flink af na mate er extra kaarten bijkomen.

bij dit moederbord
http://event.asus.com/nl/maximus_v_extreme/
is dat volgens mij veel minder en haal ik meer uit de onderlinge snelheid en dus een betere performance?

zie ook deze tabellen:
[afbeelding]

ik heb het overigens niet over geld, maar wil gewoon het beste hebben. mbt overklokken van het moederbord heb ik nog geen idee bij, maar ik ken mezelf, dat volgt nog wel een keer..

alvast bedankt voor de reacties!
( ik kreeg geen reactie vanuit het AMD HD7*** topic, vandaar even een nieuwe aangemaakt)
Weg met de 3770K en de Maximus, LGA 2011 is waar je wilt zijn voor ongelimiteerde PCI-Ex 3.0 lanes voor je videokaarten. BAM! 8)

pricewatch: Asus Republic Of Gamers Rampage IV Extreme

pricewatch: MSI Big Bang XPower II X79

En persoonlijk favo:

pricewatch: Gigabyte G1 Assassin 2

pricewatch: EVGA X79 FTW

Hoewel ik persoonlijk niet meer dan deze zou pakken, simpelweg vanwege de prijs:

pricewatch: Gigabyte GA-X79-UD7

Srsly though; als je niet extreem ver wilt gaan met de OC, kan je ook hier mee toe:
pricewatch: Gigabyte GA-X79-UD3
pricewatch: Asrock X79 Extreme7

Dus €175 bordje. Cpu: pricewatch: Intel Core i7 3930K Boxed (€525) en dan
pricewatch: Corsair Vengeance Low Profile Blue CML16GX3M4A1600C9B
(€75 mem)

€875 dus, en daar een mooie waterkoeler bij als je daarmee wilt gaan spelen. Wellicht eerst even een luchtkoeler erbij en je kunt prettig overclocken en meerdere HD7970's in CFX erin pluggen op 16x 3.0.

{edit} ohja, fail, X79 heeft PCI-Ex 2.1 en 2.0 op diverse borden. Als je echt 3.0 wilt (mwah, weet niet of dat zo nuttig is maar goed) zal je daar je bord bij moeten uitkiezen. Sommige borden kunnen namelij 32x PCI-Ex 3.0 leveren. Alle borden kunnen 40x PCI-Ex 2.0 leveren op X79.

Z77 en de 3770K geven je er 20.

[ Voor 4% gewijzigd door djunicron op 18-10-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-09 00:29

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Zoals dus al zegt je wilt gewoon het beste. Dan zal ik inderdaad dus weg gaan van 1155 omdat je met wat je ook doet gelimiteerd raakt. Natuurlijk is dat wel weer een grotere inverstering. Maarja dat heb je als je het beste van het beste wilt hebben!
Pagina: 1